Gå til innhold

Beste tips for å forebygge soppinfeksjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på antibitoika(siste dagen i dag) og har i tillegg mensen. Jeg pleier å få soppinfeksjon av begge deler, men har veldig lyst å slippe. Før mensen kom tok jeg yoghurt naturell i skjeden da jeg har hørt det kan hjelpe. Drikker også biola. Hva er deres beste råd for å forebygge aktivt i en periode der jeg har større sjans for å få det? Skylle med eddikvann? ser for meg det blir grisete med yoghurt på tampong når jeg har mensen i tillegg. Kan de vanlige rådene som å bruke bomullstruser, ikke string, bind foran tampong(men det orker jeg rett og slett ikke når jeg blør såpass mye). 

Anonymkode: 0b5f4...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker eddikvann til å behandle og forebygge sopp. Det fungerer veldig bra. Tar 1/2 liter lunkent vann, 1 ts salt og 4 ss eddik. Har en 10 ml sprøyte som jeg bruker å spyle opp i skjeden. Det kan svi litt om jeg har en soppinfeksjon, men det går over med en gang.

Anonymkode: 7e2e4...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da prøver jeg det! :)  Har prøvd litt tidligere mens jeg har hatt sopp, men har ikke en slik sprøyte så bruke en vannflaske som blir litt styr. Får kjøpe en slik sprøyte til neste gang.

Anonymkode: 0b5f4...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hjelper å ikke barbere meg, men jeg må jo gjøre det etter ei stund allikevel, da det ikke er så behagelig med busk heller. Så hjelper det med bomullstruser som ikke er for stramme, sov gjerne uten truse slik at underlivet får luftet seg godt. Og unngå stramme jeans så langt det lar seg gjøre😁

Anonymkode: fd880...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det hjalp å slutte å bruke intimsåpe. Jeg bruker vanlig såpe bak og i skrittet, men ingenting mellom. Vet ikke om du bruke såpe i det hele tatt da, men om du gjør det, kan der være en idé å la være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det hjelper å ikke barbere meg, men jeg må jo gjøre det etter ei stund allikevel, da det ikke er så behagelig med busk heller. Så hjelper det med bomullstruser som ikke er for stramme, sov gjerne uten truse slik at underlivet får luftet seg godt. Og unngå stramme jeans så langt det lar seg gjøre😁

Anonymkode: fd880...7f1

Har også hørt at det skal hjelpe å ha hår, men jeg begynner alltid å klø så sykt i selve busken(😂) etter en liten stund. Pleier alltid å sove uten truse, men de trange jeansene burde jeg nok droppet i ny og ne. Men takk for tipsene :) 

53 minutter siden, Professor Orm skrev:

Jeg synes også det hjalp å slutte å bruke intimsåpe. Jeg bruker vanlig såpe bak og i skrittet, men ingenting mellom. Vet ikke om du bruke såpe i det hele tatt da, men om du gjør det, kan der være en idé å la være :)

Jeg pleier å bruke den lactasyd med melkesyrebakterier uten parfyme, og ser for meg den er litt bedre enn intimsåper med masse lukt? Jeg bruker den litt sånn inni mellom om jeg føler om jeg har behov eller om jeg vet at jeg skal ligge med noen. Men skal helt klart prøve å droppe den!

Anonymkode: 0b5f4...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytt tampong til Ellen-tampongen.
Du får kjøpt den på apoteket. Den er litt dyrere enn vanlige tamponger, men den inneholder melkesyrebakterier og hjelper til å holde bakteriefloraen i skjeden i sjakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også hørt at det skal hjelpe å ha hår, men jeg begynner alltid å klø så sykt i selve busken(😂) etter en liten stund. Pleier alltid å sove uten truse, men de trange jeansene burde jeg nok droppet i ny og ne. Men takk for tipsene :) 

Jeg pleier å bruke den lactasyd med melkesyrebakterier uten parfyme, og ser for meg den er litt bedre enn intimsåper med masse lukt? Jeg bruker den litt sånn inni mellom om jeg føler om jeg har behov eller om jeg vet at jeg skal ligge med noen. Men skal helt klart prøve å droppe den!

Anonymkode: 0b5f4...b90

Ja, det må være bedre uten parfyme, det er sant. Jeg brukte dr greve. Den skal jo ha riktig pH og bla bla, men min erfaring er at den tørker ut og irriterer slimhinnen. Så nå bruker jeg masse vann. Det er jo verdt et forsøk i alle fall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Minya skrev:

Bytt tampong til Ellen-tampongen.
Du får kjøpt den på apoteket. Den er litt dyrere enn vanlige tamponger, men den inneholder melkesyrebakterier og hjelper til å holde bakteriefloraen i skjeden i sjakk.

Ja det bør jeg prøve ut! Nå har jeg tatt yoghurt naturell på tampongen, og har faktisk ikke fått sopp. Er ferdig med antibiotikabehandlingen og, så nå tenker jeg at jeg bare fortsetter med yoghurten så lenge jeg har mensen, så kan jeg eventuelt bruke litt eddikvann etterpå.

12 timer siden, Professor Orm skrev:

Ja, det må være bedre uten parfyme, det er sant. Jeg brukte dr greve. Den skal jo ha riktig pH og bla bla, men min erfaring er at den tørker ut og irriterer slimhinnen. Så nå bruker jeg masse vann. Det er jo verdt et forsøk i alle fall 😊

Ja det gir jo veldig mening at det er bedre å bruke rent vann. Skal teste det :) 

Anonymkode: 0b5f4...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...