Gå til innhold

Noen som har reist til London alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer bare å droppe det. Men vet ikke hva jeg vil synes om meg selv om jeg lar være. Har depresjon og motivasjonen faller bare gradvis, den kan stige igjen, men så ser jeg ikke vitsen igjen. 

Hvor enkelt er det å finne frem der? Er det stressende å ta toget og metro der? Eller er det enkelt å kjøpe billett?

Anonymkode: 5b49d...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dro til London alene en gang på nitti-tallet, da jeg skulle møte en venninne der. Hun skulle imidlertid ikke komme før dagen etter, pga hun manglet feriedager. Men jeg ville ha litt flere dager i London, så jeg reiste dagen før henne og hjem igjen dagen etter henne. Altså to dager (eller halvannen dag) alene. Hotell var forhåndsbestilt. Men da jeg kom dit, var hotellet (et lite et) stengt pga vannlekkasje eller noe! Panikk. Heldigvis viste det seg at det var en fyr tilstede, som loset meg til "erstatningshotellet" kort spasertur unna. Gikk dit og fikk rommet jeg hadde bestilt for meg og venninnen.

Gikk rundt og så i butikker, shoppet litt og nøt egentlig stemningen i London. Det er en utrolig ålreit by! Da det nærmet seg kveld, kjøpte jeg meg noen fine blader og bøker, satte meg på en restaurant og leste mens jeg spiste middagen min den kvelden jeg var alene. Gikk helt fint. Skal du dra nå i mai, anbefaler jeg deg å ta subwayen ut til Kew Gardens en dag. Der er det nydelig nå på våren, og bare gå rundt og nyte blomsterprakten. Våren er jo kommer mye lenger i England enn her hjemme i Norge.

Men å reise hjem dagen etter venninnen min var egentlig ingen vits i, avreisedagen får man ikke gjort stort uansett, så kunne dratt samme dag som henne. Men følte jeg fikk mer ut av ferien da jeg kunne gå rundt etter egne innfall og gjøre det jeg hadde lyst til i halvannen dag ekstra.

For meg var det ikke noe vanskelig å finne frem i t-banesystemet deres. Det er fargekodet og navn på linjene, og det finnes gode t-banekart. De har også alltid personale stående som vakter på stasjonene, så det er alltids noen å spørre om veien om du må. 

Endret av Million
la til en link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste alene til London for et par år siden, ikke noe stress. Jeg hadde bestilt hotelrom på forhånd, visste hvilket metrostopp jeg skulle av på etc. Kjøpte Oyster-card på flyplassen, som er betalingsmiddelet til metro. Jeg valgte å ta ekspresstoget fra flyplassen til London, og gikk derifra til hotellet. 

Jeg tok Hopp on / hopp off turistbussen første dagen, fikk da oversikt over byen, og det kartet men fikk der, med oversikt av serverdighetene / museer etc, brukte jeg videre, og jeg synes det var lett å finne frem.

Ta å kikk litt på nett, bestem deg hva du ønsker å besøke / gjøre, så du har en ca plan for dagene dine, slik at du får mest utav feriene din :) 

Anonymkode: 8c4c0...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt å finne fram. Bruk omså Google maps. Der står det hvilken metro som går dit du skal, også navigerer du etter det. 

Hver metrolinje går hver sin vei. Før man går inn, står alle stoppestedene til metroen den veien. 

Det er også ørten apper du kan bruke for å navigere. 

For å komme seg fra flyplassen, kan du bare gå på flyplassens hjemmeside så står alle alternativene. Tog er lettest, kjappest og billigst. 

Har vært i London flere ganger! Savner byen 😊

Anonymkode: c4a16...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig enkelt å finne fram. Bruk omså Google maps. Der står det hvilken metro som går dit du skal, også navigerer du etter det. 

Hver metrolinje går hver sin vei. Før man går inn, står alle stoppestedene til metroen den veien. 

Det er også ørten apper du kan bruke for å navigere. 

For å komme seg fra flyplassen, kan du bare gå på flyplassens hjemmeside så står alle alternativene. Tog er lettest, kjappest og billigst. 

Har vært i London flere ganger! Savner byen 😊

Anonymkode: c4a16...4d6

Takk for info. 
Men jeg gleder meg liksom ikke 😕 

Anonymkode: 5b49d...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for info. 
Men jeg gleder meg liksom ikke 😕 

Anonymkode: 5b49d...d50

Jeg gleder meg sjelden til å reise, spesielt i dagene rett før, men jeg synes nesten alltid det er fint å være der og å ha vært der.

Anonymkode: cf7ee...60b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser til London for andre gang alene nå til sommeren og gleder meg vilt!!! Sliter og psykisk,men det hindrer meg ikke. Elsker den frihets og mestringsfølelsen jeg får av å reise alene

Anonymkode: 0af3f...035

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro dit alene en helg for et par år siden. Hadde behov for å komme meg litt bort, og ingen å reise med.

Med en gang jeg kom dit, etter at jeg hadde kommet meg til hotellet, tenkte jeg: Shit! Hva har jeg gjort! Husker den første kvelden på restaurant, satt der mutters alene og følte meg som en venneløs loser. MEN: Så hadde jeg laget meg en liste over ting jeg skulle gjøre. Da jeg sto opp neste dag, gikk jeg og shoppet (det er deilig å gjøre alene). Synes det er litt kleint å spise alene på spisested, så jeg tok stort sett en matbit i handa når jeg ruslet. Hadde på forhånd sett meg ut et par konserter/musicaler jeg ville få med meg. Det var kjempebra, og ikke noe stress å gjøre alene. Jeg gikk mye rundt på dagtid, så det ble stort sett tidlige kvelder, og jeg tok med meg mat og snacks på hotellrommet og koste meg foran TVen. Jeg gikk også på kino, impulsivt, da jeg ble sliten en ettermiddag og hadde lyst til å sitte ned litt.

TS, anbefaler deg å på forhånd velge ut noen ting du skal gjøre, faste punkter på turen din så du har noe konkret planlagt. Museer du vil besøke, butikker du vil oppsøke, og det er gull verdt å ha billetter til forestillinger du har lyst til å se på kveldstid.

Hvis du er sosialt anlagt og har lyst til å komme i kontakt med folk, kan du bli med på en "walk" - finn et tema som interesserer deg. Eller bare sette deg på en pub og se på folk - det er det beste med London!

Vanligvis bryr jeg meg ikke om hvor jeg bor, men akkurat når jeg reiser alene synes jeg det er viktig at hotellet ligger sentralt og i et "trygt" område.

Skulle ønske jeg også hadde en londontur snart!!

Anonymkode: c87ca...1df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke til London, men til Gdansk. Bare for å komme litt bort. Fin by, billig SPA. Og billig reise fra Torp. Har en venninne som er enkel uten barn, hun reiser mye alene. 

Viktig å trives i eget selskap!

Anonymkode: 09cff...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London er veldig greit å finne frem i iallfall :) Ville satset på hotell i et sentralt og trygt område om jeg reiste alene. Har ikke reist dit alene selv men har vært alene der en dag (fra morning til jeg flydde hjem alene på kvelden, pga at reisefølge måtte dra hjem en dag tidligere) og det var supert, shoppet alene og koste meg. Og så synes jeg selve reisen er lettere alene, fly osv, uten å måtte forholde seg til andre folk som man skal vente på eller som venter på deg osv.

Kjenner igjen det å ikke glede seg, det er nesten det verste med min depresjon synes jeg. Har gjort et par ting i år som vanlige folk ville gledet seg masse til men jeg gledet meg ikke i det hele tatt, var bare helt meh og på grensen til å grue meg selv om det ikke var skumle ting jeg skulle. Men så var det jo hyggelig og fint når jeg først var oppi det. Men det er kjipt å aldri kjenne på den spenningen og glede-seg-følelsen :(

Anonymkode: 111a2...f74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Jeg har dratt til London flere ganger alene jeg og storkost meg. Jeg er kanskje litt sær i manges øyne, men ofte foretrekker jeg mitt eget selskap. Jeg gjør de tingene jeg vil og ser det jeg vil. Ikke minst jeg kan spise hvor jeg vil :) London er himla kjekk by uansett - det er masse å oppleve og se. Håper at du kan få en fin tur der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg var mye alene i London da jeg var 18-19. Er utrolig enkelt å finne fram der. Finn nærmeste undergrunnstasjon og hvilken linje du bør ta. Ta buss eller tog til nærmeste togstasjon fra flyplassen. Kjøp Oystercard for hvor lenge du skal være der eller dagsbillett. Alt etter hva som passer eller er billigst. London er utrolig praktisk når det kommer til transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist alene till London mange ganger, og syns det er helt supert. Legger opp et noenlunde program på forhånd så jeg har litt å forholde meg til, og koser meg masse med å kunne gjøre det jeg vil i mitt tempo. Lett å ta seg rundt både med bane og buss (bruk app for bussen om du syns det er vanskelig), og mage steder det er fint å rusle seg en tur. Bor alltid i et område med godt kollektivtilbud og mye kafeer/restauranter så jeg slipper å gå langt for å ta meg en matbit på kveldstid. Det er mye vanligere å spise alene i utlandet enn her hjemme, så ingen som ser rart på deg av den grunn. Liker du å gå tur har London mange flotte parker der er fint å spasere i, flere av dem har kafeer eller kiosker der du kan handle lunsj eller en kaffe på veien. Åååå nå fikk jeg lyst å reise en tur til.

Anonymkode: 46a73...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.5.2019 den 17.23, AnonymBruker skrev:

Vurderer bare å droppe det. Men vet ikke hva jeg vil synes om meg selv om jeg lar være. Har depresjon og motivasjonen faller bare gradvis, den kan stige igjen, men så ser jeg ikke vitsen igjen. 

Hvor enkelt er det å finne frem der? Er det stressende å ta toget og metro der? Eller er det enkelt å kjøpe billett?

Anonymkode: 5b49d...d50

Dette går fint. Bare planlegg litt, finn ut nærmeste metrolinje til hotellet.

Fra gatwick tar du gatwickexpressen,  heatrow har også egen.

London er jo en kaosby, men det vet du vel. Men fint å ta seg rundt til fots også, bruker tuben på lengre avstander.

 

Mye å se på eller å gjøre. Fortell hvor ca du skal bo så kan sikkert mange her hjelpe på veien, samt hvor du flyr til. Du kan også holde oss oppdatert når du er der om du ønsker litt input 🙂 Har vært der mye selv, bor alltid på noe billig ved bayswater.

Anonymkode: a289f...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der selv ifjor, en uke tettpakket med opplevelser (bestilte gruppeturer til Stonehenge, diverse slott, andre byer). Er så mye å se og gjøre at selv en uke blir for lite. Syns London er en av de beste byene å besøke mhp transport/kollektiv, kultur, shopping, navigasjon, sightseeing, avslapning og opplevelse.

Som andre påpeker er det lurt å lage  en plan på forhånd. Notere hva man vil se og gjøre. Siden tuben går til overalt, er det også lurt finne hotell som er nærme en stasjon. Og når man er alene, trenger ikke det være et 4-5 stjerners hotell heller, men kommer selvsagt an på hva man foretrekker og har råd til. Om det er lenge nok til man reiser, kan man også bestille Visitors Oyster direkte hjem ferdig påfylt, så slipper man å styre med det der borte. Tror tok ca. en uke fra jeg bestilte til jeg hadde i hånda.

Jeg var på et koslig hotell 5 min unna Bayswater og 10 min unna Hyde Park. Må innrømme jeg gruet meg litt før avreise fordi jeg hadde planlagt og bestilt så mye, men ble faktisk en av de bedre feriene jeg har hatt på lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Devilheart skrev:

Var der selv ifjor, en uke tettpakket med opplevelser (bestilte gruppeturer til Stonehenge, diverse slott, andre byer). Er så mye å se og gjøre at selv en uke blir for lite. Syns London er en av de beste byene å besøke mhp transport/kollektiv, kultur, shopping, navigasjon, sightseeing, avslapning og opplevelse.

Som andre påpeker er det lurt å lage  en plan på forhånd. Notere hva man vil se og gjøre. Siden tuben går til overalt, er det også lurt finne hotell som er nærme en stasjon. Og når man er alene, trenger ikke det være et 4-5 stjerners hotell heller, men kommer selvsagt an på hva man foretrekker og har råd til. Om det er lenge nok til man reiser, kan man også bestille Visitors Oyster direkte hjem ferdig påfylt, så slipper man å styre med det der borte. Tror tok ca. en uke fra jeg bestilte til jeg hadde i hånda.

Jeg var på et koslig hotell 5 min unna Bayswater og 10 min unna Hyde Park. Må innrømme jeg gruet meg litt før avreise fordi jeg hadde planlagt og bestilt så mye, men ble faktisk en av de bedre feriene jeg har hatt på lenge. :)

Husk at Stonehenge bare er juks.

Anonymkode: a289f...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at Stonehenge bare er juks.

Anonymkode: a289f...751

Hva mener du?

Anonymkode: c87ca...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en uke alene i London for noen år siden. Koste meg veldig 😄 Hadde vært der før da, så visste hvordan jeg kom meg rundt, men valgte å oppleve nye steder den gangen. 

Anonymkode: 6d58a...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i London, dro helt alene. Jeg er mann da, men er ikke noen praktiske problemer med tanke på tog etc. nei 🙂 Tvert imot. 

Bare bruk hodet etter det har blitt mørkt, det er ikke trygge Norge. Gå der det er masse folk, book sentralt hotell. 

Anonymkode: cb322...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro tre uker til London helt alene. Jeg gikk vel og merke på EF språkskole og bodde hos vertsfamilie, men var helt alene. London er en veldig hyggelig og lettvint by. Metro og buss er lett å finne fram på og innbyggerene er veldig hyggelig og behjelpelige vis du lurer på noe. Jeg hadde reise apper på telefonen og kart i veska, og en liten plan om hvor og hva jeg ville før jeg dro:) 

London er fantastisk og jeg har vært tilbake to ganger etter den tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...