Gå til innhold

Øreverk og dott i øret


solsnartsommer

Anbefalte innlegg

Jeg bruker q-tips flere ganger om dagen, og her om dagen ble jeg veldig ivrig og "klødde" meg lenge i øret. Nå har jeg skikkelig øreverk pluss dotter i ørene og det gjør skikkelig vondt. Noen som har opplevd lignende og har råd? Har prøvd å holde for nesen og blåse opp kinnene uten hell. 

Blir det verre drar jeg såklart til legen, men har ganske høy terskel for å oppsøke lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt tips er å slutte med bruken av q-tips. Q-tips skal ikke inn i øret. Sannsynligvis har du dunket borti trommehinnen. Blir det ikke bedre i løpet av kvelden, ville jeg oppsøkt lege. 

Anonymkode: f78c1...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha dyttet ørevoksen så langt inn at den har lagt seg inntil trommehinnen.
Be om en time hos legen i morgen og få skylt ørene. Blir det ikke bedre av det, kan du ha fått en liten skade på trommehinnene som må gro av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg leste på lommelegen at smertene forsvinner hvis trommehinnen sprekker. Det høres veldig vondt ut, men får man gjort det selv? 

Går det eventuelt an å skylle øret selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må aldri bruke q-tips inn i øregangen. Bruker den bare utenfor på foldene til øret for å rengjøre der.

Inn i øregangen trenger du ikke gjøre noe, øret renser seg selv. Men har du aldri vært hos ØNH, så ta en tur. De suger ut ørevoksen din enkelt. Glem andre metoder.

Anonymkode: 83ce4...0fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, solsnartsommer skrev:

Tusen takk for svar! Jeg leste på lommelegen at smertene forsvinner hvis trommehinnen sprekker. Det høres veldig vondt ut, men får man gjort det selv? 

Går det eventuelt an å skylle øret selv? 

Du kan prøve å skylle øret selv med en spesiell væske fra apoteket, men hvis du fremdeles har vondt, vil jeg ikke tro det er voks som er problemet.

Anonymkode: f78c1...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan prøve å skylle øret selv med en spesiell væske fra apoteket, men hvis du fremdeles har vondt, vil jeg ikke tro det er voks som er problemet.

Anonymkode: f78c1...81f

Takk for svar 🙏🏼 har bestilt legetime i morgen så håper det løser seg uten for mye smerte. Øret er et forferdelig sted å ha vondt merker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, solsnartsommer said:

Takk for svar 🙏🏼 har bestilt legetime i morgen så håper det løser seg uten for mye smerte. Øret er et forferdelig sted å ha vondt merker jeg. 

Ja, det kjennes ut som du har vondt i hele trynet når øret verker. Kjevebein og tenner og hode og alt samma blir påvirket. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, solsnartsommer skrev:

Takk for svar 🙏🏼 har bestilt legetime i morgen så håper det løser seg uten for mye smerte. Øret er et forferdelig sted å ha vondt merker jeg. 

Jeg vil ikke tro du vil oppleve noe mer smerte når du besøker legen🙂 Hvis du må fjerne voks, kan det gjøre vondt, men sannsynligvis blir du henvist til øre-nese-hals-lege for noen flere undersøkelser, og de undersøkelsene gjør ikke vondt.

Anonymkode: f78c1...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...