Gå til innhold

Sokker med demping?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med mye smerter under føttene. Om vinteren går det bedre når jeg bruker tykke sokker, men om sommeren er det helt grusomt. 

Finnes det lave, sommerlige sokker med litt padding under som kan dempe litt når jeg går uten sko? Helst ankelsokker så jeg slipper å måtte bytte sokker hele tiden for at det skal se greit ut i skoene

Anonymkode: ff405...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, ankelsokker med antiskli har jo litt mer på undersiten enn andre sokker. Noen av dem har kompresjon også (ser jeg når jeg googler), og litt kompresjon kan være godt hvis man har smerter i føttene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop selger 3-pakninger med ankelsokker, som har frotté under/fotsålen og vanlig stoff over/oppå foten. Dette Norge-merket de har div. ulike sokker i. 

Har samme problem :)

Anonymkode: 4da2b...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er løsningen min å bruke støtdempende såler i både sko og i tøflere/innesko - finnes mye forskjellig som hjelper i skobutikken :) 

Anonymkode: 4da2b...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ullvott skrev:

Tja, ankelsokker med antiskli har jo litt mer på undersiten enn andre sokker. Noen av dem har kompresjon også (ser jeg når jeg googler), og litt kompresjon kan være godt hvis man har smerter i føttene. 

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Coop selger 3-pakninger med ankelsokker, som har frotté under/fotsålen og vanlig stoff over/oppå foten. Dette Norge-merket de har div. ulike sokker i. 

Har samme problem :)

Anonymkode: 4da2b...1d5

Herlig, da skal jeg opp på Coop og kjøpe noen 😊

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ellers er løsningen min å bruke støtdempende såler i både sko og i tøflere/innesko - finnes mye forskjellig som hjelper i skobutikken :) 

Anonymkode: 4da2b...1d5

Sko er ikke noe problem, og jeg klarer ikke gå med innesko hjemme. Syns også det er tungvint om jeg måtte huske på å ta med meg innesko om jeg skal bort osv

Anonymkode: ff405...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker med demping vet jeg ikke om finnes. Til innendørs bruk ville jeg heller gått for sandaler ellet tøfler med demping i sålen. 

Selv slet jeg mye med smerter under føttene tidligere fordi jeg ofte går tur på hardt underlag. Løsningen ble å bruke crocs når jeg er hjemme. Da forsvant smertene helt i løpet av et par uker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Perelandra skrev:

Sokker med demping vet jeg ikke om finnes. Til innendørs bruk ville jeg heller gått for sandaler ellet tøfler med demping i sålen. 

Selv slet jeg mye med smerter under føttene tidligere fordi jeg ofte går tur på hardt underlag. Løsningen ble å bruke crocs når jeg er hjemme. Da forsvant smertene helt i løpet av et par uker. 

Takk for svar. Jeg syns det er forferdelig slitsom og i veien å gå med sko inne. 

Og smertene forsvinner ikke, men kan dempes noe. Smertene kommer av sykdom og ikke noe jeg kan unngå å gjøre 😢

Anonymkode: ff405...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg syns det er forferdelig slitsom og i veien å gå med sko inne. 

Og smertene forsvinner ikke, men kan dempes noe. Smertene kommer av sykdom og ikke noe jeg kan unngå å gjøre 😢

Anonymkode: ff405...41b

Kanskje noen sandaler du bare tråkker inn i kan være en løsning, eller altså vanlige crocs som har sånn tresko-form.

Jeg får også vondt under føttene når jeg går og står mye barbeint hjemme, så jeg veksler på å ha sko på når jeg står lenge, og å ta dem av ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykke sokker til basket har ekstra tykk såle. Jeg ble anbefalt å bruke tonpar tykke sokker av en knespesialist for å gi litt ekstra dempng til mine håpløse knær, det ha ungert utmerket i årevis. Særlig Nike og Adidas. Finnes i alle mulige farger. Jeg kjøper på Ebay. Jeg bruker ikke ankelsokker men har sett det finnes som ankelsokker også. 

Anonymkode: 09ed8...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...