Gå til innhold

Forbruk av strøm - kan dette stemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er klar over at strømprisene i Norge har vært høye i vinter, men når jeg så gjennom regningene for de siste 6 mnd fikk jeg litt sjokk. Jeg har en leilighet på ca. 65 kvm, 2 personer. kWh forbruk ligger på ca. 600-700 i gjennomsnitt per måned. I november 2018 hadde vi sinnsykt høyt forbruk tydeligvis - 7714 kWh! Kan dette stemme? Til sammenligning var forbruket i månedene før og etter dette: 

Sept 2018: 884 kWh 

Nov 2018: 7714 kWh 

Des 2018: 1148 kWh 

Jan 2019: 1500 kWh

Vi har forresten automatisk strømmåler fra og med desember 2018, før det var jeg noe dårlig på å huske å lese av strømmen hver måned, kan ikke huske om jeg gjorde det for november.. Og jeg vet at jeg er sløv på å sjekke strømregningene ofte nok, men sånn er det når man har avtalegiro og autotrekk 😅

 

Har sendt mail til leverandøren min, men lurte på om noen har lignende erfaringer? Hvis dette er normalt skal jeg ikke mase for mye på dem, men kjedelig hvis den utrooolig høye strømregningen skyldes en feil.

 

 

Anonymkode: aa454...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

virker jo å være noe muffens her. 

Får se hvor voksen din strøm leverandør er, jeg hadde ikke godtatt det der. Hva kostet november strømmen din da? regner med du har overbetalt vanvittig mye enn det du skulle gjøre. 

Anonymkode: 8883f...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mye ut, jeg hadde under 7000 kwh tilsammen i november, desember og januar. Har litt større leilighet enn deg og..

Anonymkode: da980...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

November-forbruket ser i utgangspunktet ikke riktig ut. Dette var ifb med bytte av strømmåler. De som byttet måleren leste av strømmen når de fjernet den gamle måleren. Når var sist du leste av strømmåleren?

Sjekk med netteier hva som var målestanden når måleren ble byttet. Sammenlign dette med sist gang du leste av måleren. 

Anonymkode: 874ef...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ut som det er lenge siden du har lest av strømmen og at etterslepet havnet på november. Så irriterende at du ikke kan sjekke på elhub🙈

Anonymkode: bed70...b36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er klar over at strømprisene i Norge har vært høye i vinter, men når jeg så gjennom regningene for de siste 6 mnd fikk jeg litt sjokk. Jeg har en leilighet på ca. 65 kvm, 2 personer. kWh forbruk ligger på ca. 600-700 i gjennomsnitt per måned. I november 2018 hadde vi sinnsykt høyt forbruk tydeligvis - 7714 kWh! Kan dette stemme? Til sammenligning var forbruket i månedene før og etter dette: 

Sept 2018: 884 kWh 

Nov 2018: 7714 kWh 

Des 2018: 1148 kWh 

Jan 2019: 1500 kWh

Vi har forresten automatisk strømmåler fra og med desember 2018, før det var jeg noe dårlig på å huske å lese av strømmen hver måned, kan ikke huske om jeg gjorde det for november.. Og jeg vet at jeg er sløv på å sjekke strømregningene ofte nok, men sånn er det når man har avtalegiro og autotrekk 😅

 

Har sendt mail til leverandøren min, men lurte på om noen har lignende erfaringer? Hvis dette er normalt skal jeg ikke mase for mye på dem, men kjedelig hvis den utrooolig høye strømregningen skyldes en feil.

 

 

Anonymkode: aa454...2db

Da var det nok avregnet, for rest for tisligere, i november før den nye måleren kom.

Anonymkode: 3c534...8db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker du når du leste av måleren sist da? Innloggingside på strømleverandøren som viser om det er kundeavlest eller stipulert?

Anonymkode: e6769...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du hadde et vanvittig etterslep og det ble avregnet i november da ny måler ble satt inn

Anonymkode: 304b8...a9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...