Gå til innhold

Billettkontroll på buss (Bergen)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har månedskortet mitt på mobilen. Fyller på kortet mens jeg venter på bussen. Hvordan fungerer det om banken min har problemer slik at jeg ikke får betalt før jeg går på bussen og det er vektere der?

Anonymkode: c6505...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du bot.

Anonymkode: 32376...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du bot.

Anonymkode: 32376...ffb

Hvorfor det? Er det meningen man skal kjøpe busskort lenge i forveien i tilfelle banken er nede? 

TS. Jeg har klaget på gebyr fra Skyss en gang. Jeg hadde glemt busskortet om morningen og fikk gebyr på vei hjem. Jeg sendte en e-post og forklarte situasjonen. Fikk avslag på klagen. Sendte en ny mail og minnet dem på at de er ute etter dem som faktisk sniker, ikke dem som har glemt busskortet sitt. Fikk medhold den gangen. Ja, jeg burde ha husket busskortet, men så gjorde jeg ikke det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, The Kitten skrev:

Hvorfor det? Er det meningen man skal kjøpe busskort lenge i forveien i tilfelle banken er nede? 

Du er selv ansvarlig for å ha gyldig billett. Er banken nede, får du kjøpe billett på annen måte. Men man kan selvsagt klage på boten med begrunnelse i at banken var nede, mulig man får medhold. Men det er jo ikke Skyss sitt problem. Er det feil i selve appen, vil du få opp en feilmelding som gir deg rett til påstigning.

Anonymkode: 32376...ffb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du glemmer busskortet hjemme eller om banken din har problemer så driter de en lang en i det. Har du ikke billett så får du bot, det er så enkelt. 

De har nok hørt mange unnskyldninger som blant annet; jeg har glemt busskortet hjemme 🙄

Anonymkode: 823fd...168

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skulle ut å fly, ta fergen til Danmark eller toget til Oslo, så hadde du ikke hatt noe problemer med å forstå at du nødvendigvis måtte vise gyldig billett. Men med en gang det er buss, så er det liksom ok at man noen ganger ikke har det (av sikkert utallige typer forklaringer) ? 

 

Anonymkode: 31de5...b4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...