Gå til innhold

Jeg er redd. Tilstanden forverres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må snart gå og legge meg og er redd. Jeg sover alene. Jeg har snakket med mental helse og det å ha noen der hjalp litt. Men det jeg synes er skummelt er at jeg blir så trett og sliten av dette. Jeg ser ingen mening med noen verdens ting. Jeg beholder hygienen. Men ellers, ser jeg ingen fremtid. Jeg er ikke lenger motivert til noe av det jeg gjorde. :( 

jeg savner å ha en kjæreste..men jeg vil ikke ta til takke. jeg har aldri følt jeg lykkes i noen ting som helst. 

Jobbet fulltid i 7 år, men er nå blitt helt ledig. Jeg forverres hver dag som går. 

Jeg føler meg ikke trygg i egen kropp. Jeg føler en sykdom nærmer seg...snart kan jeg nok ikke noen ting. 

Anonymkode: dd8dc...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du snakket med fastlegen din om hvordan du har det? Hvis du ikke allerede har snakket med fastlegen om det, ring i morgen tidlig og få en hastetime slik at du får snakket med legen din. Legen kan henvuise deg til psykolog og også hjelpe deg på andre måter bl.a. ved å ha støttesamtaler med deg. 
Du kan også ringe til legevakten for å få hjelp

Anonymkode: 74f9a...315

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du snakket med fastlegen din om hvordan du har det? Hvis du ikke allerede har snakket med fastlegen om det, ring i morgen tidlig og få en hastetime slik at du får snakket med legen din. Legen kan henvuise deg til psykolog og også hjelpe deg på andre måter bl.a. ved å ha støttesamtaler med deg. 
Du kan også ringe til legevakten for å få hjelp

Anonymkode: 74f9a...315

Støtter denne ❤️ Det beste du kan gjøre er å ta kontakt med fastlegen imorgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du snakket med fastlegen din om hvordan du har det? Hvis du ikke allerede har snakket med fastlegen om det, ring i morgen tidlig og få en hastetime slik at du får snakket med legen din. Legen kan henvuise deg til psykolog og også hjelpe deg på andre måter bl.a. ved å ha støttesamtaler med deg. 
Du kan også ringe til legevakten for å få hjelp

Anonymkode: 74f9a...315

Er allerede under dps. Må man betale for støttesamtaler?

Anonymkode: dd8dc...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er allerede under dps. Må man betale for støttesamtaler?

Anonymkode: dd8dc...0cb

Støttesamtaler hos fastlegen koster det samme som vanlige legetimer, men man får jo frikort etter hvert.

Du kan også ringe til dps og fortelle at du har blitt dårligere, og spørre om å få en time snart hos psykologen din eller eventuelt allerede i morgen hos akutt-team på dps.

Anonymkode: 74f9a...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er allerede under dps. Må man betale for støttesamtaler?

Anonymkode: dd8dc...0cb

Mange erfarer hjelp ved å bruke antidepressiva. Kan du også snakke med legen om det?

Anonymkode: 74f9a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange erfarer hjelp ved å bruke antidepressiva. Kan du også snakke med legen om det?

Anonymkode: 74f9a...315

Og mange erfarer forverring. Denne sjansen vet jeg ikke om jeg vil ta

Anonymkode: dd8dc...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en egenterapi-bok (kognitiv terapi) skrevet av psykiater Ingvard Wilhelmsen som har hjulpet mange. Den kan brukes både ved angst og depresjon. Den kan leses gratis på Nasjonalbibliotekets side her https://www.nb.no/items/f9b1aee1fd2c521c5ee615dcafdceb93?page=0&searchText=livet er et usikkert prosjekt  om linken ikke virker, kan du søke opp Livet er et usikkert prosjekt her https://www.nb.no/search

Anonymkode: 74f9a...315

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er en egenterapi-bok (kognitiv terapi) skrevet av psykiater Ingvard Wilhelmsen som har hjulpet mange. Den kan brukes både ved angst og depresjon. Den kan leses gratis på Nasjonalbibliotekets side her https://www.nb.no/items/f9b1aee1fd2c521c5ee615dcafdceb93?page=0&searchText=livet er et usikkert prosjekt  om linken ikke virker, kan du søke opp Livet er et usikkert prosjekt her https://www.nb.no/search

Anonymkode: 74f9a...315

Takk men denne sender folk hele tiden. Jeg har allerede lest boka

Anonymkode: dd8dc...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk men denne sender folk hele tiden. Jeg har allerede lest boka

Anonymkode: dd8dc...0cb

Gjorde du også oppgavene som sto i boka?

Anonymkode: 74f9a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...