Gå til innhold

Ny jobb med lønnstrekk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får jeg meg en ny jobb når jeg har lønnstrekk eller vil arbeidsgiver sky meg som pesten?

Anonymkode: c9cdb...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går jo ikke utover arbeidsplassen at du har lønnstrekk. Pengene blir jo trukket fra lønna di.

Anonymkode: 6dd5b...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver har ikke noe med om du har lønnstrekk eller ikke. De kjører heller ikke kredittsjekk før de ansetter folk.

Anonymkode: b06a1...4f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsgiver har ikke noe med om du har lønnstrekk eller ikke. De kjører heller ikke kredittsjekk før de ansetter folk.

Anonymkode: b06a1...4f4

Noen bedrifter kredittsjekker ansatte, så det avhenger av stillingen.

Anonymkode: b8246...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal en ny arbeidsgiver finne ut det før de ansetter deg? 

Hvis jobben din innebærer å håndtere penger så kan det hende du har et problem. Antar man nødig vil ansette en medarbeider i kassa på butikken som ikke har orden på egen økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, petterm skrev:

Hvordan skal en ny arbeidsgiver finne ut det før de ansetter deg? 

Hvis jobben din innebærer å håndtere penger så kan det hende du har et problem. Antar man nødig vil ansette en medarbeider i kassa på butikken som ikke har orden på egen økonomi. 

Noe bedrifter kredittsjekker før de ansetter. Min venninne som er konduktør i NSB ble kredittsjekket i ansettelsesprosessen.

Anonymkode: b8246...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg da, du tok på deg for mye utgifter, ikke greit, men ettersom du har lønnstrekk, er det alvorlig. Du har nok dårlig økonomi, og det må være umotiverende å jobbe for så lite utbetalt..? Bare dra på intervju, og ta jobber. Har du utdannelse, eller referanser, får du jobbene. Problemet her er utbetalingen på ditt knt nr. Kreditorene trekker av lønnen..,

Anonymkode: 60cb3...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, petterm skrev:

Hvordan skal en ny arbeidsgiver finne ut det før de ansetter deg? 

Hvis jobben din innebærer å håndtere penger så kan det hende du har et problem. Antar man nødig vil ansette en medarbeider i kassa på butikken som ikke har orden på egen økonomi. 

Vel jeg jobber med penger nå og der har det aldrig vært så mye som en krone feil på 8 år. 

Det finnes mange grunner til at folk havner i gjeldsproblemer. 

Jeg er ikke selv skyld i 90% av gjelden i mitt navn.

Anonymkode: c9cdb...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet betyr lønnstrekk ingenting for arbeidsgiver, så det er ingenting for dem å henge seg opp i - og som regel vil de jo heller ikke vite det. Noen arbeidsgivere kredittsjekker før ansettelse av ulike grunner, og da kan det jo bli er problem om man man har mye gjeld.

Anonymkode: ff5db...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...