Gå til innhold

Kan jeg komme inn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål til dere som har litt peiling på dette med opptakskrav. Jeg har 3,40 i snitt fra vgs og ser at kravet for å komme inn på lærer er minimum 3,50 skolepoeng. Jeg har tatt eksamen i ett fag som vil gi meg 0,5 ekstra, som gjør at jeg vil havne på 3,49 poeng. Er det mulig å komme inn? 

Anonymkode: a6240...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et spørsmål til dere som har litt peiling på dette med opptakskrav. Jeg har 3,40 i snitt fra vgs og ser at kravet for å komme inn på lærer er minimum 3,50 skolepoeng. Jeg har tatt eksamen i ett fag som vil gi meg 0,5 ekstra, som gjør at jeg vil havne på 3,49 poeng. Er det mulig å komme inn? 

Anonymkode: a6240...e55

Hvordan kan det gi deg 0,5?

Trodde man bare kunne få 1 og 2 poeng. Det blir forholdsvis 30 studiepong og 60 studiepoeng.

Anonymkode: ff176...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente at jeg vil havne på 34,5 i poeng, skrev feil. Jo jeg får bare 0,5 det faget jeg tar nå. 

Anonymkode: a6240...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjeud
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et spørsmål til dere som har litt peiling på dette med opptakskrav. Jeg har 3,40 i snitt fra vgs og ser at kravet for å komme inn på lærer er minimum 3,50 skolepoeng. Jeg har tatt eksamen i ett fag som vil gi meg 0,5 ekstra, som gjør at jeg vil havne på 3,49 poeng. Er det mulig å komme inn? 

Anonymkode: a6240...e55

Du må ha 35 skolepoeng, dette er en grense som ikke rikkes på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som Fjeud sier: Du må ha 35 skolepoeng, det er det som er karakterkravet.

Anonymkode: 52930...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke med alderspoeng, heller. Det regnes ikke inn som skolepoeng, det er bare karakterene og tillegg pga realfag etc som regnes inn.

Anonymkode: acbe6...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 er minstekravet, i tillegg må du ha minst 3 i snitt i norsk, og et snitt på 4 i matte.

Anonymkode: 67fad...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...