Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et spørsmål til dere som har litt peiling på dette med opptakskrav. Jeg har 3,40 i snitt fra vgs og ser at kravet for å komme inn på lærer er minimum 3,50 skolepoeng. Jeg har tatt eksamen i ett fag som vil gi meg 0,5 ekstra, som gjør at jeg vil havne på 3,49 poeng. Er det mulig å komme inn? 

Anonymkode: a6240...e55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer nok litt an på ventetid og kø for å komme inn isåfall. 

Skrevet

Kommer du rett ut fra skole? 

Hvis ikke har du jo også alderspoeng

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et spørsmål til dere som har litt peiling på dette med opptakskrav. Jeg har 3,40 i snitt fra vgs og ser at kravet for å komme inn på lærer er minimum 3,50 skolepoeng. Jeg har tatt eksamen i ett fag som vil gi meg 0,5 ekstra, som gjør at jeg vil havne på 3,49 poeng. Er det mulig å komme inn? 

Hvordan kan det gi deg 0,5?

Trodde man bare kunne få 1 og 2 poeng. Det blir forholdsvis 30 studiepong og 60 studiepoeng.

Anonymkode: ff176...507

AnonymBruker
Skrevet

Mente at jeg vil havne på 34,5 i poeng, skrev feil. Jo jeg får bare 0,5 det faget jeg tar nå. 

Gjest Fjeud
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha 35 skolepoeng, dette er en grense som ikke rikkes på.

AnonymBruker
Skrevet

Som Fjeud sier: Du må ha 35 skolepoeng, det er det som er karakterkravet.

Anonymkode: 52930...4fd

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper ikke med alderspoeng, heller. Det regnes ikke inn som skolepoeng, det er bare karakterene og tillegg pga realfag etc som regnes inn.

Anonymkode: acbe6...156

AnonymBruker
Skrevet

35 er minstekravet, i tillegg må du ha minst 3 i snitt i norsk, og et snitt på 4 i matte.

Anonymkode: 67fad...28c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...