Gå til innhold

Bør Stortinget be om et detaljert innvandrerregnskap?


Husholdning1

Anbefalte innlegg

Et som tar høyde for opphavsland, innvandringsårsak, over- og underrepresentasjon i arbeidsliv, kriminalitet, bruk av offentlige tjenester etc.

Danmark har de siste årene gjennomført etslik regnskap. 

Endret av Husholdning1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, T-Rex skrev:

Hva skulle poenget være?

Å få oversikten over hvor mye innvandringen koster. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Husholdning1 said:

Å få oversikten over hvor mye innvandringen koster. 

Hva mener du med det? Den totale kostnader, med inntekter og utgifter, eller en forenklet versjon, der hver innvandrer koster staten 3 millioner i løpet av et liv, mens en ekte norsk nordmann fra Norge koster 2 millioner?

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Hva mener du med deg? Den totale kostnader, med inntekter og utgifter, eller en forenklet versjon, der hver innvandrer koster staten 5 millioner i løpet av et liv, mens en ekte norsk nordmann fra Norge koster millioner?

Begge deler. 

Gjorde tallene dine litt mer realistiske i sitatet.

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Husholdning1 said:

Begge deler. 

Gjorde tallene dine litt mer realistiske i sitatet.

Når du begynner å fuske på den måten, gidder jeg faktisk ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Når du begynner å fuske på den måten, gidder jeg faktisk ikke.

Hvis du mener å korrigere tallene dine er fusk så er nok det like greit at du faktisk ikke gidder. Hva du ikke gidder vet jeg ikke. Komme med realistiske tall, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 said:

Hvis du mener å korrigere tallene dine er fusk så er nok det like greit at du faktisk ikke gidder. Hva du ikke gidder vet jeg ikke. Komme med realistiske tall, kanskje?

Hva er bakgrunnen for korrigeringen? Tok du fingeren opp i luften for å finne frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bolthorn skrev:

Hva er bakgrunnen for korrigeringen? Tok du fingeren opp i luften for å finne frem?

At de tallene T-rex kommer med er langt unna virkeligheten. Nei, jeg baserer meg ikke på den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg godt en kan, men jeg vet ikke helt hva en skal få ut av det. Selv om det lenge ble påstått at innvandringen var lønnsom er det en god stund siden Brochmann-utvalget dokumenterte hvor ekstremt kostbar den er, og hvordan innvandring fra ikkevestlige land er en stor utgiftspost. Vi vet med andre ord at det vil koste oss dyrt, og eventuelle nye tall vil nok ikke gjøre mye mer enn å gi litt mer oppmerksomhet til det vi allerede vet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer A L D R I til å gå ut med hvor mye innvandring koster Norge. Punktum. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 said:

At de tallene T-rex kommer med er langt unna virkeligheten. Nei, jeg baserer meg ikke på den slags.

Du siterer ikke til noe i det hele tatt. Bare kverulerer. 

Du baserer utsagnet dit på fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bolthorn skrev:

Du siterer ikke til noe i det hele tatt. Bare kverulerer. 

Du baserer utsagnet dit på fantasi.

Her tar du feil. Hvorfor delta i debattene når du åpenbart ikke har tilegnet deg kunnskapen som må forventes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Husholdning1 said:

Her tar du feil. Hvorfor delta i debattene når du åpenbart ikke har tilegnet deg kunnskapen som må forventes?

Hører du sier det, men med tanke på hvor høyt opp i skyene hodet dit svever så vil få ta deg seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bolthorn skrev:

Hører du sier det, men med tanke på hvor høyt opp i skyene hodet dit svever så vil få ta deg seriøst. 

At noen lever i fornektelse er ikke min sak. De står fritt til å innhente kunnskapen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 said:

At noen lever i fornektelse er ikke min sak. De står fritt til å innhente kunnskapen selv.

Ditto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Bolthorn skrev:

Ditto. 

Nettopp. Derfor har jeg den allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 hours ago, Bolthorn said:

Hører du sier det, men med tanke på hvor høyt opp i skyene hodet dit svever så vil få ta deg seriøst. 

Så han spør etter tall og data eller "klargjøring" og du sier han lever oppe i skyene. Det er en grunn til SSB sluttet å rapportere div data i 2011, spesielt voldtekts tall.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde absolutt gjøre det, men det kommer aldri til å skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært fremmet for lengst. Svært mange velgere burde bli informert om konsekvensen av valgene de tar, men også bli personlig ansvarlig for dem (kutt i sykepenger, pensjon, helligdager, skattefradrag) for å ta ansvar for det valget de tar.

Norge går 250 milliarder i minus hvert eneste år. Det sier seg selv at vi må begynne å se på hvor de store pengene går. Og de går i hovedsak til innvandring, holde folk unna arbeidslivet og et offentlig byråkrati ut av det hinsidige.

Men noe innvandrerregnskap får vi aldri se. Husk hvordan dette gikk da noen faktisk prøvde. De SSB-ansatte som hadde god oversikt og tilgjengelige tall ble satt til kaffekoking.

For er det en ting nordmenn ikke vil vite er det hva innvandringen koster. Innvandring er så viktig for dem at prislappen er uinteressant. Selv om det leder oss inn til en fremtid helt uten velferd om ingen grep tas. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...