AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #1 Skrevet 20. mai 2019 Veit at man ikke bør bruke det mye,så trnger ikke slike svar...veit også at terapi er viktig. Men av og til trenger man medisinsk hjelp. Jeg har angst...spesielt på steder jeg må sitte og ikke har fluktmulighet,som f.eks begravelse...blir du trøtt av vival? Hjelper det deg i situasjoner du har vært nødt å ta det? Jeg bruker citalopram som gjør at angsten ( og tilbakevendende depresjon) holder seg noenlunde stabilt... Anonymkode: dd72f...53a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #2 Skrevet 20. mai 2019 Vival er oppskrytt, det er iallfall min erfaring. Den roer meg ned litt, men virkningen er kortvarig. Tror dette er veldig individuelt. Beroligende medisiner har aldri «bitt» så veldig på meg. Anonymkode: e8592...190 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #3 Skrevet 20. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vival er oppskrytt, det er iallfall min erfaring. Den roer meg ned litt, men virkningen er kortvarig. Tror dette er veldig individuelt. Beroligende medisiner har aldri «bitt» så veldig på meg. Anonymkode: e8592...190 Takk for svar...jeg har ikke prøvd det,men har liggende i tilfelle. Føler jeg trenger no i begravelse...kanskje jeg burde prøve det en kveld på forhånd for å sjå om jeg blir trøtt? Anonymkode: dd72f...53a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #4 Skrevet 20. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar...jeg har ikke prøvd det,men har liggende i tilfelle. Føler jeg trenger no i begravelse...kanskje jeg burde prøve det en kveld på forhånd for å sjå om jeg blir trøtt? Anonymkode: dd72f...53a Men en Vival i så ulike situasjoner vil også påvirke deg forskjellig. Om du sitter hjemme uten angst og tar beroligende vil du nok føle på trøtthet/sløvhet, mens brukt i en situasjon hvor du har et høyt angstnivå vil den først og fremst få tatt toppen av angsten og ikke gjøre deg trøtt i like stor grad. Anonymkode: 45dcd...e42 2
Gjest bienvilleparish Skrevet 20. mai 2019 #5 Skrevet 20. mai 2019 Jeg sovner eller blir ekstremt sløv/vekke på vival. Har samme virkning på hodet mitt som morfin
pessimistisk Skrevet 20. mai 2019 #6 Skrevet 20. mai 2019 Tror det er veldig individuelt! Jeg blir ikke trøtt når vivalen fungerer, men kan bli litt trøtt når virkningen er over. Sobril derimot blir jeg kjempetrøtt av. Har brukt vival ved flyreiser, begravelse, presentasjoner foran mange folk og lignende. Vival fungerer bra, men blir fortsatt litt nervøs. Tar jeg litt mer vival enn vanlig blir jeg veldig lattermild og fnisete, litt surrete og føler meg litt brisen.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #8 Skrevet 20. mai 2019 Har brukt både Sobril og stesolid i situasjoner som du beskriver, der man er samlet med mye folk og ikke kan komme seg vekk/må anstrenge seg sosialt. Jeg blir litt sløv/trøtt, men ikke værre enn at man "bare er litt sliten". Mye bedre enn å holde på å sprekke av angst. Jeg er 100% for å medisinere i enkelte tilfeller, dersom det er uregelmessig og sjelden. Anonymkode: f3c6d...1fc
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #9 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg har klaustrofobi og angst som følge av ks og kronisk hodepine og spenninger i nakken . Bruker det blant annet når jeg skal i trange rom uten fluktmulighet som fly, mr-maskin, lange tunneler og motorveier for å nevne noen. Tar det ikke så ofte for er redd det skal minske virkningen når jeg virkelig trenger det, men opplever at det har god virkning. Anonymkode: 71944...27c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #10 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg blir ikke trett av vival. Jeg har brukt det når jeg har reist alene, når mannen var alvorlig syk og i familieselskap. Jeg måtte også ta en når krigen brøt ut i Ukraina. Anonymkode: 7513b...a0c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #11 Skrevet 18. oktober 2023 Har aldri tatt vival jeg før jeg skulle gjennom en "prosedyre" på sykehus som er litt "stressfremkallende" da fikk jeg beskjed om at en god dose vival var standard. For meg så funket den veldig bra, ble litt sløv men fikk som sagt en god dose men det som var genialt var den "gi faen følelsen" jeg fikk og den trengte jeg virkelig når jeg lå der på bordet. Nå nylig gikk jeg til legen og spurte om jeg kunne få noe vival til tannlege og fly bruk for etter alt jeg var gjennom med helsa for et par år siden så sliter jeg som en over med situasjoner jeg ikke kommer meg unna, altså at jeg er låst. Så blir spennende å se om den virker, håper det fordi det stresset jeg får når jeg ligger i tannlegestolen nå er helt jævlig, aldri følt det så ille før. Skal prøve med minste dose nå da så håper jeg det funker bra. Anonymkode: 5f909...8e0
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #12 Skrevet 18. oktober 2023 Har kun tatt det 2 ganger, da i ekstreme panikkanfall med hyperventilering som gikk mot pustestopp. Det var samboer ble bekymret og kom med det. Det hjalp litt og tok «edgen» på anfallet slik at jeg greide å komme ned igjen. Ble ikke trøtt, bare avslappet. Tror ikke jeg ville brukt vival som et «i tilfelle» medikament. Ta det heller med deg sammen med en liten flaske vann, så vet du at du har det. Om du må popper du diskret en pille underveis. Anonymkode: a5f06...9a4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #13 Skrevet 18. oktober 2023 Til nå i mitt 56-årige liv har jeg ikke trengt vival. Krysser fingrene for at det ikke blir nødvendig. Anonymkode: f8407...d21
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #14 Skrevet 18. oktober 2023 Har brukt Sobril i noen få krisesituasjoner, ved unike og forbigående ting hvor angsten har vært svært høy. Har gjerne tatt det om kvelden så jeg får sove bedre. Alt blir lettere å takle dersom jeg får litt søvn, det kan være med på å stoppe en nedadgående spiral for min del, unngå at jeg treffer bunn. Anonymkode: eac6c...25b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå