AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #21 Skrevet 20. mai 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bjeffhalsbånd har vi ikke prøvd eller tenkt på. Han både uler og bjeffer sier naboene. Det var noen uker i fjor han holdt munn fordi vi pusset opp badet og da var det folk her på dagtid. Han holder også munn tre timer hver fredag når vaskehjelpen er her. Han vil ikke bli lukket inne på et rom alene. Han kjørt samme løp på han som alle de andre hundene vi har hatt men de har vært valper. Desverre er hundebarnehage i feil retning for oss og åpningstidene funker ikke. Har to barnehagebarn som må leveres også. Får sjekke ut hundebarnevakt 😊 han bryr seg ikke hvor eller hvem han er med så lenge det er et menneske eller et dyr han kommer overens med. Ts Anonymkode: 04403...e89 Kan jeg spørre hvor i landet dere holder til? Går jo også an å alliere seg med en annen hundeier, kanskje hundene kan være sammen på dagtid hjemme hos en av dere. Anonymkode: 32626...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #22 Skrevet 20. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å trene opp hunden til å være alene ? Finnes mange gode råd og tips hvis man googlet litt Anonymkode: 266da...03b Det har vi selvfølgelig prøvd uten å lykkes 😊 Ts Anonymkode: 04403...e89
Chantielle Skrevet 20. mai 2019 #23 Skrevet 20. mai 2019 Ville ikke omplassert,det er ikke ok for en så gammel hund Jeg ville heller ikke ha brukt noen form for bjeffehalsbånd. Skremme en gammel hund,er ikke god dyrevelferd. Mattilsynet sier : "Hunder må gradvis vennes til å være alene. Ikke alle hunder mestrer å være alene hjemme (de utvikler såkalt «separasjonsangst») og det er ikke god dyrevelferd å tvinge en redd og stresset hund til dette." Har du sjekket i nabolaget om det finnes noen hjemmeværende som kan tenke seg 4-bent selskap på dagtid? Privat passer,hundebarnehage osv...? Hunden har det ikke godt med seg selv dersom den står og bjeffer i flere timer hver dag. Om du ikke finner noen til å passe den,rådfør deg med veterinær og spør hva denne mener er best for hunden. Den siste tiden i hundens liv,bør ikke bestå av stress og redsel,da er det bedre at den får slippe tenker jeg. Men som nevnt,spør veterinær om dennes mening, 4
Tulla1982 Skrevet 20. mai 2019 #24 Skrevet 20. mai 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Med tanke på alder skylder dere han å holde ut synes nå jeg. Ikke legitim grunn til avlivning. Utrolig kynisk tenkt av dere. hunden lever kanskje ett to år til , dere klarer vell såpass? Da dere valgte å ta på dere ansvaret for to år siden burde dere visst at dere påtok dere ansvar fram til hunden dør av naturlige årsaker. Ikke bare at den blir ubeleilig for dere. Anonymkode: 266da...03b Er du helt vill eller? Skal de ta seg 1 til 2 års permisjon for at hunden ikke kan være alene hjemme eller? Sette hele livet på vent? Jeg antar du ikke har noe særlig liv som kunne gjort noe sånt? Kanskje sitter du hjemme hele dagen, men det er ikke situasjonen for de fleste av oss. Greit at man skal strekke seg lang for dyr, men en plass går grensen. Avliv hunden om dere føler dere har gjort det dere kan for å forbedre situasjonen og heller ikke får omplassert den.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #25 Skrevet 20. mai 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke aktuelt med en ny hund desverre. Han er i våre øyne en flott familiehund. Problemet er kun når vi ikke er hjemme. Da går han amok og naboene blir fly forbanna. Ts Anonymkode: 04403...e89 Har dere prøvd halsbånd som spruter vann når han bjeffer? Anonymkode: e1c6c...c44
Chantielle Skrevet 20. mai 2019 #26 Skrevet 20. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har dere prøvd halsbånd som spruter vann når han bjeffer? Anonymkode: e1c6c...c44 Ja for all del,lag mest mulig ubehag for en gammel hund,som ikke trives alene. 7
Amistad Skrevet 20. mai 2019 #27 Skrevet 20. mai 2019 Jeg har et tips. Lag en ny annonse på finn der du spør om hundepass på dagtid? Det er vel alltid en pensjonist der ute som kan tenke seg litt selskap. Eller en familie med hjemmeværende mor eller far med eller uten hund fra før? Heng opp en lapp på postkassestativet og i butikken i samme slengen. Kanskje personen ikke bor langt unna ? Du kan få mange gode svar da, flere enn på annonsen om omplassering. 2
Howl Skrevet 20. mai 2019 #28 Skrevet 20. mai 2019 Jeg er også enig i at dere burde finne en hundepasser på dagtid. Legg ut på finn.no og/eller heng opp lapp i nærbutikken. Det finnes sikkert noen pensjonister eller andre som kunne tenke seg besøk av en liten hund på dagtid. 1
Tabris Skrevet 21. mai 2019 #29 Skrevet 21. mai 2019 Jeg tror ikke jeg ville omplassert en så gammel hund. Det kan også være vanskelig å omplassere en hund som har store problemer med å være hjemme alene. Hvis dere vil prøve igjen å trene på det, så må dere gå frem enda saktere. Å gå ut med søppelet er for lenge. Du kan starte med å gå ut døren, lukke den og så komme inn igjen umiddelbart. Gjør det gjerne 10-15 ganger om dagen. Da gjør du det at du går til noe normalt og ikke noe skummelt, siden du kommer rett tilbake hver gang. Så øker du gradvis tiden - veldig gradvis. Vi snakker sekunder om gangen. Så sakte at han aldri rekker å stresse seg opp og reagere. Det kan være en ide å høre med en atferdsterapeut om dette kan gjøres i kombinasjon med angstdempende medisiner, hvis vanlig trening alene ikke er nok. Ulike typer halsbånd som gir ubehag ville jeg overhodet ikke brukt. Hunden bjeffer fordi den er redd. Da er det direkte stygt å påføre den ubehag fordi den er redd. Enig med de andre om å finne dagpass til den, også ha den med på jobb når pass ikke kan (hunden kan ikke være alene hjemme i det hele tatt mens dere trener på dette). 3
Clefable Skrevet 22. mai 2019 #30 Skrevet 22. mai 2019 Jeg ville aldri klart å gi fra meg en så gammel hund, som sannsynligvis ikke har mange år igjen. Da ville jeg i alle fall visst at den hadde havnet i et godt og trygt hjem, og ikke bare levert den til dyrebeskyttelsen hvor den kanskje blir værende resten av livet sitt. Jeg synes alternativet om hundepass er godt. Det finnes flere apper for eksempel hvor mange kan finne noen til å passe dyr til enhver tid man måtte trenge. Tipset om medisiner mot separasjonsangst var også godt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #31 Skrevet 22. mai 2019 Takk for mange gode råd og tips. Desverre har det blitt en veldig dårlig stemning mellom oss og naboene da vi ikke klarer å fikse problemet over natta. Naboen sa ikveld at han leverer en anmeldelse i morgen tidlig at vi driver med dyreplageri om vi ikke får den til å slutte å bjeffe. Så jeg tar meg fri fra jobben i morgen å kjører hunden til min mor midlertidig til vi finner ut av hva vi gjør. Ts Anonymkode: 04403...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå