Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #1 Skrevet 26. april 2005 Jeg vil så gjerne LÆRE meg å lage hjemmelaget potetsalat. Ønsker en så kalorifattig som mulig, men likevel god smak, og uten sylteagurk... Vil noen være så snill å gi meg oppskrift og en skikkelig step by step ? stor porsjon til 4 eller 6 om det vil ha noe å si... Håper dere vil dele
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2005 #2 Skrevet 26. april 2005 Jeg lager alltid av en kilo poteter, det som blir til overs er godt på skivene med kjøttpålegg osv yoghurtnaturellsaus la yoghurten renne av i kaffeilter i 2-3 timer eller så lenge du gidder. bland med 1-2 ss sennep, 2-3 hakket vårløk eller litt purre 1 grønt eple i små ternineger presset hvitløk(hvis du liker det) noen dråper tabasco og smak til med salt og pepper. Bland det hele med kokte poteter i treninger.
Arkana Skrevet 26. april 2005 #3 Skrevet 26. april 2005 Nå trodde jeg dette var nok en gylden anledning til å dele oppskriften på min supre potetsalat. Men da den inneholder rømme og hjemmelaget majones (nettopp det som gjør den så super) er kalorifattig omtrent det siste ordet som passer. http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_wink.png' alt=':wink:'> Skulle du mot formodning ønske oppskrift likevel, finner du den her. Det du kan prøve er noe som denne (4-5 pers.): 8-10 kokte poteter i terninger, en liten boks mais, en liten strimlet purre, en hakket løk, 2,5 dl kesam/rømmekolle/yoghurt naturell iblandet 2-3 ss ravigottesaus, smak til med salt og pepper. Eller denne (4 pers.): 1 kg kokte poteter i skiver, 4 hardkokte egg i skiver, 2 brett brønnkarse, en liten bunt hakket vårløk. 1 liten løk hakkes og kokes i 4 dl grønnsaksbuljong ca 5 minutter. Visp inn 1-2 ss sennep, 4-5 ss hvitvinseddik og salt/pepper. Avkjøl og hell over salaten.
Gjest hjalmarlover Skrevet 26. april 2005 #4 Skrevet 26. april 2005 Har en GOD oppskrift(dessverre ikke sørlig kalorifattig,men du kan jo bruke lettrømme og lettmajones osv) Kokte poteter i biter Epler i små biter Lettrømme Lettmajones salt og pepper Sylteagurk-lake Sylteagurk i små biter Kunstig søtningsstoff(smak til) balnd dette sammen...Omtrent 1 pk majones til 1 pk rømme. Bland inne pler og poteter. Denne er KJEMPE god og metter godt! Ekstra god til grillmat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå