Gå til innhold

Utmattet - ta noen dager fri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jobber full stilling på sykehjem i flere år. Har kommet dit at jeg er helt fri for energi, kort lunte og trøtt hver dag. Har begynt i en ny turnus med ekstra helg i tillegg til fast hver 3. Helg. Og da er det ganske intensivt over flere uker. Og 1 dag fri nå og da. Ikke sammenhengende fri i 2 dager. (Det går slik i en periode av turnusen). Rekker ikke hente meg inn lengre.

Jeg har trappet ned med ting på fritiden og legger meg 2130 om kvelden men ikke uthvilt neste dag. 

Skal til legen i morgen og ta blodprøver for jern og vitaminmangel m.m. 

Kan godt hende det ikke er noe fysisk galt. Men tror at noen dager fri kunne hjulpet veldig. Men må jeg be legen direkte om sykemelding for noen dager? Han er kanskje ikke den som først tenker på psykiske plager og stress.

Føler samtidig at det er så dumt å syte over noe slikt. Har bare meg selv å tenke på. Ingen barn. Men er ikke lenger den glade og aktive personen jeg var. 

Anonymkode: 18204...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du helt fint kan ta deg noen dager sykemelding, og få hentet deg inn igjen. Bedre det enn å bli helt utbrent. 

Anonymkode: a8aa4...17f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at du bør ta deg noen dager fri - men ikke sykmelding!

Anonymkode: 026d9...70e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre med egenmelding enn sykemelding? 

Ts.

Anonymkode: 18204...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss er slitne etter hele høsten og vinteren uten ferie. Men nå er det jo ferietid snart, så istedet for å snylte på systemet kan du gjøre som oss andre: holde ut til ferien.

Anonymkode: 866d5...641

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bedre med egenmelding enn sykemelding? 

Ts.

Anonymkode: 18204...255

Ja

Anonymkode: b4f4e...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste av oss er slitne etter hele høsten og vinteren uten ferie. Men nå er det jo ferietid snart, så istedet for å snylte på systemet kan du gjøre som oss andre: holde ut til ferien.

Anonymkode: 866d5...641

Ser ikke frem til ferien en gang. Måtte ta ut ferie i starten av juli og da har ingen andre i min familie ferie. Vi er alle kommunalt ansatt og får ikke bytte feriepuljer (jeg er i motsatt pulje av de andre i familien). Men de er i andre etater i kommunen.

Anonymkode: 18204...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Press deg gjennom det, så venner du deg til det fort. Da våkner du til litt etterhvert, men ikke helt. Det er helt vanlig å være sliten hele tiden når du er voksen

Anonymkode: 70809...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er den nye turnusen som er årsaken her? Snakk med lederen din og forklar situasjonen. Kanskje hen kan tilrettelegge ift vakter. Og, om du trenger en timeout pga grunnene du oppgir, skal du ikke ha dårlig samvittighet for det. Men i tillegg til at du sykemelder deg, må du ha samtalen med sjefen. Om ikke blir veien til neste sykemelding kort..

 

Anonymkode: b4f4e...274

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Press deg gjennom det, så venner du deg til det fort. Da våkner du til litt etterhvert, men ikke helt. Det er helt vanlig å være sliten hele tiden når du er voksen

Anonymkode: 70809...c25

Hva er det for et tullesvar? Nei det er ikke nornalt å alltid være sliten.

Anonymkode: 3ff79...46b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som det er den nye turnusen som er årsaken her? Snakk med lederen din og forklar situasjonen. Kanskje hen kan tilrettelegge ift vakter. Og, om du trenger en timeout pga grunnene du oppgir, skal du ikke ha dårlig samvittighet for det. Men i tillegg til at du sykemelder deg, må du ha samtalen med sjefen. Om ikke blir veien til neste sykemelding kort..

 

Anonymkode: b4f4e...274

Ja, tenkte det. Gikk fint til den nye turnusen med vakter i hulter til bulter. Ikke noe system. Skal snakke med han.

Anonymkode: 18204...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det for et tullesvar? Nei det er ikke nornalt å alltid være sliten.

Anonymkode: 3ff79...46b

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Press deg gjennom det, så venner du deg til det fort. Da våkner du til litt etterhvert, men ikke helt. Det er helt vanlig å være sliten hele tiden når du er voksen

Anonymkode: 70809...c25

Niks. Drt er absolutt ikke vanlig å alltid være sliten som voksen. Sånn skal det virkelig ikke være

Anonymkode: 76fe0...c3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dessverre mange som er sliten på denne årstiden på grunn av pollensesongen. Kanskje du har pollenallergi?

Anonymkode: 1138c...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre mange som er sliten på denne årstiden på grunn av pollensesongen. Kanskje du har pollenallergi?

Anonymkode: 1138c...5bf

Ikke vært plaget av det så tror ikke jeg har det. Kan man ha en mild form som setter immunforsvaret igang og bruker mer energi enn man vanligvis ville gjort? 

Hoster litt men det er etter influensa i mars. Ikke helt borte enda.

Ts.

Anonymkode: 18204...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nooni skrev:

Trening gir overskudd. 

 

Ikke for alle. 

Anonymkode: 07e34...9c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...