Gå til innhold

Mister jeg barnehageplass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og har et enormt dilemma. Jeg har en liten datter som har blitt tilbudt plass i studensamskipnadens barnehage i november, men vi skal mest sannsynlig flytte f.o.m januar 2021, og ettersom vi skal leie så vet vi ikke om vi kommer til å være heldige nok til å finne leilighet i nærheten av bhg i den prisklassen vi har råd til å leie i. Så spørsmålet er: 

-Skal jeg takke ja til barnehageplassen og risikere at hun ender opp med å gå der i 2 mnd før vi flytter? og hvis vi eventuelt gjør det, får vi en ny barnehageplass der vi flytter? (Jeg er alenemor)

En annen ting er at jeg er ferdigutdanna til sommeren, mister vi barnehageplassen da, ettersom jeg da ikke er student lenger og dermed ikke har rett på SIO bhgplass til barnet mitt?

Noen som har noen gode råd eller erfaringer rundt dette?

Setter stor pris på alle svar ❤️

Anonymkode: 6c482...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste hadde kanskje vært om du flyttet før? 

Anonymkode: 92ebe...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med barnehageplass, men jeg bor i studentbolig hos SiO. Det er ganske strict på at hvis du ikke er student lenger, har du ikke rettighet til bolig. Vil tro det er det samme med barnehageplass, at det kun er tilbud til studenter. Ville dog kontaktet SiO (hvis det er Oslo eller Akershus du snakker om) og hørt med de. De har bedre kunnskap om tilbudet enn hva KG har, vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beholder plassen til barnet er ferdig med barnehagen. I vår studentsamskipnad så har søsken også rett på plass selv om en av foreldrene er ferdig som student hvis man ønsker å ha de i samme barnehage.

Anonymkode: 25490...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Wiskola said:

Jeg vet ikke med barnehageplass, men jeg bor i studentbolig hos SiO. Det er ganske strict på at hvis du ikke er student lenger, har du ikke rettighet til bolig. Vil tro det er det samme med barnehageplass, at det kun er tilbud til studenter. Ville dog kontaktet SiO (hvis det er Oslo eller Akershus du snakker om) og hørt med de. De har bedre kunnskap om tilbudet enn hva KG har, vil jeg tro. :)

SiO er kun Oslo og Akershus.

Anonymkode: 5a4b7...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

SiO er kun Oslo og Akershus.

Anonymkode: 5a4b7...a9a

Ja, det vet jeg. Skrev jo også det i svaret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn som er tildelt plass, beholder barnehageplassen frem til skolestart selv om foreldrene ikke lenger er student.

sakset fra SiO sine sider.

Anonymkode: 5a4b7...a9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wiskola said:

Ja, det vet jeg. Skrev jo også det i svaret mitt.

Ikke som jeg tolker det. Du sier "hvis det er Oslo og Akershus ". TS sier jo det er SiO så da virker det ikke som du vet at SiO bare er der.

Anonymkode: 5a4b7...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke som jeg tolker det. Du sier "hvis det er Oslo og Akershus ". TS sier jo det er SiO så da virker det ikke som du vet at SiO bare er der.

Anonymkode: 5a4b7...a9a

Så ikke at hun nevnte SiO, så beklager feilen. Det skal ikke gjenta seg. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Wiskola said:

Så ikke at hun nevnte SiO, så beklager feilen. Det skal ikke gjenta seg. :):)

Det er jo ikke noe problem, men da skjønner du vel at posten din misforstås?

Anonymkode: 5a4b7...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er student og har et enormt dilemma. Jeg har en liten datter som har blitt tilbudt plass i studensamskipnadens barnehage i november, men vi skal mest sannsynlig flytte f.o.m januar 2021, og ettersom vi skal leie så vet vi ikke om vi kommer til å være heldige nok til å finne leilighet i nærheten av bhg i den prisklassen vi har råd til å leie i. Så spørsmålet er: 

-Skal jeg takke ja til barnehageplassen og risikere at hun ender opp med å gå der i 2 mnd før vi flytter? og hvis vi eventuelt gjør det, får vi en ny barnehageplass der vi flytter? (Jeg er alenemor)

En annen ting er at jeg er ferdigutdanna til sommeren, mister vi barnehageplassen da, ettersom jeg da ikke er student lenger og dermed ikke har rett på SIO bhgplass til barnet mitt?

Noen som har noen gode råd eller erfaringer rundt dette?

Setter stor pris på alle svar ❤️

Anonymkode: 6c482...82a

Dette høres jo ut som en lei situasjon. Det er ikke bra for barn å bytte barnehage i hytt og pine, og det er jo også derfor barna får beholde barnehageplassen på SiO frem til skolestart selv om forelderen ikke lenger er student. Hadde hatt barnet mitt hjemme i de to månedene og betalt på bhg-plassen, frem til jeg hadde visst hvor dere skulle flytte hen. Om det er lov å betale for en plass man ikke bruker da, det var lov i den bhg hvor jeg hadde mine barn.

Anonymkode: ace5c...079

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke noe problem, men da skjønner du vel at posten din misforstås?

Anonymkode: 5a4b7...a9a

Det var da veldig til kverulering. Jeg forsto godt hva Wiskola mente. 

Anonymkode: bf4de...ff7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da veldig til kverulering. Jeg forsto godt hva Wiskola mente. 

Anonymkode: bf4de...ff7

Bless you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.5.2019 den 16.54, AnonymBruker skrev:

Jeg er student og har et enormt dilemma. Jeg har en liten datter som har blitt tilbudt plass i studensamskipnadens barnehage i november, men vi skal mest sannsynlig flytte f.o.m januar 2021, og ettersom vi skal leie så vet vi ikke om vi kommer til å være heldige nok til å finne leilighet i nærheten av bhg i den prisklassen vi har råd til å leie i. Så spørsmålet er: 

-Skal jeg takke ja til barnehageplassen og risikere at hun ender opp med å gå der i 2 mnd før vi flytter? og hvis vi eventuelt gjør det, får vi en ny barnehageplass der vi flytter? (Jeg er alenemor)

En annen ting er at jeg er ferdigutdanna til sommeren, mister vi barnehageplassen da, ettersom jeg da ikke er student lenger og dermed ikke har rett på SIO bhgplass til barnet mitt?

Noen som har noen gode råd eller erfaringer rundt dette?

Setter stor pris på alle svar ❤️

Anonymkode: 6c482...82a

Det står i sios reglement at dersom barnet har fått plass i SiO barnehage, mister det ikke plassen fordi om foreldrene avslutter studiet. 

Anonymkode: 94373...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det var da veldig til kverulering. Jeg forsto godt hva Wiskola mente. 

Anonymkode: bf4de...ff7

Men det gjorde ikke jeg.

Anonymkode: 5a4b7...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...