Gå til innhold

Mister jeg barnehageplass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og har et enormt dilemma. Jeg har en liten datter som har blitt tilbudt plass i studensamskipnadens barnehage i november, men vi skal mest sannsynlig flytte f.o.m januar 2021, og ettersom vi skal leie så vet vi ikke om vi kommer til å være heldige nok til å finne leilighet i nærheten av bhg i den prisklassen vi har råd til å leie i. Så spørsmålet er: 

-Skal jeg takke ja til barnehageplassen og risikere at hun ender opp med å gå der i 2 mnd før vi flytter? og hvis vi eventuelt gjør det, får vi en ny barnehageplass der vi flytter? (Jeg er alenemor)

En annen ting er at jeg er ferdigutdanna til sommeren, mister vi barnehageplassen da, ettersom jeg da ikke er student lenger og dermed ikke har rett på SIO bhgplass til barnet mitt?

Noen som har noen gode råd eller erfaringer rundt dette?

Setter stor pris på alle svar ❤️

Anonymkode: 6c482...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste hadde kanskje vært om du flyttet før? 

Anonymkode: 92ebe...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med barnehageplass, men jeg bor i studentbolig hos SiO. Det er ganske strict på at hvis du ikke er student lenger, har du ikke rettighet til bolig. Vil tro det er det samme med barnehageplass, at det kun er tilbud til studenter. Ville dog kontaktet SiO (hvis det er Oslo eller Akershus du snakker om) og hørt med de. De har bedre kunnskap om tilbudet enn hva KG har, vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beholder plassen til barnet er ferdig med barnehagen. I vår studentsamskipnad så har søsken også rett på plass selv om en av foreldrene er ferdig som student hvis man ønsker å ha de i samme barnehage.

Anonymkode: 25490...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Wiskola said: