Donnie Darko Skrevet 26. april 2005 #1 Skrevet 26. april 2005 Jepp, sommeren er her snart og i den sammenheng har jeg lyst til å fokusere mitt hat på verdens mest irriterende unyttige skapning. Brennmaneten! Hva faen er dealen med de!? De bare ligger uti der og flyter som en klatt med spy. Ellendige gelémasser som de er. De er ikke til nytte for noen andre. De er akkurat som krf. Ingen vil ha dem men de overlever allikevel. De kan ikke bevege seg noe særlig så de bare følger med havstrømmene og svir alt i sin vei. Det som er paradoksalt er at brennmaneten alltid forsøker å svømme mot strømmen men siden den er en udugelig animalsk masse klarer den ikke annet en å bare flyte med mens den pumper i vei alt den kan. Omtrent som Jens Stoltenberg. Havets veps som den blir kalt. Veps hater jeg selfølgelig også men i motsetning til brennmaneten så har jo bier og veps en funksjon i naturen. Brennmaneten bare virrer rundt på måfå og svir små barn så de løper hylende opp til mor på stranda og hulker og forstyrrer de som kom dit for å slappe av. På den måten sørger brennmaneten for å plage tilogmed de som ikke er i vannet! De ødelegger alt som er morro med havet! Bade er jo gøy. Det som ikke er så kult med å bade er når du stuper uti og er på vei opp mot overflaten. Rett over deg har djevelens sendebud klart å strategisk plassere seg slik at når trynet ditt kommer opp av overflaten, er det med en jævel av en brennmanet klistra rundt. De er faen meg overalt! Hvis du er ute og freser med båten og ler av desperat skadefryd i det du har klart å kutte jævelen i biter med propellen, så tror du kanskje den er død. Think again! Jævelen har blitt til mange mindre brennjævler og mange av trådene har blitt rivd vekk og ligger å flyter til skade for alt som måtte nærme seg. Du kan nok ikke drepe dem heller. Prøv å dra ut for å fiske f.eks. Jeg kan banne på at de djevelske geléjævlene har klart og vikle en tråd rundt snøret ditt så fort du senker det ned. Når du da blir glad fordi du får fisk så skal jeg love deg den gleden forsvinner ganske fort når du drar opp snøret og den sleipe tråden fra brennmaneten slynger seg rundt handa di. Du rister neven mot havet og skriker FAEN! av full hals men det er til ingen nytte. Dypt der nede flyter brennmaneten videre... på vei mot stranda.. Der ungene bader.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #2 Skrevet 26. april 2005 Hurra, flott at noen tar opp en slik problematikk!
Lestat Skrevet 26. april 2005 #5 Skrevet 26. april 2005 Ja, brennmaneter er ille, men man skal ikke kimse av vepsen heller. Den er ond altså. Lander i Cola'n/pilsen når du sitter og nyter sola. Neste slurk sitter'n i halsen og torpederer svelget ditt med brodden sin, så du til slutt nesten kveles. Utspekulert faen det også altså....
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #7 Skrevet 26. april 2005 Badet i det siste? Eller er du en av de heldige hver sommer?
Gjest Feit på grændiss Skrevet 26. april 2005 #9 Skrevet 26. april 2005 Jeg liker godt å bade selv, jeg flyter så og si av meg selv som der kanskje skjønner. Irriterende med all brennmaneten som på død og liv skal ødelegge flyteturene mine på skjøen.
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #10 Skrevet 27. april 2005 Donnie, er det noe i ryktene om at du en gang i fjor sommer ufrivillig gav ordet badetiss en helt ny, rødflammet og sviende betydning?
Gjest Agathe Skrevet 27. april 2005 #12 Skrevet 27. april 2005 Å hoppe fra timeteren og oppdage på vei ned at du kommer til å lande på et prakteksemplar av arten. Det er hyggelig. Og når man står på vannski i kun badedrakt og vest, så er det en eller annen naturlov som sier at det skal være en rekordstor brennmanet akkurat der en tryner. Antageligvis de samme kreftene som jobber for at brødskiva skal falle med syltetøyet ned.
Superlammet Skrevet 27. april 2005 #13 Skrevet 27. april 2005 Ikke nok med at disse slimete helvetesynglene slynger seg rundt armer og bein, søkk og snøre og ikke minst propellen til båten, men de kommer alltid i flokk på minimum 20 stykker! Ingenting er som å se en brennmanet lide på et svaberg i stekende sol! Hvem har siste ordet da? HÆ?!? hahah!!! Men den skapningen som er mer udugelig enn brennmaneter er glassmaneter. Hva faen er de gode for egentlig? Det kryr hemningsløst masse av dem, og de gjør ikke en dritt! De ER der. De skader ingen, det bare ER der. Det eneste de kan brukes til er å kaste på kjipe badegjester. Forresten Donnie, du burde begynne å skrive innlegg for en avis eller spalte av no slag.. =P
Lia Skrevet 27. april 2005 #14 Skrevet 27. april 2005 Men for å være ærlig, så ser jeg ikke at veps har noen som helst funksjon i naturen, i motsetning til bier. Veps er bare verdens kjipeste insekt, som ikke går av veien for å ødelegge en bedre middag for folk utendørs.
Gjest gjesta Skrevet 27. april 2005 #15 Skrevet 27. april 2005 Ja, fysj, jeg liker ikke å bade når de ligger der klar til å brenne...
LilleBille Skrevet 27. april 2005 #16 Skrevet 27. april 2005 .. Helt enig - her kan vi hate i kor... Men den skapningen som er mer udugelig enn brennmaneter er glassmaneter. Hva faen er de gode for egentlig? Det kryr hemningsløst masse av dem' date=' og de gjør ikke en dritt! De ER der. De skader ingen, det bare ER der. Det eneste de kan brukes til er å kaste på kjipe badegjester. [/quote'] .. å nei da - helt ubrukelige og unyttige er de ikke .. de kan brukes til å gni på stedet der h##### brennmanetene har brent deg ..
Anglofil Skrevet 27. april 2005 #17 Skrevet 27. april 2005 De er som Frp og Høyre - sleipe og jævlige Mvh Yvonne
Donnie Darko Skrevet 27. april 2005 Forfatter #18 Skrevet 27. april 2005 Forresten Donnie, du burde begynne å skrive innlegg for en avis eller spalte av no slag.. =P haha.. vis meg dem som tør å trykke det rælet som jeg presterer å lire av meg.
Væren Skrevet 27. april 2005 #19 Skrevet 27. april 2005 Jeg hater også brennmaneter! Eller svimaneter som vi kaller dem her. I sommer ble minstelammet brent på noe pittelite som viste seg å være en til nå helt ukjent manet. Liten men kraftig! Det var så vidt vi kunne se den først. 5 cm i diameter. Svømte rytmisk og pulserende og skiftet stadig retning. Etter kontakt med havforskningsinstituttet i Bergen fikk jeg svar om at det faktisk har vært en oppblomstring av eksotiske og til nå ukjente maneter i norske farvann på grunn av høyere vanntemperaturer (klimaendringer???). JIPPI! Vi har mye å se fram til! :evil:
Donnie Darko Skrevet 27. april 2005 Forfatter #20 Skrevet 27. april 2005 Etter kontakt med havforskningsinstituttet i Bergen fikk jeg svar om at det faktisk har vært en oppblomstring av eksotiske og til nå ukjente maneter i norske farvann på grunn av høyere vanntemperaturer (klimaendringer???). JIPPI! Vi har mye å se fram til! :evil: Ok.. Det var det! Nå skal jeg holde meg til ferskvann i sommer. Er bare en 40 minutters tur til Eikeren så da kjører jeg heller dit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå