Gå til innhold

Alene mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan han hjelpe med det? 

Anonymkode: 7a90b...807

Selvfølgelig. Ved å oppmuntre klienter til å ansette seg så tjener de penger. :) Hjelp til selvhjelp. Du må bare ansette han så hjelper du han med å tjene masse penger. 

Endret av Sylveon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ringte adovkaten å han sa at vanskelig å sammerbeide e en go grunn

Anonymkode: 7a90b...807

Da må du bytte advokat. 

Ingen domstol i Norge som lar en sak gå til rettsak pga vanskelig å samarbeide med grunn.

Anonymkode: f309c...5ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ringte adovkaten å han sa at vanskelig å sammerbeide e en go grunn

Anonymkode: 7a90b...807

Tull og vas. Om du ikke har rett på frirettshjelp hadde jeg holdt advokater unna. Det KOSTER. Samboer brukte 150.000 på 18 mnd. 

Anonymkode: e16cd...7a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, share123 skrev:

jeg er ikke norsk

Så synd.

Anonymkode: 49c0a...259

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så synd.

Anonymkode: 49c0a...259

Kommer til Norge, og vil ha goder og rettigheter. Yes..,

Anonymkode: 49c0a...259

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sylveon skrev:

Innkallelsen til mekling blir sendt til begge parter. 

barnefar har allerde vert innom mekling uten at jeg fikk vite noe ca 1 uke siden

Anonymkode: 7a90b...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

barnefar har allerde vert innom mekling uten at jeg fikk vite noe ca 1 uke siden

Anonymkode: 7a90b...807

å barnet er 4 mnd gammel

Anonymkode: 7a90b...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

barnefar har allerde vert innom mekling uten at jeg fikk vite noe ca 1 uke siden

Anonymkode: 7a90b...807

 Nei. Han har vært i samtale. Man mekler ikke alene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen betydning om far ikke har sett barnet på 30 år. Aleneansvar er vrient å få fordi barnet har rett på kontakt med far, om han er der i livet eller ikke.

Anonymkode: e16cd...7a5

Far kan fint ha foreldreansvar selv om mor har «aleneansvar»for barnet

(i betydningen «daglig omsorg»  uten kontakt med far. Foreldreansvar er en juridisk betegnelse)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

barnefar har allerde vert innom mekling uten at jeg fikk vite noe ca 1 uke siden

Anonymkode: 7a90b...807

Nei. Det har han ikke. Mekling gjøres med begge parter i saken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rotemor skrev:

Far kan fint ha foreldreansvar selv om mor har «aleneansvar»for barnet

(i betydningen «daglig omsorg»  uten kontakt med far. Foreldreansvar er en juridisk betegnelse)

Nå skriver TS at hun ønsker foreldreansvaret alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud her viser Kvinneguiden seg fra verste side!

TS; Kjenner du til forskjellen på "foreldreansvar" og "daglig omsorg"?

Foreldreansvaret vil nesten alltid måtte deles mellom begge foreldre. Det skal ekstremt mye til for å fradømmes foreldreansvar. Hvis far ikke oppfyller ansvaret - for eksempel ikke skriver under på søknad om pass etc., finnes det ordninger for å komme forbi dette, men han har juridisk ansvaret likevel.

Daglig omsorg kan du derimot få alene, enten etter avtale med far, eller ved dom. Jeg ville absolutt prøvd å ordne dette ved hjelp av familievernkontoret og en privat avtale med far før jeg begynte å involvere advokat. Det blir etter min erfaring både dyrt og det eskalerer konflikten unødvendig. Men her er det selvsagt forskjell fra advokat til advokat.

Lykke til, TS!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familievernkontoret er absolutt det beste stedet å starte. Lykke til.

Anonymkode: aa2fa...c2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, share123 skrev:

jeg er ikke norsk

Har du noen norske venner som kan hjelpe deg eller andre som har bodd lenge i Norge? Det er ikke lett å finne fram i alt når en ikke har vokst opp i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sylveon skrev:

Nå skriver TS at hun ønsker foreldreansvaret alene.

Nettopp. Også får hun forklaringer fra folk som ikke vet hva det innebærer. Derfor presiserer jeg det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Rotemor skrev:

Far kan fint ha foreldreansvar selv om mor har «aleneansvar»for barnet

(i betydningen «daglig omsorg»  uten kontakt med far. Foreldreansvar er en juridisk betegnelse)

Hun han ha hovedomsorgen for barnet ja, som jeg vil si er en mer brukt betegnelse enn aleneansvar, da hun i praksis ikke har det, da hun ikke er alene om ansvaret så lenge far har foreldreneansvar. 

Anonymkode: e16cd...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun han ha hovedomsorgen for barnet ja, som jeg vil si er en mer brukt betegnelse enn aleneansvar, da hun i praksis ikke har det, da hun ikke er alene om ansvaret så lenge far har foreldreneansvar. 

Anonymkode: e16cd...7a5

Man har hovedomsorgen uavhengig av foreldreansvar dersom man har barnet brorparten av tiden.

Men dette handler om det juridiske begrepet» foreldreansvar. Altså: valg av skole, bestille pass og lite annet. Det økonomiske ansvaret har man helt uavhengig. Man har ikke plikt til samvær med egne barn. 

Er man alene så er man alene.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Rotemor skrev:

Man har hovedomsorgen uavhengig av foreldreansvar dersom man har barnet brorparten av tiden.

Men dette handler om det juridiske begrepet» foreldreansvar. Altså: valg av skole, bestille pass og lite annet. Det økonomiske ansvaret har man helt uavhengig. Man har ikke plikt til samvær med egne barn. 

Er man alene så er man alene.... 

jeg er alene mor men far ønsker delt foreldreansvar, men han er ikke ansvarlig å vi klare ikke å samerbeide som vim gjør dette enda mer utfordrende, men fars foreldre prøver å gjør så han kan få det

Anonymkode: 7a90b...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er alene mor men far ønsker delt foreldreansvar, men han er ikke ansvarlig å vi klare ikke å samerbeide som vim gjør dette enda mer utfordrende, men fars foreldre prøver å gjør så han kan få det

Anonymkode: 7a90b...807

Det har lite med samvær å gjøre. Man har automatisk felles dersom man er samboer ved fødsel feks.

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/foreldreskap/foreldreansvar/id749199/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreldreansvar alane. Det skulle mer til enn manglende samarbeid og engasjment.  Mitt råd er, glem det. Konsentrer deg om barnet og eventuell samværsavtale.  Ta bidraget gjennom nav. 

Anonymkode: ccdd2...574

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...