Gå til innhold

Manglende konfirmasjonsgave


dama123

Anbefalte innlegg

Min datter ble konfirmert forrige søndag, og i kortet fra min mor og hennes mann stod det at hun fikk penger til sparing overført til konto. Pengene er fremdeles ikke kommet inn, over en uke etter konfirmasjonen. Hun spurte selv om å få tilsendt kontonummeret før selve konfirmasjonen. 

Min mor ringte tirsdagen etter konfirmasjonen og ville takke for konfirmasjonen og høre om konfirmanten var fornøyd både med dagen og med gavene. Jeg sa at hun var kjempefornøyd og at hun vurderte litt om hun skulle plassere pengene for økt avkastning. Min mor svarte da at - oj, det har vært så travelt at jeg ikke har fått overført penger, men at hun skulle få gjort det med en gang. Hun er ikke en travel dame. Hun har heller ikke økonomiske utfordringer. 

Hun og jeg har en trøblete historie og et turbulent av/på forhold. Hun mangler trolig et par antenner. 

Min datter har fremdeles ikke fått konfirmasjonsgaven, men vi tør selvsagt ikke å spørre om det, for det kan lede til ukesvis med stillhet og ubehageligheter. Min datter vurderer å kjøpe båt og plassere resten av pengene i fond, men er litt usikker på om det kommer noe og eventuelt hvor mye det kommer fra mormor i det hele tatt. Hun har en båt på hånden, men vil ikke kjøpe båten om det betyr at hun bruker opp alle pengene. 

Har noen opplevd noe tilsvarende eller har tips til hva vi kan si eller gjøre? 

Endret av dama123
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man spør ikke etter gave uansett så dere får pent vente.

Anonymkode: f8d0e...336

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente. Kommer det ikke penger, så vet dere iallefall at slike "gaver" ikke er til å stole på at kommer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frekt å spørre etter gave, se å vent som vanlige høflige mennesker gjør!

Anonymkode: 34caa...070

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel også ganske frekt å si at gabe kommer, for så å ikke gi noe..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo nevne i forbifarten at du tror du har gitt henne feil kontonummer siden pengene ikke er kommet inn, og se hvordan hun reagerer? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den annen side, kan jo noe ha gått galt med overføringen, og da er det jo veldig synd om dere ikke tør å nevne elefanten i rommet. Det må kunne gå an å forhøre seg på en pen måte når hun selv sa hun skulle overføre med en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et bevis på at dagens konfirmasjon handler KUN om gavene..kvalmende..

Anonymkode: 34caa...070

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Man spør ikke etter gave uansett så dere får pent vente.

Anonymkode: f8d0e...336

 

13 minutter siden, Ulven said:

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente. Kommer det ikke penger, så vet dere iallefall at slike "gaver" ikke er til å stole på at kommer. 

Herregud, det er moren til Ts, bestemoren til konfirmanten. Hadde sagt fra om at pengene ikke var mottatt. 

Anonymkode: 801cd...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spesielt å forvente at hun får såpass med penger at hun får råd til en båt...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt noe "du forresten, jeg sjekket Xs konto igår, og det var ikke kommet inn noe penger fra deg. Du burde sjekke med banken om du tastet kontonummer riktig, så få dem til å hjelpe deg å rette opp!"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Luckiness skrev:

Litt spesielt å forvente at hun får såpass med penger at hun får råd til en båt...

Vi forventer ikke noe beløp i det hele tatt... har faktisk ingen anelse om hva hun tenker å gi i gave. 

Min datter har akkurat råd til båt allerede nå, med penger fra sparekonto hun hadde fra før av + resten av konfirmasjonsgavene. Men dersom hun kjøper ny båt, har hun penger igjen, så derfor er hun litt usikker på hva hun skal gjøre. Hun synes selv det er litt kjedelig at de har gitt penger i gave og ikke overført... hun hadde helt seriøst blitt glad for hva som helst, beløpet spiller ingen rolle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ViljaH skrev:

Jeg hadde sagt noe "du forresten, jeg sjekket Xs konto igår, og det var ikke kommet inn noe penger fra deg. Du burde sjekke med banken om du tastet kontonummer riktig, så få dem til å hjelpe deg å rette opp!"

Takk for tips, tror jeg går for en slik variant. Er jo som flere skriver her, en reell sjanse for at noe kan ha gått galt ifm overføringen... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang hun ringer, si at du ikke har tid til å pate nå, men du skal ringe opp igjen så snart dattera har mottatt pengene. Dette gjentas hver gang...

Anonymkode: 8a674...f69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang hun ringer, si at du ikke har tid til å pate nå, men du skal ringe opp igjen så snart dattera har mottatt pengene. Dette gjentas hver gang...

Anonymkode: 8a674...f69

🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo morra di ts. Men uans, la det ligg. Evt gi datteren din en tusenlapp som om moren din er så daff at hun glemmer noe sånt

Anonymkode: c48f0...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...