Gjest Respect Skrevet 26. april 2005 #1 Skrevet 26. april 2005 Noen her som har vært i Krakow? Er dette en by du anbefaler å besøke? Hvordan er det å komme seg fra Vilnius til Polen?
apple Skrevet 27. april 2005 #4 Skrevet 27. april 2005 Eg har vore i Krakow, og det er så absolutt ein by eg vil anbefala! Eg har ikkje så mange konkrete tips å gje om kva ein kan gjera i byen, for eg var bare innom der med klassen min på ein klassetur i 9. klasse. Det eg hugsar er at me var på ein fin marknad inni eit veldig fint bygg (såg litt ut som ein katedral eller noko slikt frå utsida). Elles så trur eg det var ein del fine bygningar å sjå på. Har aldri vore i Vilnius, så eg veit ikkje kor enkelt det er å koma seg derifrå til Polen.
Snuppa Skrevet 27. april 2005 #5 Skrevet 27. april 2005 Står en artikkel om Krakow i Dagbladet i dag....
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #6 Skrevet 27. april 2005 Jeg har vært i Krakow, for fire-fem år siden. Koselig og sjarmerende by, litt i minste laget for et langt oppphold, men det kommer vel an på når på året man drar dit. Studentby, så det skjer nok mest utenom sommerferien. Mye kulturliv, teater, konserter o.l. Auswitz er bare en kort buss/togreise unna, av hyggeligere severdigheter i omegnen er saltgruvene. Vil anbefale deg å stikke innom plakatbutikken i hmm.. Stolarska? Er usikker på adressen, men absolutt et must. Ligger i noen basar-liknende bygninger (ikke markedsplassen, men sør for denne). Ellers er det masse fine historiske bygnniger i Krakow. Maria-kirken og altertavlen der bør man få med seg, det samme med slottet (Wawel), i hvert fall fint å gå en tur opp og se på utsikten og hagen. Ellers er det MASSE hyggelige kafeer med god kaffe og godt øl i byen:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå