Gå til innhold

"Innafor" å gå på sirkus nå?

Kaisamaia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 20.5.2019 den 14.31, deedee_ skrev:

Har sett på begge disse ja, og Merano. Ponniene står inne i hengere hele dagen når det ikke er forestillinger, og i mellom showene er står de og i innheininger, mens de er knyttet fast til veggen med et tau på ca 20 cm. De kunne ikke bevege seg. De stod slik hele tiden mens vi var der, ca 5 timer i hvertfall. Og dette gjør de nok hver dag. 

Jeg bodde for noen år siden slik til at jeg i perioder hadde utsikt rett ned på innhegningene til dyra til skiftende sirkus både fra verandaen min og fra kjøkkenvinduet. Og det du beskriver der er rett og slett ikke slik det er. Jeg har lest og sett ting som er blitt skrevet rundt på nett angående dyreholdet på norske sirkus, og der er det mye løgner og falske bilder. Bildene stemmer jo ikke alltid med typen dyr de har engang, det brukes jo ikke sjeldent  bilder tatt ved andre og trolig utenlandske sirkus som hevdes å være fra navngitte norske sirkus.

Altså, jeg er for at vi skal la dyr leve mer naturlige liv og jeg er vel ikke akkurat noen sirkusforkjemper selv heller, men det er ikke nødvendig å overdrive. Jeg skjønner forøvrig godt at dyra bindes fast eller stenges inne når det er demonstranter eller aksjonister rett ved siden av innhegningene. De er altså hverken innestengt eller bundet fast på den måten til vanlig. 

Anonymkode: d35cd...c71

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...