Gå til innhold

Oppvaskbørste eller oppvasksvamp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som vasker opp for hånd bruker dere oppvaskbørste eller oppvasksvamp? Og hvilken synes du er best og hvorfor?

Anonymkode: 4647e...94c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Børste. Syns svamper er ekle. De suger til seg alt og er vanskelige å desinfisere. 

Anonymkode: 9c079...477

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svamper inneholder mange små hulrom, og det er derfor veldig vanskelig å få dem helt rene. Selv om man kan drepe bakteriene ved å koke dem hjelper ikke det når det ligger masse deilig bakteriemat inni svampen.

Børste vasker tilsynelatende ikke fullt så bra som svamp, men man slipper å gni masse bakterier på fat og bestikk. Jeg bruker derfor børste.

Klut er mer skånsomt enn børste og (plast)svamp, og er derfor det beste valget på arvet porselen og gamle krystallglass.

Anonymkode: a5bc4...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børste. Svamper er ekle bakteriebomber. 

Anonymkode: 30bdd...785

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker begge deler. Børsten til kniver, ostehøvel, skjærefjøl og småting, svampen går til grytene, grytelokk og fat. Vet ikke hvorfor det har blitt sånn, men føler kanskje grytene og stekepanna blir grundigere rengjort med svampen siden den tar over hele overflaten. Pleier å rengjøre svampen med å klemme inn en mengde zalo under glovarmt vann, det fjerner en del av fettrestene. Men svampen må så klart byttes mye oftere enn børsten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppvaskbørste i silikon. Synes det er ekkelt med disse vanlige oppvaskbørstene som er vanskelige å få helt rene og bakteriefri. 

Anonymkode: 51a03...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

børste. Slenger den ofte inn i oppvaskmaskinen, børster er ikke så hygieniske som man skal ha det til. I usa er det vanlig å bruke klut. Synes det var rart for det må ihvertfall være uhygenisk?? 

Anonymkode: c0240...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børste, vasker den regelmessig i oppvaskmaskinen og setter den i klorinvann innimellom. Svampen er for meg engangsbruk om det er noe som skal/må skrubbes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børste. Setter den ofte i vaskemaskinen på 70grader til vask. Og i klorin innimellom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Svamper får man veldig billig, så de trenger ikke å brukes evig. Når skrubbedelen blir slitt kaster jeg dem. Alt er dessuten skylt ordentlig av før jeg vasker opp, så svampene blir ikke "skitne". 

Anonymkode: d7268...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...