Gå til innhold

Hva anbefaler dere av Ammepute?


Hollymolly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har klart meg veldig godt uten, mens for andre har den vært helt nødvendig. Så dette er nok helt individuelt. Faktisk hatet jeg ammeputer, det ble aldri riktig. For meg var det mye enklere å bruke litt store sofaputer eller bare støtte med armene. Ville ikke kjøpt en kjempedyr pute før du vet. 

Anonymkode: 5d417...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer meg fint med vanlig pute, men hadde en bbhugme gravidpute som var fin å amme med også i starten. På sykehuset brukte vi cozyfix og det er nok gullstandarden hvis man ønsker ammepute. 

Hvis man helst vil unngå å kjøpe masse unødvendig dill så er ammepute absolutt ikke noe du trenger :) En litt stødig sofapute funker utmerket hvis man vil ha litt støtte. 

Anonymkode: 3ce75...84d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg hadde ikke klart meg uten, men det er fordi begge mine barn har/hadde stramt tungebånd, og det er derfor ekstremt viktig at jeg får lagt de til helt optimalt. Cozyfix er eneste som funker for oss. 

Hadde vi ikke hatt disse problemene med dårlig dietak pga tungebånd hadde jeg kanskje greid meg uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bytter jeg litt på å bruke sofaputer med dyna hennes oppå og bbhugme gravidputen, litt avhengig av hvordan skuldrene er der og da. 

Men, jeg klarer meg fint uten å bruke den som ammepute. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fått senebetennelse og kroniske ryggsmerter uten cozifix. Nå som ungen er litt større så klarer vi oss uten men cozifixen er fortsatt god å ha 🙏❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvillingstilling med ungen på hofta og beina i stolen 👍 veit ikkje korleis det er for dei med mindre puppar, men funker supert for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosyfix redda amminga for meg. Hadde tenkt å bare bygge opp med vanlige puter og en arvet ammepute, men det holdt ikke, gitt. Jeg liker at den sitter helt inntill kroppen (med beltet), og man kan få den høyt. Deilig å slippe å holde den på plass, spesielt om barnet sover mye ved puppen.

Tror de fleste elsker den, men for noen fungerer den ikke så godt. Det beste er å prøve den før du kjøper den, spesielt siden den er ganske dyr. Helsestasjonen og barselpoliklinikken har cosyfix her jeg bor, og der kan man sikkert prøve den.

For ordens skyld: jeg har ganske store bryster. Størrelsen på brystene har ikke noe å si for om den fungerer eller ei.

Anonymkode: 686c5...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unge nr 1 var cozyfix gull,  med nr 2 ble den lille fra bbhugme redningen.

Anonymkode: 3a77c...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cozyfix reddet ammingen her også. Jeg måtte ha to hender fri til å holde både bryst og baby for å sikre et godt tak. Men jeg ville ikke nødvendigvis kjøpt den før fødsel. Se an behovet først :)

Anonymkode: d86a7...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cozyfix! Uten tvil. Den sitter som støpt rundt kroppen pga klipsen. Jeg trengte den dog bare de 2-3 første mnd, men jeg trengte den virkelig den lille tiden. Pg etter det brukte jeg den som "strikkepute" 😂 

Anonymkode: 52dda...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den også som gamingpute til når jeg spiller PS 😅 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cozyfix! Uten tvil. Den sitter som støpt rundt kroppen pga klipsen. Jeg trengte den dog bare de 2-3 første mnd, men jeg trengte den virkelig den lille tiden. Pg etter det brukte jeg den som "strikkepute" 😂 

Anonymkode: 52dda...224

Og som strikkepute. Jeg kjøpte den også brukt så for meg har den virkelig vært verdt alle pengene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cozyfix! Uten tvil. Den sitter som støpt rundt kroppen pga klipsen. Jeg trengte den dog bare de 2-3 første mnd, men jeg trengte den virkelig den lille tiden. Pg etter det brukte jeg den som "strikkepute" 😂 

Anonymkode: 52dda...224

Hvorfor trengte du den ikke etter 2-3 mnd?

Anonymkode: 456f7...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte vanlig pute først. Mente det var tull med ammepute. Så hadde Barnas Hus kjempesalg og jeg kjøpte en Cozy by Dozy for ett par hundre kroner.

det ble en helt ny verden 

Anonymkode: ebe1e...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trengte du den ikke etter 2-3 mnd?

Anonymkode: 456f7...c2b

Da er ofte ammingen etablert, og barnet er større og lettere å legge til riktig uten å løfte det så høyt opp. Holder gjerne med armkroken og evt en god pute under armen. Er gjerne i starten man har mest bruk for en ammepute, da babyene er så små at du må holde de ganske høyt oppe for å legge til, samtidig som du stadig må passe på dietaket osv. 

Jeg brukte likevel min til 5mnd-ish. Da ble han for stor og for nysgjerrig til å ligge i ro og spise. 

Anonymkode: d86a7...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trengte du den ikke etter 2-3 mnd?

Anonymkode: 456f7...c2b

Som hun over svarer, ammingen bar godt etablert og baby større. Ammet sjeldnere også og over kortere økter. Ved 3-4 mnds alder opplevde vi puppenekt, da var den gull igjen - da det ofte var mye styr med å legge henne til, mye gråt fordi melka ikke kom fort nok, og enda mer gråt når puppen var tom og jeg måtte bytte pupp. Da la jeg henne i tvillingstilling på høyre pupp, når den begynte å gå tom klargjorde jeg venstrepupp og bare dro puta med baby rundt til neste pupp på 0.2 sekunder 😄

Anonymkode: 52dda...224

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere, men aldri blitt brukt.  Trenger det rett og slett ikke. Begge mine har spist i kun 5-10 min av gangen, og jeg har kun støttet med armene mine,  funket bra. 

Anonymkode: abd6c...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg likte ikke Cozyfix i det hele tatt! :fnise: 

Slet med ammingen i begynnelsen med eldste og forsøkte det meste (BBHugme (som var genial som gravidpute men litt for stor og uhåndterlig som ammepute. Har dog ikke forsøkt den nye lille ammeputa), en «vanlig» trekantet ammepute fra Sebra, Cozyfix (likte den ikke i det hele tatt så den ble gitt bort til ei som bruker den som sypute :fnise: ) og Doomo) Av disse var Doomo absolutt favoritten, jeg tror jeg hadde den i medium. 

Var helt avhengig av ammepute med eldste, til yngste brukte jeg den kun i kort tid da den havnet på vaskerommet etter å ha blitt gulpa ned, og siden aldri ble sett igjen :ler:

Anonymkode: 960a2...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg doomoo medium etter halvannen måned (samme innmat som bbhugme), og jeg fatter ikke at jeg ikke kjøpte tidligere.. Det ble en drøm å amme mtp ryggen da jeg måtte amme litt foroverlent pga brystknoppene er litt høyt opp. Veldig god investering for meg 😃

Anonymkode: f2df8...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...