Gå til innhold

Gode råd er dyre. Sies det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere smarte kloke KGere, kan dere svare meg. 

Hvordan har det seg at dere lytter til gode råd fra personer som 

* ikke har noe fagkunnskap eller relevant erfaring med den problemstillingen dere spør om. 

Eksempel 1: 

Person A oppretter en tråd om problemer i arbeidsforholdet som har vart i 20 år. Personens ønske er å diskutere problemstillingen med den hensikt å ikke bryte arbeidsforholdet. 

Person B svarer - med få direkte ord, ikke på premissene til Person A, men valser over Person A sine premisser. Slutt i jobben, sjefen din er psykopat, sosiopat, narsissist og det som verre er.  Person B har aldri vært i noe arbeid mer enn stykkevis og oppdelt i mer enn 2-4 år i sitt liv, og har ingen fagkunnskap om denne problemstillingen heller. 

Person C, D, E, ….Å - trykker "liker"  på innlegget til Person B.. Fordi Person B må vite har titusener av innlegg på KG. 

Eksempel 2: 

Person A oppretter en tråd om utroskap, og lurer på hvordan man bør gå videre, med et sterkt ønske om å fortsette ekteskapet til tross for at partneren har ført Hen bak lyset

Igjen så kommer Person B på banen, ignorer helt de premissene som Person A ønsker å få svar på. Det er dump, det er halshugging, det er giljotinen osv.. Person B har kanskje opplevd utroskap i sitt samboerskap eller ekteskap, og løste det på sin måte med å sende den utroe personen i giljotinen eller det som verre var.... Men Person B har ingen fagkunnskap om problemstillingen som Person A ønsker å få svar på, og ignorerer Person A sine premisser. Altså, et ønske om å fortsette ekteskapet. 

Person C, D, E….Å - trykker "liker" på innlegget til Person B. Fordi Person B må vite, har titusener av innlegg på KG og følgelig en overdreven fanskare... 

Eksempel 3, 4, 5, 6...:

 

Går man Person B nærmere i øyesyn så ser man at Person B 

1) ikke har presisert noen steder at hun eller han har faglig tyngde på det de svarer på

2) de har heller ingen relevant erfaring i mange av sakene de svarer på. 

3) de kan ha noe erfaring, eller har lest noen tabloide fremstillinger om problemstillingen, men som i ettertid viser seg å være feil, som medier beklager, men Person B nekter å skifte standpunkt likevel.. Til tross for at man er mer opplyst om temaet i ettertid, og det er tvers gjennom dementert av alle pålitelige kilder. 

4) de er på KG 24 timer i døgnet, 365 dager i året.. Ergo, de gjør ikke noe samfunnsnyttig, men NAVer på den ene eller andre måten. Antall meldinger, og antall brukere de har hatt opp gjennom årene viser også dette. Bør man ta det de sier for God Fisk, man vet at det er i den virkelige verden problemene løses, og de er så ufattelig kompliserte enn slik det fremstilles her på internettet. 

 

Tilbake til mitt spørsmål, hvordan har det seg at dere(følgerskare) blindt trykker "liker" på innleggene til Person B i visshet om at det bare er vrøvl og vås fra ende til annen.. Noen liker å si at Person B er så likanes fordi Hen snakker fra levra, og er så direkte i sin fremføring(toning). Er det virkelig ikke flere kriterier dere har til brukere som svarer dere når dere har en reell problemstilling dere ønsker et ordentlig svar på? 

Fortjener ikke Person A et ordentlig svar i stedet for en KG-traver som tilbringer mesteparten av sine dager her på nettet med private meninger, basert på stykkevis erfaring, ingen relevant fagkunnskap innenfor temaene som diskuteres?

Anonymkode: ef9ec...387

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gode råd er dyre. Jeg må ha oppgjør før jeg svarer. 10000 kr er passende her.

Anonymkode: 84c00...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker like på det jeg liker, og bryr meg null om hvor mange innlegg kommentator har. Har ikke sjekket det en eneste gang. 

Måtte bare påpeke det.

Endret av Anim92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng. Jeg merker det så godt i tråder om samliv. Det er så mye "det hadde jeg aldri funnet meg i, dump han" osv som blir sagt til sårbare mennesker. Kanskje alle rådene om å gi opp forhold er det som skal til for å ødelegge en familie som kunne fått det godt. Tror det er mange single der ute som gjerne vil at andre skal være i samme situasjon.

Synes også de som er gravide og ber om råd for altfor mange råd om å ta abort. "Ta abort", som om det er det enkleste i verden og alltid det beste.

Anonymkode: b81b4...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anim92 skrev:

Jeg trykker like på det jeg liker, og bryr meg null om hvor mange innlegg kommentator har. Har ikke sjekket det en eneste gang. 

Måtte bare påpeke det.

Jepp enig med deg Mina92

Anonymkode: c35aa...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...