AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1 Del Skrevet 19. mai 2019 Nå gir jeg opp her 😭 Er 23 år og holder på å ta lappen og kjører og kjører. Fått skryt fra første kjøretime, hatt 3 forskjellige kjørelærere nå (pga. flytting og litt sånt) og alle 3 var kjempeimponerte over kjøringa mi. Foresatte som jeg kjører med også er virkelig imponert over hvor god kontroll jeg har, hvor flink jeg er til å forstå både bilen og trafikken, lesing av skilt også går helt fint da jeg har vært familiens kartleser og skiltleser siden jeg kunne åpne øya omtrent. Men!! Nå har jeg holdt på med den forbanna teorien siden januar og jeg klarern ikke!!! Jeg har droppet ut av videregående 3 ganger fordi skole ikke passer meg, rett og slett, selv om jeg fikk veldig godt snitt på ungdomskolen, for eksempel. Jeg bare klarer ikke skole lenger, selv om jeg prøver og vil, og tydeligvis gjelder det også å lese/studere teorien. Jeg har lest 2 forskjellige teoribøker 3-4 ganger nå, og betalt for Teoritentamen siden februar og fikk til slutt en deal så det ble litt billigere. Har skrevet notater, fått andre til å lese spørsmålene og svarene til meg, tatt prøve på prøve og hørt på, sett på og lest i kurs-delen i appen, og nå også deltatt på teorikurs på kveldene via kjøreskolen min. Jeg har kanskje brukt 2000kr allerede på teorien uten å engang ha tatt testen, men jeg er ikke i nærheten av å bestå på appen. Jeg ligger jevnt på 70-85% bestått i appen. Jeg har 2 av 38 tester bestått. Nå har jeg startet å ta en test hver kveld, og så bruker jeg tiden på bussen til jobb på å lese i boka, notere og høre på og se på og lese i appen. Jeg blir ikke et gram klokere. Mattespørsmålene om bremselengde og sånt forstår jeg INGENTING av. Skiltprøvene består jeg hver gang, så skilt sitter bra inne, det er bare absolutt alt annet jeg sliter med. Har ingen diagnose på konsentrasjonsvansker eller noe, men jeg får helt hetta her. Trenger lappen snart men jeg kommer jo ingen vei uten bestått teori. Kjørelærern min har mast på meg nå siden februar om å ta den fordi han mener jeg har vært klar hele året for oppkjøringa, det er bare denne satans teorien. Hjelp meg!! Hva kan jeg gjøre for å bestå? Føler jeg har prøvd alt nå, og nå orker jeg ikke mer 😭 har ikke råd til flere fylle-opp-tiden-kjøretimer eller å ikke bestå eller flere mnd på teoritentamen-appen Anonymkode: e032b...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #2 Del Skrevet 19. mai 2019 Dropp boka. Ta tester på teoritentamen til du spyr. Les fasiten på de feile svarene du gir. Jeg har også slitt med teorien, men jeg har nå tatt flere tester daglig, og det begynner å komme seg. Nå får jeg bestått på nesten alle. Spørsmålene du får på teoritentamen er ganske like de du kommer til å få på den virkelige prøven. Ikke gi opp, bare peis på med fler tester til det sitter! Det går så fint så ❤️👍🏻 Anonymkode: 47bf2...5ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #3 Del Skrevet 19. mai 2019 Jeg er ikke helt enig. Jeg var bekymret når jeg skulle ta teorien, hadde venner som strøyk gang på gang. De tok bare tester, og leste et lite oppsummert hefte. Jeg satt meg ned, leste boken, tok noen tester, og sto. Jeg tror du gjør det helt riktig. Ta tester, les, pugg notater. Men kanskje du burde få hjelp til å forstå matten. Det er ikke vanskelige regnestykker du må bare forstå hvordan du gjør det. Det er bare pugging som skal til, dette fikser du, det tar bare litt lengre tid for noen. Lykke til:) Anonymkode: ee03e...d03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #4 Del Skrevet 19. mai 2019 Nå er det noen år siden jeg tok lappen så mulig de har endret veldig på prøven, men mange av spørsmålene er jo reelle situasjoner og trafikkregler du må kunne for å kjøre bil, som du bør klare med sunn fornuft om du er såpass flink i trafikken som du sier. Vikepliktregler osv. Du må jo nesten bare lese og pugge og ikke se på det som skole men som en praktisk ting du må lære deg. Hva tenker du å gjøre med jobb fremover? Hvordan lærer du deg andre ting? Dette med bremselengde eller noe bør du få noen til å vise deg og lære teknikken slik at du klarer å regne det ut selv også Anonymkode: cc272...bcc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linkas Skrevet 19. mai 2019 #5 Del Skrevet 19. mai 2019 Ta test, å les mer på det du bommet på.. Spør andre når du kjører eller sitter på. Må bare prøve igjen, prøv å ikke stress med det. Tok selv testen 4 ganger før jeg sto. Oppkjøringen var ikke noe problem, men teorien holdt jeg på å bli gal av! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #6 Del Skrevet 20. mai 2019 TS her Får absolutt bare prøve videre. Spørsmålene vedrørende kjøring i seg selv og vikeplikt klarer jeg med glans. Dette med dekk, bremselengde, hvordan det ser ut inni motoren osv... Der sliter jeg veldig. Har jobbet i 4 helt forskjellige jobber siden jeg var 16 og lærer jo generelt fort - jeg klarer bare ikke konsentrere meg når jeg settes i "skolesituasjon". Ofte svarer jeg feil på spørsmålene jeg kan, fordi 45 spørsmål blir alt for mange for meg på en gang. De to gangene jeg bestod brukte jeg over en time på testen, og da tok jeg meg laaang pause imellom.. Får bare puste litt og anvende noen teknikker som får meg til å konse bedre kanskje? Men takk for support! Det betyr mye å vite at jeg ikke er alene 😅 Føler meg så dum og ikke verdig i trafikken om jeg er sååå dårlig på teorien liksom 😅 Anonymkode: e032b...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #7 Del Skrevet 20. mai 2019 Datteren min tok teoritentamen på nett mange ganger daglig, sto etterhvert et par ganger men stortsett ikke. Hun dro bare på trafikkstasjonen en dag tok den på 15 min uten å dvele for mye over svarene, tok det svaret hun først tenkte var rett, besto på første forsøk. Hun er definitivt heller ikke en pugge og skole type, kanskje du bare skal prøve deg? Hun syntes den testen som var på trafikkstasjonen var enklere enn de hun øvde på på nett. Anonymkode: dc269...4df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 20. mai 2019 #8 Del Skrevet 20. mai 2019 Synes rett og slett du bare skal dra på biltilsynet og prøve deg på teorien der jeg Jeg synes nesten den var lettere enn alle testene på nettet. Og det er begrenset hvor voldsomt man skal drive å pugge og 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #9 Del Skrevet 20. mai 2019 Spør om muntlig teori Anonymkode: d10f0...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #10 Del Skrevet 21. mai 2019 Når jeg hadde abonnement på teoritentamen tok jeg med bestått garanti. Jeg tok sikkert 5 til 10 tester om dagen, der jeg de siste 30 testene hadde 0 feil før jeg bestemte meg for å ta teorien. Valgte å bruke hodetelefoner og få spørsmålene lest opp for meg i tillegg. Når du har svart, så gjennom ALLE spørsmålene. De fleste spørsmålene er ganske åpenbare og lette. Jeg besto på første forsøk med 7 feil!! Syns den egentlig var litt vanskeligere enn på teoritentamen, men dette med å regne ut bremselengde og alt dette var jeg litt uheldig på. Anonymkode: ef08b...cb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMW 5-serie 535D Skrevet 21. mai 2019 #11 Del Skrevet 21. mai 2019 Å ha bil og sertifikat er ikke for alle og er ikke en menneskerett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå