Gå til innhold

Hvordan senke forventningene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en svært liten familie, jeg er veldig glad i. Men jeg føler meg utenfor, og har gjort det i en del år nå. Er nok både fordi jeg ikke er helt som de. Jeg har flyttet, tatt høyere utdannelse osv. Er det noe jeg virkelig vil, så gjøre jeg det. Bodde og 1 år i utlandet. De bor på bygda, og har bodd der hele livet. De unge har fullført videregående, de eldre bare ungdomsskolen. 

Og hver gang vi er sammen, så blir jeg skuffet, og kjenner veldig på følelsen av å ikke høre til. Men det er ikke store ting de gjør galt, er bare små ting, og det at vi er forskjellige, og liker forskjellige ting. Nå er jeg hos de maks 2 ganger i året, da jeg bor langt unna. Og jeg synes og de tar litt lite hensyn til meg da jeg er der. 

Men tror nok jeg kanskje har litt store forventninger og håp, og da forventninger de aldri kan innfri. Så jeg bør nok senke mine forventninger, og være glad for de som de er. En venninne sa til meg en gang, at hvis du forventer det samme av andre, som du gjør mot andre, så vil du alltid bli skuffet. 

Så noen som har tips for å senke forventningene sine?

Anonymkode: 2e429...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...