Gå til innhold

Sorry Rema 1000, den "keep-it"-indikatoren er neppe troverdig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ("fersk") ørret på Rema i forrige uke. Holdbarhetsdatoen var 21.05. I tilegg hadde den en sånn "keep-it" indikator som sier hvor mange dager produktet har igjen (ser ut som et lite termometer på lokket med dager i stedet for temp)

Jeg skulle bruke ørreten i dag, men lokket hadde blåst seg opp så jeg var skeptisk. "Keep it" måleren lå godt over 0 så sånn sett så tilsa hverken indikator eller holdbarhetsdag at produktet var forringet. At lokket var blåst opp indikerte en annen historie. Når jeg åpnet pakken kom det et høyt poff. Det stinket som faen av det som ble blåst i ansiket mitt. Noe kjemisk, blandet med fiskelukt. Det luktet dritt, men ikke direkte bedervet fisk heller. Det luktet mer kjemi-prosjekt som hadde gått svært galt. Stakk nesen ned i fisken etterpå, den luktet lite og mer rart enn rotten fisk. Jeg tørr ikke spise dette siden plastlokket hadde blåst seg godt opp. Er det flere som har hatt denne typen problemer med Rema sine Fiskeriet-produkter?

Anonymkode: db708...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt som har blitt vakumpakket lukter ordentlig kjemisk fis. Ville ikke spist den om den hadde blåst seg opp da. Ville også sjekket temperaturen i kjøleskapet med termometer. 

Anonymkode: c2f2b...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har forstått "termometeret" feil.

Anonymkode: dfc4e...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje akkurat denne pakken ørret var kontaminert. Holdbarhetsmåleren indikerer hvor lenge det er igjen til innholdet blir bedervet, og vil vise en forkortet holdbarhet hvis pakken er oppbevart for varmt, og motsatt endres svært sakte når den fryses.

Det indikatoren derimot ikke kan si noe om, er om det finnes bakterier eller annet i pakningen som kan forkorte holdbarheten. 

Anonymkode: d41db...4ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...