Gå til innhold

Skriver bacheloroppg sammen: han gjør minimalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis skriver bacheloroppgave sammen. Vi har arbeidet svært godt sammen om tidligere oppgaver, så jeg trodde at dette var en god plan etter nøye vurdering fra min side... Dessverre tok jeg fullstendig feil! Han har hatt litt drama på det personlige plan som tydeligvis har distrahert veldig, men disse er langt ifra svært alvorlige hendelser. De fleste andre ville tatt seg sammen for noe såpass viktig som bacheloren. 

Nå er saken den at jeg har skrevet 90% av oppgaven selv fordi jeg ble drittlei av å høre unnskyldninger, bortforklaringer og utsettelser. Jeg er veldig opptatt av å gjøre det godt, så da ble min tanke at jeg heller får  gripe fatt på alt ekstraarbeidet slik at jeg iallfall vet hvilken kvalitet som er på det. 

Jeg har ikke nevnt noe særlig til veilederen fordi jeg ikke ønsker at han skal se på oss som useriøse (og jeg er redd for at han skal dømme meg for at jeg tok et så dårlig valg som å skrive sammen med dette mennesket..), men nå fikk jeg høre at det er mulighet for å klage på slik oppførsel for å få separate karakterer i stedet for én samlet. Er det noen som vet om dette stemmer? Er jeg kanskje for sent ute til å gjøre det isåfall? 

Alle erfaringer og tanker mottas med takk! 

Anonymkode: cd951...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke, men jeg ville tatt det opp med veileder ASAP.

Anonymkode: d0459...086

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med veileder med en gang! Det er jo bare å si det som det er

Anonymkode: 0856d...19c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at folk tar feil er helt normalt, men synes det viser en styrke og ikke en svakhet at du kan ta tak i åpenbare problemer som oppstår for å ordne de. Det burde veileder sette pris på, og jo raskere du handler jo bedre er det i slike tilfeller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, megda said:

Det at folk tar feil er helt normalt, men synes det viser en styrke og ikke en svakhet at du kan ta tak i åpenbare problemer som oppstår for å ordne de. Det burde veileder sette pris på, og jo raskere du handler jo bedre er det i slike tilfeller. 

Årh, nå angrer jeg bare på at ikke jeg tok det opp da jeg begynte å merke det. Jeg var rett og slett redd for at det ville være negativt for min del at jeg overvurderte innsatsen han ville legge i det.

Takk for råd begge to. 

I tilfelle noen andre har erfaring med dette hører jeg gjerne andres tanker også. Særlig mtp om det er noe håp om å be om separate karakterer.. 

Anonymkode: cd951...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal vel vise til hvilke deler dere har skrevet, så det vil jo vises at du har gjort store deler av jobben. Men det kan kanskje være greit å snakke med veileder om dette uansett? Om det stemmer at du har skrevet 90% av oppgaven, kan du høre om det er mulig at dere deler dere og kompisen får utsatt frist. Å levere inn 10% av en oppgave holder neppe uansett.

Anonymkode: 5c9dc...6b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kompisen din går på en smell under den muntlige høringa... Hadde en sånn på min oppgave også. H*n strøyk, jeg fikk B

Anonymkode: 2ebfa...081

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...