Gå til innhold

Ditt beste datingtips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter lang tids tørke skal jeg endelig på date denne uka. Vi skal ut og spise/ta en kaffe. Vi møttes på nettet, og har ikke chattet mye, så man kan vel si at vi starter på skratsj. Har dere noe bra tips for en vellykket date? Jeg tenker særlig på hva vi kan prate om. Hvordan få en samtale, ikke et "intervju"?

Anonymkode: 59992...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vis at du er interessert og still spørsmål tilbake! Ikke bare svar på spørsmål. 

Anonymkode: a6614...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør noe i lag. Jeg dro på basseng date på første date, d ble en flott opplevelse og lett måte å bli kjent på.

Jeg hadde slitt med å holde en samtale rundt ett bord. Redd d hadde blitt fort kleint for min del😊

Lykke til.🌹

Anonymkode: 1d8b7...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å skygge unna de tradisjonelle "datingstedene" som puber, kafeer, der man fort kan føle at man blir sittende ovenfor hverandre og "stutre" og ikke vite hva man skal snakke om. Fikk en date for noen dager siden, og jeg fant en spennende tur vi gikk der vi traff hverandre på et spesielt sted, gikk så turen etter å ha snakket litt sammen på selve "treffstedet". Det endte med 3 timer lang date :) , og hun er ekstremt på for å få date nr.2 . Jeg vil møte henne igjen, selv om praten fløt veldig lett og vi flørtet mye så er jeg ikke sikker. Gir det nok et par runder til iallefall før jeg eventuelt sier at vi ikke passer sammen.

Nervøst første minuttene, åpnet med en god klem hun aksepterte. Så bare gå og rusle, snakke og det var bare under turen mange forskjellige tema vi kunne snakke om. Ta noen pauser der man bare konsentrerer seg om hverandre.  Holde blikkontakt! Se henne inn i øynene når man snakker! Smile og ikke snakke for mye om seg selv hele tiden. Stille spørsmål som faller seg naturlig, men ikke som et "intervju". Hun ville nok kysse på slutten når vi tok farvel, jeg holdt tilbake og bare gav henne en lang klem. Det sparer vi til senere om det blir aktuelt :)  Ikke gi for mye på første date, men heller ikke spille for kostbar. Det virker iallefall på henne :) 

Fy pokker jeg har aldri likt tanken på  å date! Men etter den opplevelsen kan jeg glatt gjøre det mye oftere!  Hadde trålet nettet etter tips om "første date" og det fungerer faktisk :)  Husk hold forventningene lavt til første date, og ikke tro at det hele skal ende med ekteskap om kort tid.

Fungerer det ikke, skal jeg iallefall takke henne for at hun fikk all datingfrykt til å forsvinne som dugg for solen!

Anonymkode: add26...dfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tips: 

- Kle deg i noe du føler deg komfortabel og fin i, ikke for "slaskete" og ikke for "stivpyntet". Litt pyntet er bra!

- Tenk på noen temaer på forhånd som du kan ta opp. For eksempel hvis du er glad i å reise, så kan du jo si det og spørre om han gjør det. Hvis han gjør det, så kan du jo få ham til å fortelle om noen av sine favorittreisemål, for eksempel.

- For å unngå at det blir et intervju - still spørsmål til han og vis at du er interessert, men prøv også å by litt på deg selv. Prøv å gjøre det litt "annenhver gang". La han også få lede samtalen. Og hvis han ikke spør mange spørsmål til deg, kan du jo "svare"  på dine eget spørsmål, etter at han har svart. Da får du fram dine synspunkt/erfaringer/interesser også. 

Husk at hvis kjemien er der, så vil samtalen antakelig flyte ganske greit :) 

Anonymkode: ddeb3...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel

Still spørsmål hvis det er ting du ønsker å vite eller lurer på, fin på noe gøy som kunstutstilling ellernoe elle gå på konsert er gøy og vær deg selv eller noe du liker/har interesse for. Det funker bestandig:)

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...