Gå til innhold

Syk katt- mangel på appetitt


Sussudio

Anbefalte innlegg

Katten min har bakteriell urinveisinfeksjon. Vi har vært hos veterinær 3 ganger, og er på antibiotikakur nummer to. Venter nå på svar av dyrking av bakterier for å slå fast om han er på riktig medisin. Veterinæren skal ringe i morgen (mandag) med svar.

Han blir altså fulgt tett opp, men jeg har en dårlig magefølelse. Katten er til vanlig et matvrak som aldri sier nei til et måltid. Han er stor (veier 7 kg uten å være tjukk iflg veterinær), og er alltid etter oss om vi beveger oss mot matskåla. Nå vil han knapt ha mat. Virker som favorittmaten plutselig byr ham fullstendig i mot, og den nykokte fisken til frokost ble såvidt rørt. Ellers er han i god form. Maser litt mindre om å gå ut enn vanlig (holder ham inne til han er frisk), men maler og ligger på fanget som vanlig. Vasker seg og tisser i kassa. Er våken og pigg når han ikke sover, og følger interessert med på fuglelivet gjennom vinduet.

Kan det være en bivirkning av antibiotika som tar fra ham appetitten? Eller er dette et tegn på at han har blitt sykere til tross for behandling? Skal som sagt snakke med veterinæren i morgen, og oppfatter egentlig allmenntilstanden som god- bortsett fra spising. Men klarer ikke legge fra meg bekymringen og vil gjerne høre andre erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...