Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

problemet er at jeg er syk og ringt jobben og sagt fra at jeg ikke kan komme disse tre dagene da jeg er dårlig, men problemet er at imorgen er siste dag og lønningslistene sendes inn ogda må jo egenmeldingsskjemaet også være med slik at jeg får betalt for disse dagene..

men jeg er ganske dårlig og har ikke lyst til å troppe opp på jobben slik og skrive dette skjemaet.. må jeg skrive under det eller kan sjefen min fylle dt ut for meg?? det må jo være en ordning for det, i slike situasjoner...??!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

er det ingen som kan hjelpe meg??? plis a...

Skrevet

Du må skrive under selv, og skal leveres arbeidsgiver 1.dag etter sykeperioden står det på egenmeldingen jeg har her hjemme.

Det er arbeidsgiver sombetaler lønnen din disse egenmeldingsdagene. Er det sjefen din som krever at du skriver under for å få lønn for disse tre dagene?

Gjest Anonymous
Skrevet

hm nå ble jeg litt satt ut... jeg trodde at man måtte første sykedag fylle ut egenmld for de dagene man var syk, for så at denne sendes inn med lønnslistene..

på jobben hos meg er det slik at vi stempler ut og inn, det følger ingen liste. når jeg da ikke har stemplet ut og inn disse dagene (noe jeg skulle ha gjort hvis jeg jobba) så får jeg ikke lønn... derav leverer vi skjemaet ved siden av slik atd et veier opp for disse dagene som bevis på at jeg har vært syk og ska ha lønn..

men, ettersom lønnen sendes inn imorgen og jeg ikke kan komme meg ut de nærmeste dagene vil jeg ikke få fylt ut slikt skjema og derav vil ikke slikt skjema bli innsendt og jeg vil ikke få lønn... hvis det da er slik at JEG må fylle det ut.. om jeg kan ringe sjefen og si at jeg er syk og HUN kan fylkle ut så er det greit, da kan hun sende den inn i morgen..

skjønner dere?

Gjest ii Eføy
Skrevet

Det beste du kan gjøre er nok å ringe sjefen din og snakke med han/henne om det. Forklar at du er for dårlig til å dra, og hva som evnt kan gjøres for at du skal få betalt for de dagene du nå er sjuk.

God bedring!

Skrevet

Egenmeldingskjema levers første dag du er tilbake igjen. Du får såklart etterbetalt disse pengene neste måned hvis de ikke rekker å komme med på denne lønninga.

Slapp av!

Gjest Anonymous
Skrevet

fryktelig kjedelig med etterbetaling da, når det er penger jeg trenger denne mnd da jeg nettopp har flyttet ut.... da skulle jeg heller ha gått på jobb med 40 i feber altså.....;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hm? Fylle ut egenmeldingsskjema FØRSTE dag man er syk? Man vet vel ikke på forhånd om man skal være syk i en, to eller tre dager? Hva om du blir frisk den tredje dagen og kan gå på jobb?

Gjest Anonymous
Skrevet

det er min andre dag idag jeg er syk og min andre dag av egenmld. altså tredje dag imorgen når lønna skal sendes inn..

nei jeg skal fylle den ut etter jeg har vært syk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...