Gå til innhold

Usikker og litt svett.. Barn eller ikke??


Uglelure

Anbefalte innlegg

Hei dere! 

Jeg trenger noen synspunkter om dette dilemmaet.. 

Jeg har fra jeg var liten alltid vært bastant på at jeg ikke ville har barn, helt til det ble slutt med min forrige kjæreste da jeg var 22. Da tenkte jeg at det var lurt å revurdere og iallefall åpne døra på gløtt (jeg kunne endre mening senere ikkesant?) 

Så møte jeg en 7 år eldre kar på nett som allerede har et barn, og jeg informerte tidlig at jeg kanskje kunne tenke meg barn selv en dag, og han sa han kunne gjerne klare "en runde til". Han virket tilogmed positiv til dette, noe som var av grunnene til at vi ble sammen. Vi er nå samboere og jeg er stemor og har et veldig bra forhold til barnet hans som somregel er sammen med meg når det er på besøk. Kjæresten er ikke veldig interessert og vi har hatt mye problemer i forholdet, men det er mye bedre nå enn tidligere.. 

Så til sakenJeg blir 30 år i år og har begynt å kjenne på dette.. Ikke bare for meg selv, men jeg vil så gjerne at mine foreldre skal få være besteforeldre. Men nå etter 5 år som kjærester mener han plutselig at han er "for gammel", "orker ikke" og "da må du finne deg noen yngre". Jeg ble litt paff og vil ikke tvinge han til noe han ikke vil, men jeg føler meg sveket og som han lekt litt med meg..

Jeg måtte virkelig ta meg sammen for å klemme dette spørsmålet ut av meg, da vi ikke er flinke til å snakke om følelser sammen desverre.. Når jeg forsøker å ta opp noe som plager meg, ender det somregel med at han spør "har du prata med morra di nå eller!?" så han blir sur. 

En gang for noen år siden ble jeg uplanlagt gravid og da lirte han av seg at han håpet det døde, da jeg ikke ville ta abort. Noe det gjorde også. Da hold jeg på å dra. 

Nå føler jeg at jeg må ta det opp igjen snart, så jeg ikke går her og knuger.. Jeg trenger en voksen samtale om dette. Hvordan ville dere gått fram? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en flott fyr du har funnet deg da gitt.... 

Anonymkode: b3358...91e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en flott fyr du har funnet deg da gitt.... 

Anonymkode: b3358...91e

Han framsto kanskje ikke på sitt aller beste her, men utenom problemet jeg gjerne vil ha noen innspill på er han svigermors drøm. Iallefall ifølge min mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å gi råd om hvordan du skal gå fram, du må nesten være brutalt ærlig, også må du gå inn i deg selv og finne ut hvor viktig dette med barn er for deg. For som du sier, du kan ikke tvinge han til å bli far på nytt, så er barn viktig for deg kan det hende du må finne seg en ny.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du forteller jo at det er du som tar deg av barnet han har fra før.. alt han har gjort hittil tilsier jo at han ikke vil ha flere barn...

Anonymkode: b8a8d...044

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du? Du ønsker ikke barn med denne mannen.

Du sier selv at han overlater ansvaret for barnet han allerede har, på deg. Hvordan tror du det blir å få enda ett barn? 

Du kommer til å slite deg ut fordi han ikke stiller opp og bidrar som far. Les alle trådene om dette her på forumet. 

I tillegg har han løyet for deg. Og 37 er definitivt ikke for gammelt for barn. 

Gå fra han og finn en mann som ønsker barn!

Anonymkode: 0ca18...822

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke du bør kaste bort mer tid på denne mannen. Han ønsker jo tydelig ikke barn. Du og ditt fremtidige barn fortjener en mann som ønsker dere begge og som står støtt ved dere. Ta deg litt tid og tenk kun på deg selv, vær dønn ærlig mot deg selv om hva du ønsker for fremtiden, hvilken type mann du ønsker å dele livet med og ta en avgjørelse. 

Kjenner litt igjen måten du beskriver han på og vet at det er veldig vondt og vanskelig å takle noen som er på den måten. Derfor vil jeg råde deg til å gå så fort som mulig, bearbeide og starte letingen etter en mann med like ønsker for fremtiden som deg. 

Du sier også at han er svigermors drøm. Men er han din drømmemann? En du ikke kan snakke fritt og ordentlig med? En som ikke ønsker barn med deg, en som ønsker at du aborterer? 

Anonymkode: 7d36b...60e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke seriøst mene at du vil ha barn med denne mannen?! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg kanskje du rett og slett må vurdere hvilket ønske som er størst: beholde mannen eller få barn?

Jeg har selv et barn sammen med min samboer. Jeg ønsker 1-2søsken, han vil ikke mer. Jeg har måttet gå mange runder med meg selv og har foreløpig kommet frem til at jeg heller vil ha den lille familien på tre hvor jeg får være med sønnen min 100% og samboeren er en god pappa og mann. Jeg vet han elsker meg, og jeg elsker han også tilbake. Han er absolutt den typen mann jeg har lyst til å bli gammel sammen med, og det er jo ikke en gang sikkert at jeg noen gang hadde funnet en mann som jeg trives bedre med eller like godt med. Også er det det med at jeg heller vil ha det ene barnet mitt 100%, enn å ha to barn hvor jeg må sende fra meg det ene annenhver uke.

Likevel tror jeg faktisk at hvis vi ikke hadde hatt ett barn sammen allerede hadde jeg gått. Ønsket om familie har alltid stått veldig sterkt hos meg. Såpass sterkt at jeg nok aldri med viten og vilje ville valgt en mann som var usikker på barneønske.

I vårt forhold kan vi vanligvis snakke om alt. Men akkurat dette har jeg ikke helt greid å ta opp ordentlig med han. Han vet jeg ønsker barn, men ikke hvor sterkt det ønsket sitter. Føles egentlig ut som jeg sørger for tiden, gråter mye når han ikke er til stedet, og jeg har ikke helt lysst til at han skal vite det. Vil ikke presse han ut i det fordi han får dårlig samvittighet etc. Samtidig føler jeg at det hadde vært godt å kunne fått en klem fra han når følelsesregisteret mitt tar litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Uglelure skrev:

Hei dere! 

Jeg trenger noen synspunkter om dette dilemmaet.. 

Jeg har fra jeg var liten alltid vært bastant på at jeg ikke ville har barn, helt til det ble slutt med min forrige kjæreste da jeg var 22. Da tenkte jeg at det var lurt å revurdere og iallefall åpne døra på gløtt (jeg kunne endre mening senere ikkesant?) 

Så møte jeg en 7 år eldre kar på nett som allerede har et barn, og jeg informerte tidlig at jeg kanskje kunne tenke meg barn selv en dag, og han sa han kunne gjerne klare "en runde til". Han virket tilogmed positiv til dette, noe som var av grunnene til at vi ble sammen. Vi er nå samboere og jeg er stemor og har et veldig bra forhold til barnet hans som somregel er sammen med meg når det er på besøk. Kjæresten er ikke veldig interessert og vi har hatt mye problemer i forholdet, men det er mye bedre nå enn tidligere.. 

Så til sakenJeg blir 30 år i år og har begynt å kjenne på dette.. Ikke bare for meg selv, men jeg vil så gjerne at mine foreldre skal få være besteforeldre. Men nå etter 5 år som kjærester mener han plutselig at han er "for gammel", "orker ikke" og "da må du finne deg noen yngre". Jeg ble litt paff og vil ikke tvinge han til noe han ikke vil, men jeg føler meg sveket og som han lekt litt med meg..

Jeg måtte virkelig ta meg sammen for å klemme dette spørsmålet ut av meg, da vi ikke er flinke til å snakke om følelser sammen desverre.. Når jeg forsøker å ta opp noe som plager meg, ender det somregel med at han spør "har du prata med morra di nå eller!?" så han blir sur. 

En gang for noen år siden ble jeg uplanlagt gravid og da lirte han av seg at han håpet det døde, da jeg ikke ville ta abort. Noe det gjorde også. Da hold jeg på å dra. 

Nå føler jeg at jeg må ta det opp igjen snart, så jeg ikke går her og knuger.. Jeg trenger en voksen samtale om dette. Hvordan ville dere gått fram? 

Dump han! For det første, ja, han leker med deg. Mulig han ikke gjør det bevisst, men fra utsiden og noe kynisk sett, har han fått maksimalt ut av forholdet. Han har avlastning/ barnevakt, sex for sexens skyld og en partner.

Du har en partner 

 

Det kan du lett finne deg i en alder av 30 på sjekkeappene. Du må fokusere på hva som er viktig. Hvis barn er viktig, finn en som ønsker barn og som har respekt for kvinner. En som egner seg som far. Det vil gjøre livet ditt enklere og bedre.

 

Hvis barn bare er sånn "passe viktig", dump han du er sammen med, nyt livet alene inntil "den rette "dukker opp. Bare husk at sånne holdninger som fyren din har, ikke er liv laga uansett hvem du møter. Finn en med gode verdier. 

Utrolig lei av at kvinner tolererer så mye uoppdragenhet og kødd. 

Anonymkode: 44430...827

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppet han uansett jeg...

Anonymkode: 1e881...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, nå har jeg fått mye å tenke på. Dere har selvfølgelig rett.. Skal ta en skikkelig prat med kjæresten så fort jeg får samlet tankene 😨

Det er godt å få bekreftet det jeg har tenkt litt på, at det kanskje ikke liv laga.. Jeg får bare så vondt av ungen hans, mulig det er derfor jeg går å håper på endring.. Om det går sørover, er det jo ikke bare oss voksne det går ut over. Men ungen hans er så klart egentlig ikke mitt ansvar, men jeg har jo en slags morsfølelse for det.. Dette er veldig vanskelig 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 1.46, Uglelure skrev:

Han framsto kanskje ikke på sitt aller beste her, men utenom problemet jeg gjerne vil ha noen innspill på er han svigermors drøm. Iallefall ifølge min mor

Er det du eller din mor som skal leve med han...? 

Og vær glad. Du vil ikke ha barn med denne mannen. 

Anonymkode: 68f57...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svaret er pakk sakene dine og finn deg en skikkelig mann. 

 

Altså herregud, ta deg sammen..! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst tenker jeg at forholdet med denne mannen ikke er noe å ta vare på. 

For det andre tenker jeg at det virker som om barn er noe du virkelig har lyst på. Da må du bare spørre han rett ut og få et klarte svar - barn eller ikke barn. Så vet du hva du skal gjøre ut fra det. 

Jeg var forresten også en sånn som IKKE skulle ha barn. Helt til jeg ble tilfeldig gravid veldig tidlig. Det var så utrolig merkelig, det var som om i det øyeblikket testen viste positivt så var jeg mamma og ville beskytte barnet mot alt i denne verden. For min del er barna mine mitt "alt" og jeg ville ikke vært foruten. Sånn kynisk tenkt - Hvis det å få barn er viktig for deg så må du rett og slett ta steget og forlate forholdet hvis han ikke vil, så du rekker å finne en annen god mann :) 

Anonymkode: ab532...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke tvinge han til å få ett barn til med deg. Han endret mening og det er lov.

Anonymkode: 00f80...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...