Gå til innhold

Hadde ikke trodd dette, men så


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

... fikk jeg match med ei sykt pen jente. Møtte henne tilfeldig på kjøpesenteret, og vi hadde ikke prata på datingappen vi matchet på. Jeg bestemte meg derfor for å si hei til henne og hun sa hei tilbake. Fortalte at vi fikk match på happn, og spurte om hun var interessert i å møtes senere den dagen eller en annen dag. Hun takket ja og vi møttes senere den dagen, rundt 1900 på rolig pub. Tok en pils sammen, ikke noe fyll! Praten var ganske bra og synes vi fikk kjemi og god tone kjapt, raskere enn jeg gjør normalt. Så betror hun seg til meg og forteller at hun har skifta kjønn og har gjort «prosessen» helt ferdig for flere år siden. Hun sa det fordi hun synes jeg måtte få vite dette dersom vi skulle ha sex eller innlede en dypere relasjon enn «venner». Helt ærlig jeg ble overraska, fordi det hadde jeg aldri trodd ved første øyekast. Men jeg er mest overraska over meg selv. I flere år har jeg vell alltids hatt fordommer mot disse menneskene og mener at menn som er åpen for å bli sammen med en som tidligere var mann er homo. Det innså jeg jo var helt feil, så der fikk jeg testa fordommene mine. Samtidig var det godt å få det. Nå har vi møttes et mange ganger i sånn 3 måneder og synes ting går bra. I tillegg har jeg lært så mye om henne og trans generelt som jeg ikke visste om... Jeg er 25 og hun 23 år.

Men jeg tenker på om dette vil få utfordringer for meg eller oss begge. Jeg ønsker barn i fremtiden. Ikke akkurat nå så klart, men er dette noe å tenke over? Alt annet slik det går er jo kjempe bra og jeg har sykt lyst å prøve. En annen ting jeg er redd for er hvordan familie og kompiser vil tenke om meg hvis jeg skulle fortelle dem dette, noe jeg ikke har planer om foreløpig. Jeg er også glad i å reise, men i mange land er det jo farlig og ulovlig å være transseksuell, og vet det og kan få en utfordring. Men i passet står det kvinne og det umulig å se at hun har vært mann. Så hvordan vil det gå? Noen som vil svare på dette?

Jeg lurer på om noen menn, eller kvinner og for så vidt om de har opplevd noe lignende? Falt for en type mennesker du aldri hadde trodd du ville falle for. Hvordan synes du det gikk med deg selv? Jeg er ikke usikker på meg selv, jeg ser på henne som den hun er. Men jeg er litt positivt overraska over meg selv fordi dette hadde jeg aldri trodd!😁

Ja jeg er nok forberedt på at det kommer nok ufine kommentarer her og folk som blir å prøve overbevise meg om at jeg er homo. Men jeg kjenner meg selv best og hva andre måtte mene bryr jeg meg ikke!🙄

Anonymkode: bb982...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man burde ikke bli sammen med noen der det er garantert at man ikke kan få egne barn dersom man har et sterkt ønske om dette. Selv om man liker noen godt så burde man holde på sine dealbreakere fordi det kommer til å bli et stort problem for forholdet i fremtiden. Jeg er også 23 og ønsker barn i fremtiden. Det hadde vært totalt idioti for meg å derfor bli sammen med noen som f.eks sa at de ikke vil få egne barn. Derfor er jeg veldig opptatt av å avklare sånne ting tidlig og i tillegg verdenssyn osv sånn at jeg kan avslutte ting dersom jeg finner ut at vi rett og slett ikke kan ha en fremtid sammen selv om jeg liker vedkommende her og nå. 

At vedkommende er transseksuell må du jo nesten kjenne på selv. Du burde ikke bry deg om hva andre skulle tenke. 

Anonymkode: 53876...354

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man burde ikke bli sammen med noen der det er garantert at man ikke kan få egne barn dersom man har et sterkt ønske om dette. Selv om man liker noen godt så burde man holde på sine dealbreakere fordi det kommer til å bli et stort problem for forholdet i fremtiden. Jeg er også 23 og ønsker barn i fremtiden. Det hadde vært totalt idioti for meg å derfor bli sammen med noen som f.eks sa at de ikke vil få egne barn. Derfor er jeg veldig opptatt av å avklare sånne ting tidlig og i tillegg verdenssyn osv sånn at jeg kan avslutte ting dersom jeg finner ut at vi rett og slett ikke kan ha en fremtid sammen selv om jeg liker vedkommende her og nå. 

At vedkommende er transseksuell må du jo nesten kjenne på selv. Du burde ikke bry deg om hva andre skulle tenke. 

Anonymkode: 53876...354

Hm har tenkt tanken, men jeg kan godt klare å se forbi slikt dersom jeg liker personen veldig godt. Vi er ikke så ulike hverandre, har jo ellers mye til felles, samme verdier og moraler. Jeg synes kanskje det er for dumt å slå opp bare fordi hun ikke kan få egne da :( De fleste par finner vell ut en løsning. Adopsjon? 

Anonymkode: bb982...b79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hm har tenkt tanken, men jeg kan godt klare å se forbi slikt dersom jeg liker personen veldig godt. Vi er ikke så ulike hverandre, har jo ellers mye til felles, samme verdier og moraler. Jeg synes kanskje det er for dumt å slå opp bare fordi hun ikke kan få egne da :( De fleste par finner vell ut en løsning. Adopsjon? 

Anonymkode: bb982...b79

Enig i at det finnes løsninger som feks adopsjon. Spør henne om hva hun tenker om det :) Lykke til :hjerte:

Anonymkode: e1396...29a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med barn... det er mange som ikke kan få barn, av ulike årsaker. Noen ganger vet man om det, andre ganger ikke før man har forsøkt i lang tid. Det er mange måter å få barn på, jeg ville ikke tenkt så mye på det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm har tenkt tanken, men jeg kan godt klare å se forbi slikt dersom jeg liker personen veldig godt. Vi er ikke så ulike hverandre, har jo ellers mye til felles, samme verdier og moraler. Jeg synes kanskje det er for dumt å slå opp bare fordi hun ikke kan få egne da :( De fleste par finner vell ut en løsning. Adopsjon? 

Anonymkode: bb982...b79

Som sagt gjelder det om du har et sterkt ønske om å få egne barn. Man kan lett se forbi det aller meste av ting som egentlig er dealbreakere for en selv når en er betatt. Det er bare viktig å huske på at man på et tidspunkt slutter å se forbi det. Men jeg forstår det sånn at da er ikke det egentlig viktig for deg å få egne barn og at du like gjerne kan adoptere (om hun i det hele tatt vil ha barn da, det er jo sånt du må finne ut når du treffer noen) Og det er helt supert det å ville adoptere så lenge det er det du innerst inne synes og ikke bare tenker det nå fordi du er betatt. Rådet mitt er gitt i beste mening altså, for jeg vet om flere som har gått i den fellen. :)

Anonymkode: 53876...354

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Dette med barn... det er mange som ikke kan få barn, av ulike årsaker. Noen ganger vet man om det, andre ganger ikke før man har forsøkt i lang tid. Det er mange måter å få barn på, jeg ville ikke tenkt så mye på det.

Jeg vil si det er en vesentlig forskjell på å gå inn i et forhold med noen der man vet man ikke kan få egne barn om det er viktig for en eller at vedkommende man blir sammen med ikke vil ha barn og det å finne ut at man ikke kan få barn på naturlig måte når man prøver. Helt greit at det ikke er viktig for deg eller TS. Det er heller ikke poenget. Hele poenget er at man ikke burde innlede et forhold med noen om man vet at ens ønske om å få barn for eksempel er stort og partneren ikke vil ha barn for eksempel. Det med barn er bare et eksempel fordi det virket som om at dette var viktig for TS i HI. Men det var tydeligvis ikke så viktig likevel. Jeg ville tenkt mye på det og alle andre ting som det kan være lurt å finne ut av når man treffer noen selv om du ikke ville tenkt på det :)

Anonymkode: 53876...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du ikke vet om/når du skal fortelle kompiser om dette, men det er da vel ikke opp til deg? Hun bestemmer om hun vil at andre skal vite dette. Selv om hun forteller det til deg ut av respekt, så betyr ikke det at hun vil at resten av verden skal vite det. Tror du at hun ønsker å bli tenkt på og vurdert som en helt vanlig kvinne, eller som en kvinne som tidligere var mann? Hun har vel skiftet kjønn fordi hun ønsker å bare være en vanlig kvinne.. 

Anonymkode: 2400d...e93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier at du ikke vet om/når du skal fortelle kompiser om dette, men det er da vel ikke opp til deg? Hun bestemmer om hun vil at andre skal vite dette. Selv om hun forteller det til deg ut av respekt, så betyr ikke det at hun vil at resten av verden skal vite det. Tror du at hun ønsker å bli tenkt på og vurdert som en helt vanlig kvinne, eller som en kvinne som tidligere var mann? Hun har vel skiftet kjønn fordi hun ønsker å bare være en vanlig kvinne.. 

Anonymkode: 2400d...e93

Ja vet ikke hvorfor jeg tok opp det der. Du har jo egentlig helt rett. Det er veldig få som vet hun var gutt. Hun har nære venninner som ikke vet engang🙈

 

Anonymkode: bb982...b79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er nok forberedt på at det kommer nok ufine kommentarer her og folk som blir å prøve overbevise meg om at jeg er homo. Men jeg kjenner meg selv best og hva andre måtte mene bryr jeg meg ikke!🙄

Anonymkode: bb982...b79

Helt ærlig, hva så? Hva om du så er en dundrende homofil? Er det noe å være redd for? Hva hvis du er bifil? Er det krisemode? Det tester din identitet å utfordre heterofilien i møte med en som har begått kjønnsskifte. Men, ingen bryr seg. 

(edit, lagra før jeg fikk skrevet ferdig)

Endret av Arcturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Arcturus skrev:

Helt ærlig, hva så? Hva om du så er en dundrende homofil? Er det noe å være redd for? Hva hvis du er bifil? Er det krisemode? Jeg kan

Arctarus kan ALT om det der.

Anonymkode: d1357...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Arctarus kan ALT om det der.

Anonymkode: d1357...612

Jeg setter veldig lite pris på den typen homofobisk drittslenging. Du avslører deg selv som en person med et dårlig menneskesyn. Håper du er fornøyd med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arcturus skrev:

Jeg setter veldig lite pris på den typen homofobisk drittslenging. Du avslører deg selv som en person med et dårlig menneskesyn. Håper du er fornøyd med det. 

Jelg er homofil ;)

Anonymkode: d1357...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Arcturus skrev:

Helt ærlig, hva så? Hva om du så er en dundrende homofil? Er det noe å være redd for? Hva hvis du er bifil? Er det krisemode? Det tester din identitet å utfordre heterofilien i møte med en som har begått kjønnsskifte. Men, ingen bryr seg. 

(edit, lagra før jeg fikk skrevet ferdig)

Homofile menn liker menn, og jeg liker helt åpenbart ikke menn😂😂😂

Anonymkode: bb982...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Homofile menn liker menn, og jeg liker helt åpenbart ikke menn😂😂😂

Anonymkode: bb982...b79

Rent teknisk er du sammen med en mann, om vi teller kromosomer. Er det så nøye? Det er poenget mitt. Det er også en person bak dette kjønnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arcturus skrev:

Rent teknisk er du sammen med en mann, om vi teller kromosomer. Er det så nøye? Det er poenget mitt. Det er også en person bak dette kjønnet. 

Om du mener det så får det være! Jeg mente selv før at en heterofil mann ikke ville forelsket seg i en transseksuell kvinne. Men der tok jeg feil. Jeg liker jo fortsatt ikke menn, men kvinne og det var slik jeg så henne fordi det er den hun er

Anonymkode: bb982...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en flott fyr du er Ts. Gjør det som passer deg og henne. Ang barn så løser mye seg gjennom samtaler og tid. Det er mange som har ønsket seg fyrt og hellig ett egenprodusert barn som ikke klarte å få det til. Ikke alle har heller sett for seg at en adopsjon vil være noe bra men endt opp med å adoptere allikevel og,-de elsker barna sine like mye som andre elsker sine biologiske barn. Mye modnes med tiden, det viktigste er at dere snakker sammen ettersom ting utvikler seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du mener det så får det være! Jeg mente selv før at en heterofil mann ikke ville forelsket seg i en transseksuell kvinne. Men der tok jeg feil. Jeg liker jo fortsatt ikke menn, men kvinne og det var slik jeg så henne fordi det er den hun er

Anonymkode: bb982...b79

Jeg tror ikke vi er så uenige her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...