Gå til innhold

Modum Bad, noen med erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å foreslå et opphold på Modum Bad for mannen min. Han har kompleks PTSD og jeg ser de forsker på dette der, samt at brosjyren deres rundt dette ser bra og interessant ut. Men oppholdet er rundt 11 uker, det er nokså lenge for ham å være borte fra familien sin på 5. Noen som har vært der, over tid, og kan si noe om hvordan det er? vet han må henvises av psykolog e.l og det er ikke noe problem. Fant ikke noe om priser for et slikt opphold, noen som vet det?

Takk.

mvh konen

Anonymkode: b7756...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se programmet Helene sjekker inn på NRK nett-TV. Hun er på angstavdelingen på Modum Bad. Kan vel ihvertfall gi et lite inntrykk av hvordan det er der. 

Man får et slikt opphold dekket. Trenger ikke å betale selv. 

Endret av Emma Belikova
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Det er helt gratis å være der. Først sender behandler i psykiatrien inn en henvisning. Sammen med henvisning til behandler bør pasient skrive et eget brev om hvilke traumer h*n har opplevd, hvilken behandling som er prøvd tidligere, diagnose/r, hva man ønsker hjelp til og hvilke mål man har for behandlingen. Ser Modum at opplegget kan være aktuelt blir pasient kalt inn til et utredningsopphold på ca 2 uker. Der blir han delt inn i traume 1, 2, 3 eller 4. Hver gruppe har 8 pasienter. Under utredningsoppholdet får pasient samtaler med psykolog/psykiater og miljøterapeut for å kartlegge hvilke symptomer man har. Så drar man hjem, og får brev to uker senere med epikrise (diagnose, beskrivelse, + avslag eller bekreftelse på ny innleggelse til behandling). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ikke være ganske dårlig for å bli innlagt der? Mannen din kan da ikke ha det så ille siden han har 4 barn og kone..

Anonymkode: cf2fa...55a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ikke være ganske dårlig for å bli innlagt der? Mannen din kan da ikke ha det så ille siden han har 4 barn og kone..

Anonymkode: cf2fa...55a

Modum ser på alle ressurser pasientene har som positive. De er opptatt av ytre stabilitet, og synes det er kjempebra hvis pasientene har jobb, barn eller studerer f.eks. De mener at det er vanskelig å skulle fullføre en krevende behandling om man ikke er stabil nok, så å være stabil nok til å tåle oppholdet er et av kriteriene for å få plass på langtidsopphold. At man har et trygt nettverk rundt som fungerer, gjør det mer sannsynlig at man kommer inn, faktisk. 

Endret av Kjærlighetsbarn98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ikke være ganske dårlig for å bli innlagt der? Mannen din kan da ikke ha det så ille siden han har 4 barn og kone..

Anonymkode: cf2fa...55a

Herregud for en teit kommentar!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ikke være ganske dårlig for å bli innlagt der? Mannen din kan da ikke ha det så ille siden han har 4 barn og kone..

Anonymkode: cf2fa...55a

Mener du virkelig at det er kriteriene for en stabil psyke og at man med kone og barn aldri har opplevd noe vondt og uhåndterlig i livet? Dette er noe av det mest hjernedøde jeg har lest. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt meg inn dit selv. Jeg vet lite om det, men du kan ringe de å høre hvordan opplegget er rundt det å få besøk eller turer hjem. Mulig man kan få kortere opphold også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, solsnartsommer skrev:

Jeg har søkt meg inn dit selv. Jeg vet lite om det, men du kan ringe de å høre hvordan opplegget er rundt det å få besøk eller turer hjem. Mulig man kan få kortere opphold også. 

Søkte du til traumeavdelingen? Når søkte du? Når får du svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ikke være ganske dårlig for å bli innlagt der? Mannen din kan da ikke ha det så ille siden han har 4 barn og kone..

Anonymkode: cf2fa...55a

Skremmende at sånne fullstendige kunnskapsløse og dømmende holdninger eksisterer. Men jeg er interessert i å høre hvordan dette gir logikk i ditt hodet.

Anonymkode: 2adb9...f3b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ikke være ganske dårlig for å bli innlagt der? Mannen din kan da ikke ha det så ille siden han har 4 barn og kone..

Anonymkode: cf2fa...55a

Hvordan føler du deg etter å ha tenkt ut og deretter skrevet ned en slik kommentar? Kul? Smart? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ser de forsker på dette der, samt at brosjyren deres rundt dette ser bra og interessant ut.

Brukte \ Kastet bort dyrebar tid på å prøve å få plass til kompis...

Tungt Cola-missbruk + Spillegal. ...

Er jo regnet som Super-bra, -om dere får plass... 

HADDE KJØRT ¨Parralellt Løp¨ om plass ANNET Sted, sammtidig, -hvis MULIG...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Brukte \ Kastet bort dyrebar tid på å prøve å få plass til kompis...

Tungt Cola-missbruk + Spillegal. ...

Er jo regnet som Super-bra, -om dere får plass... 

HADDE KJØRT ¨Parralellt Løp¨ om plass sammtidig, -hvis MULIG...

a.

Cola misbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Cola misbruk?

IKKE image.png.29b8d937a2918e87629ca7a1b82332a5.png

...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Brukte \ Kastet bort dyrebar tid på å prøve å få plass til kompis...

Tungt Cola-missbruk + Spillegal. ...

Er jo regnet som Super-bra, -om dere får plass... 

HADDE KJØRT ¨Parralellt Løp¨ om plass ANNET Sted, sammtidig, -hvis MULIG...

a.

Når er ikke dette en pasientgruppe spm

modum tar

Anonymkode: 2adb9...f3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serr. BARE Å Få ett seriøst Svar fra den sjappa, -har jeg gitt opp... Ex. Amb. pers. 241 Buskerud. ...

Edit... Vet de Var veldig bra. ...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Facts...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Søkte du til traumeavdelingen? Når søkte du? Når får du svar?

Ja, søkte for litt under en uke siden. Tror legen sa svaret ville komme innen to uker, mulig litt mer. Tror det er tre eller fire uker som er maks når det gjelder å få svar på søknader om behandling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, solsnartsommer skrev:

Ja, søkte for litt under en uke siden. Tror legen sa svaret ville komme innen to uker, mulig litt mer. Tror det er tre eller fire uker som er maks når det gjelder å få svar på søknader om behandling :)

Da får vi håpe at du kommer inn. Du må bare sende meg PM om du lurer på noe ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...