Gå til innhold

Mennesker som ypper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Føler meg litt dum som tar opp dette her, men jeg er utrolig konfliktsky av meg og har en tendens til å overanalysere situasjoner det egentlig ikke er verdt å tenke mer på. Jeg jobber på et treningssenter, og hadde her om dagen en lite hyggelig opplevelse. Jeg og min samboer skulle trene da en kunde skrek "Øøøy"  sint til meg og signaliserte med kroppsspråket at han ville inn. Jeg var ikke på jobb den dagen, men hadde selvfølgelig hjulpet ham dersom jeg hadde blitt spurt på en normal måte. Jeg svarte ham at jeg ikke var på jobb, og at han måtte henvende seg til hun som stod bak disken. Hun som var på jobb reagerte på måten han oppførte seg på og ba ham roe seg ned. Kjæresten min sa til ham at han ikke kan snakke til folk på den måten. Da klikka det helt. Han begynte å rope "Skal du lære meg åssen jeg skal snakke? Kom hit så gjør vi opp mann mot mann", og diverse. Kjæresten min og jeg gikk inn i garderoben, og tenkte at det var en ikke-sak. Inne i anlegget kom han på nytt bort til oss, begynte å knuffe typen min, og sa at de skulle gjøre opp mann mot mann, ikke foran "damene deres". Kjæresten min sa at det ikke spiller noen rolle, at det sikkert var en misforståelse, prøvde generelt å roe ned sitasjonen. Til slutt ble han holdt fast og da dyttet han hendene til mannen bort og ba ham om å dra til helvete, eller noe sånt. Mannen ropte horer etter oss, han skal banke oss etc. Nå kjenner jeg at jeg stresser, fordi jeg jobber der, og jeg synes det var så utrolig unødvendig. Jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg neste gang denne kunden kommer ( han er stamkunde, alltid relativt ufin). Jeg vil ikke ha bråk, men jeg vil heller ikke ta imot dritt jeg mener jeg ikke fortjener.  Unnskyld rotete innlegg, men dette er min første jobb, jeg er usikker og generelt veldig lite bråkete av natur. Sånne sitasjoner stresser meg veldig. Takker for innspill.

Anonymkode: 47262...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyst sannsynlig hadde han en jævlig dårlig dag og tok det ut på dere. Og det er ikke noe å bekymre seg over, men du kan jo ta en snakk med lederen din eller kollegaene og høre hva de tenker eller om de har hatt problemer med han før. Behandle han bare høflig som vanlig neste gang. 

Anonymkode: 24267...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steroider ja... 

Anonymkode: ac111...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var både utenlandsk og høy på steroider ( og muligens amfetamin,) antar jeg. Dette er jo ikke dagligdags oppførsel. 

Anonymkode: 6a8bd...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det kommer noe godt ut av å svare han. Selv hadde jeg behandlet han høflig som andre, og gitt beskjed til sjefen min hver gang jeg følte det ubehagelig slik at hen kan ta tak i det. Prøv å ikke ta det personlig, måten han oppfører seg på har nok ikke noe med deg å gjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, han er utenlandsk. Steroider vet jeg ikke, ser ikke sånn ut, men kan jo hende. Var bare så spesielt, det var liksom ingenting å bli så forbanna for.

Ts

 

Anonymkode: 47262...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker steroider? Da kan du nekte ham inngang. Du BØR gjøre det. Uansett. Hvorfor gir du ikke beskjed til daglig leder? Sånn oppførsel er ikke ok på noen måte. Noe av det verste folk dytter i seg er steroider. Fullstendig klikk i topplokket på den sliten der altså. Du skal være trygg på jobb Ts! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å snakke med sjefen min på mandag, men vet uansett at kunder kan oppføre seg stort sett hvordan de vil på senteret uten at det blir gjort noe med. Ledelsen er for feig. Har vært mange caser før der, som jeg ikke var innblandet i, og holdningen er at kunden alltid har rett. Jeg tror vel kanskje at det er derfor jeg er så stressa som jeg er, nettopp fordi jeg vet at jeg må håndtere det alene de gangene jeg ser ham og uten støtte. 

Ts

Anonymkode: 47262...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å snakke med sjefen min på mandag, men vet uansett at kunder kan oppføre seg stort sett hvordan de vil på senteret uten at det blir gjort noe med. Ledelsen er for feig. Har vært mange caser før der, som jeg ikke var innblandet i, og holdningen er at kunden alltid har rett. Jeg tror vel kanskje at det er derfor jeg er så stressa som jeg er, nettopp fordi jeg vet at jeg må håndtere det alene de gangene jeg ser ham og uten støtte. 

Ts

Anonymkode: 47262...aab

Men hallo. 

Forteller du ledelsen at en kunde truer ansatte og oppfører seg voldelig blir han selvfølgelig kasta ut fra senteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, han er utenlandsk. Steroider vet jeg ikke, ser ikke sånn ut, men kan jo hende. Var bare så spesielt, det var liksom ingenting å bli så forbanna for.

Ts

 

Anonymkode: 47262...aab

Slapp av

Om 10 år er du vant til slik oppførsel. Bare en tilvenningssak. Toleransesak. Raushetssak.

Høres ut som at du vil bo på en øde øy uten noen form for noe annet enn det du er vant til .... Velkommen til det nye Norge ❤️

Eh, vi bor ikke på 50-tallet lenger....

Unnskyld meg, men er dere litt dumme?

 

Anonymkode: 8c720...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...