Gå til innhold

Jobb for en bipolar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en utfordring til dere, hva kan en passende jobb for en bipolar være?

 

For de som er interessert i bakgrunn:

Jeg har diagnosen og har slitt mye i livet. MEN nå er jeg i frisk i den forstand at jeg har høy utdanning, fast jobb, bolig, kjæreste og går på medisiner. Allikevel varierer jeg fra et aspeløv som tror jeg er verdens verste arbeidstaker og bare ha lyst til å jobbe med en superlett kontorjobb, til å ha høy selvtillit, kreativitet og trenger utfordringer. Jeg har en lederjobb nå grunnet det siste, men det er svært belastende i perioder.

Hva slags jobb kunne passe til begge sider av meg ? 😄

Anonymkode: 2f932...c5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje et mindre firma vil få deg til å føle deg tryggere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to jeg kjenner er en lege og en hjelpepleier. De klarer jobben sin begge to, og jeg vet ikke om alle jobber vil kreve litt mer av deg ifh til diagnose? Hva tenker du selv? Er det noe spesielt du har hatt i tankene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør kanskje sjekkes om du har psykiske lidelser. Det kan man godt ha selv om man har bipolar.

Anonymkode: 4633a...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herligheten som jeg relaterer til deg! Jeg har desverre ingen gode råd ettersom jeg har samme problem, men jeg vil tro at kunst er en klisjé for en grunn, hehe. 

Anonymkode: 3152a...afb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bør kanskje sjekkes om du har psykiske lidelser. Det kan man godt ha selv om man har bipolar.

Anonymkode: 4633a...665

?

Anonymkode: 2f932...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den jeg kjenner, som er bipolar og har fast jobb, jobber på voksenopplæring for innvandrere.

 

Anonymkode: aa208...257

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SoWhat? skrev:

De to jeg kjenner er en lege og en hjelpepleier. De klarer jobben sin begge to, og jeg vet ikke om alle jobber vil kreve litt mer av deg ifh til diagnose? Hva tenker du selv? Er det noe spesielt du har hatt i tankene? 

Jeg har ikke noe spesielt i tankene..EKS en jobb hvor man kan være kreativ og ha utfordringer og lede prosjekter i gode perioder, og stenge seg inne på et kontor i andre... Fyr løs med forslag folkens! 😄

Anonymkode: 2f932...c5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Det bør kanskje sjekkes om du har psykiske lidelser. Det kan man godt ha selv om man har bipolar.

Anonymkode: 4633a...665

Bipolar ER en psykisk lidelse 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: c3428...899

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det bør kanskje sjekkes om du har psykiske lidelser. Det kan man godt ha selv om man har bipolar.

Anonymkode: 4633a...665

Bipolar lidelse ER en psykisk lidelse smarting 

Anonymkode: 689aa...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Knirke skrev:

Hva er det du har utdannelse i da?

Sosialfaglig/samfunnsvitenskapelig utdanning.. 

Anonymkode: 2f932...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det bør kanskje sjekkes om du har psykiske lidelser. Det kan man godt ha selv om man har bipolar.

Anonymkode: 4633a...665

Så hva er bipolar for deg, om det så ikke er en psykisk lidelse? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 0893b...ea2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme utfordringen. Det som er viktig for meg nå fremover er å finne en jobb som ikke stresser meg. Stress utløser opp- og nedturer hos meg, og jeg ønsker selvsagt å være så stabil som mulig. Stress kan også være positivt stress, altså ting jeg inspireres veldig av og tennes av kreativt. Kroppen går rett i høygir da. Selv om jeg godt kunne ønske meg en kreativ og krevende jobb, har jeg innsett at det blir for ustabilt for meg. 

Aaaah, den som kunne vært kunstner! 

Anonymkode: 8ccae...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har samme utfordringen. Det som er viktig for meg nå fremover er å finne en jobb som ikke stresser meg. Stress utløser opp- og nedturer hos meg, og jeg ønsker selvsagt å være så stabil som mulig. Stress kan også være positivt stress, altså ting jeg inspireres veldig av og tennes av kreativt. Kroppen går rett i høygir da. Selv om jeg godt kunne ønske meg en kreativ og krevende jobb, har jeg innsett at det blir for ustabilt for meg. 

Aaaah, den som kunne vært kunstner! 

Anonymkode: 8ccae...e8b

Ja ikke sant.. men jeg er redd for at jeg kommer til å kjede meg veldig i en enkel og stabil jobb.. jobb er en så stor del av livet og hverdagen. Har du tenkt på noen spesiell jobb eller?

Takk for svar dere andre :) Ser at flere nevner yrkes som andre har med bipolar lidelse, interessant :)

Noen som også har forslag basert på hva jeg har fortalt at jeg ønsker? Uten at dere nødvendigvis kjenner til hverken diagnose eller personer som har den..

Anonymkode: 2f932...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...