Gå til innhold

El bil hvilken er best med barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med lappen og sitter og titter mye på bil nå om dagen som skal kjøpes om ikke så alt for lenge. Bor i Oslo, så elbil er det jeg ønsker meg, men gjerne en bil som kan kjøre til Sverige og hjem igjen også. Har 4 hovedkrav!(skal kjøpe brukt)

- Må ha plass til 3 barn bak(et babysete, et barnesete, og en på pute)

- må ha plass til barnevogn i bagasjerommet(bugaboo fox)

-må ha mulighet til å hurtiglade

- Max 100 000 kr brukt. 

 

Noen erfaringer? Har sett mye på Nissan leaf men ser rekkevidde er veldig kort der. :(

Anonymkode: 3ed75...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye kjører du i hverdagen? Rekkevidde har lite å si om du ikke kjører lange distanser hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt urealistisk ut å få lang rekkevidde og plass til tre barn i baksetet under 100 000. Nissan Leaf er eneste alternativ til den prisen med littegranne bagasjerom og plass i baksetet. Men fortsatt usikker på om den tar tre barn med puter/seter. 

Anonymkode: 1a5dd...5c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, C-girl skrev:

Hvor mye kjører du i hverdagen? Rekkevidde har lite å si om du ikke kjører lange distanser hver dag. 

Har ikke bil enda men ser for meg at alt jeg vil kjøre i hverdagen er til/fra jobb så kanskje max 20 km totalt om dagen :)

Anonymkode: 3ed75...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke bil enda men ser for meg at alt jeg vil kjøre i hverdagen er til/fra jobb så kanskje max 20 km totalt om dagen :)

Anonymkode: 3ed75...a27

Da trenger du ikke en bil med rekkevidde på 400 km. Holder i massevis med en Leaf (med tanke på budsjettet ditt), og skal du en svipptur over grensen kan du hurtiglade på Svinesund. Jeg har selv en BMW I3, rekkevidde ca 200 km, det holder mer enn nok for min del (brukes kun til/fra jobb, ca 40 km pr dag) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kommer over et godt tilbud på Nissan e-NV200 Evalia. Dette er egentlig varebiler, men med 5 seter. God plass, og hurtiglading. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, C-girl skrev:

Da trenger du ikke en bil med rekkevidde på 400 km. Holder i massevis med en Leaf (med tanke på budsjettet ditt), og skal du en svipptur over grensen kan du hurtiglade på Svinesund. Jeg har selv en BMW I3, rekkevidde ca 200 km, det holder mer enn nok for min del (brukes kun til/fra jobb, ca 40 km pr dag) 

Ja det var jo smart ❤️ Takk for tips!

Anonymkode: 3ed75...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke plass til tre barneseter bak i Nissan leaf. Vet ikke om det er noen andre enn tesla som har plass til det. Det du evnt må gjøre da er å plassere et barn i framsete. Bakovervendte seter kan fint være foran i nyere biler så lenge du skrur av airbag. Må du egentlig ha bil i Oslo da? Har du vurdert elsykkel og sykkelvogn? 

Anonymkode: 8f4d5...741

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 2012 Leaf og får såvidt plass til 3 sitteputer bak. Ordentlig barnesete og spesielt babysete i en tilfeldig kombinasjon til tre barn...tror ikke det fungerer så greit i hverdagen.

Det er egentlig svært få biler som er så brede bak. Vi hadde en bred, amerikansk Toyota Camry der det gikk, men trangt var det lel. Så har vi en sjuseter, slik at vi kan fordele ungene på rader heller enn ved siden av hverandre. Sånn sett er NV200 et godt forslag, men jeg aner ikke hva rekkevidden er på den. Leafen vår har i praksis en rekkevidde på usle 10 mil og brukes kun til småkjøring (mye småkjøring, så den lades i ett sett).

For din del kan kanskje buss eller leiebil til Sverige være løsningen. Du får jo leid biler fra reelt ca 500 kr og oppover per dag - det er ganske billig det. Buss t/r har sikkert billige billetter, og barn er gratis på helligdager og søndager.

Anonymkode: 664c7...2d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på med lappen og sitter og titter mye på bil nå om dagen som skal kjøpes om ikke så alt for lenge. Bor i Oslo, så elbil er det jeg ønsker meg, men gjerne en bil som kan kjøre til Sverige og hjem igjen også. Har 4 hovedkrav!(skal kjøpe brukt)

- Må ha plass til 3 barn bak(et babysete, et barnesete, og en på pute)

- må ha plass til barnevogn i bagasjerommet(bugaboo fox)

-må ha mulighet til å hurtiglade

- Max 100 000 kr brukt. 

 

Noen erfaringer? Har sett mye på Nissan leaf men ser rekkevidde er veldig kort der. :(

Anonymkode: 3ed75...a27

Sier seg selv at denne bilen finnes ikke. Du trenger en Tesla Model X, og koster minst 6 ganger budsjettet ditt. Og har du i det hele tatt tilgang på hjemmelading siden du sier du bor i Oslo og har så lavt bilbudsjett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NBA skrev:

Sier seg selv at denne bilen finnes ikke. Du trenger en Tesla Model X, og koster minst 6 ganger budsjettet ditt. Og har du i det hele tatt tilgang på hjemmelading siden du sier du bor i Oslo og har så lavt bilbudsjett?

Trenger absolutt ikke en model X for å oppfylle de kravene. Men hjemmelading bør alle med elbil ha.

Anonymkode: b9801...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger absolutt ikke en model X for å oppfylle de kravene. Men hjemmelading bør alle med elbil ha.

Anonymkode: b9801...478

Da kan du værsågod og presentere bilen som oppfyller de fire kravene TS setter.

Endret av NBA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
På 22.5.2019 den 20.07, NBA skrev:

Sier seg selv at denne bilen finnes ikke. Du trenger en Tesla Model X, og koster minst 6 ganger budsjettet ditt. Og har du i det hele tatt tilgang på hjemmelading siden du sier du bor i Oslo og har så lavt bilbudsjett?

Ja, og ikke engang en femseters X funker med så mange unger baki når de skal ha seter og kanskje med base alle sammen. 

Eneste jeg tenker kan være aktuell er en syvseters Evalia, og du må nok ut med mer enn 100.000. Generelt får man jo lite bil til den summen.

Ser ut som du kan få en brukt Evalia med 7 seter til 185.000. Husk at du også sparer mye i drivstoffutgifter og slitedeler, så du kan kanskje strekke deg litt lenger.

 

Endret av Geirfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Geirfuglen skrev:

Ja, og ikke engang en femseters X funker med så mange unger baki når de skal ha seter og kanskje med base alle sammen. 

Eneste jeg tenker kan være aktuell er en syvseters Evalia, og du må nok ut med mer enn 100.000. Generelt får man jo lite bil til den summen.

Ser ut som du kan få en brukt Evalia med 7 seter til 185.000. Husk at du også sparer mye i drivstoffutgifter og slitedeler, så du kan kanskje strekke deg litt lenger.

 

Det er bare en unge med base. En med beltebilstol og en på pute :) men har prøvd i en Nissan leaf og den møter kravene mine, utenom å kjøre veldig langt men det er ikke krise da 99% av kjøring vil være kort :)

Anonymkode: 3ed75...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...