Gå til innhold

Funn hos gynekolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske langvarig mens og gikk til gynekolog nylig for å få sjekka meg. Han fant noe på livmoren, sannsynligvis muskelknute. Men for å være helt sikker har han henvist meg til MR med kontrastmiddel. Noen som har gjort det samme, tar MR-en lang tid?

Anonymkode: 95d6f...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg har ikke tatt MR selv, men har observert en MR undersøkelse. Den kan ta lang tid, men det kommer an på om du skal ta full skanning eller bare av en kroppsdel. Å ta bare av et sted på kroppen tar ikke lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt MR av livmor, eggstokker og eggledere. Altså samme sted. Det tok ca 30 min. Fryktelig lenge å ligge heeelt i ro for min del.

Anonymkode: 02eb6...afc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel gir vi ikke kontrast på sånne undersøkelser. Men MR av dette området tar ca 30-45 min. Du må ligge helt stille, men får øreklokker med musikk om du ønsker det. Ta på deg klær uten metall, sports-BH om du har og joggebukse

Anonymkode: abf22...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med helsen? Ellers...

Anonymkode: e2a8b...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen rekvirerte blodprøver for å sjekke nyrefunksjonen før MR av bekken, regner med det blir brukt kontrastmiddel da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok MR for å måle størrelse og se nøyaktig plassering av muskelknute. Det tok ca 30-45 min. Jeg fikk ikke kontrastvæske men fikk tarmavslappende middel intravenøst ca midtveis i undersøkelsen (for at ikke tarmaktiviteten skal skygge for organene i bekkenet). Dette middelet ga veldig høy puls rett etter at de satte det på meg, men det sa de ifra om. Jeg skvatt likevel såpass at jeg ikke klarte å ligge helt i ro i noen sekunder etterpå. Det verste med MR er bråket. Synes ikke det hjelper med øreklokker med musikk heller. Når de snakket til meg via øreklokkene hørte jeg knapt hva de sa...

Anonymkode: 36583...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...