Gå til innhold

Buss: Hvor mye rabatt på tur-retur-billett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg prøver å finne ut av dette på bussens nettsider, men finner ikke noe svar. Jeg pleier ikke å ta buss, så jeg har derfor lite peiling. 

Jeg skal ta buss fram og tilbake på en lengre strekning innenfor samme dag, og har hørt at det blir rabatt hvis man kjøper tur-retur-billett. Denne rabatten finnes ikke på nett, men det er generelt ganske mye billigere å kjøpe billett på nett. Dilemmaet mitt er da om jeg skal kjøpe billett på nett eller kjøpe tur-retur-billett på bussen. Jeg vil gjøre det som blir billigst.

Er det noen som vet hvor mye rabatt man får på tur-retur-billett? Er det en fast prosent? Busselskapet er Norway bussekspress, hvis det har noe å si.

Anonymkode: 9c391...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel er det billigere å kjøpe på nett, både enkeltbillett og tur/retur. Hvor stor rabatten blir er nok varierende etter hvor lenge det er til bussturen, usikker på om det er en fast prosent. 

Anonymkode: af83f...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som regel er det billigere å kjøpe på nett, både enkeltbillett og tur/retur. Hvor stor rabatten blir er nok varierende etter hvor lenge det er til bussturen, usikker på om det er en fast prosent. 

Anonymkode: af83f...e15

Her er det ikke noe rabatt på tur-retur på nett. Dette er en rabattype man kun får på selve bussen. Man får dog rabatt på enkelbilletter på nett, og jeg prøver å finne ut av hva som blir billigst; to enkelbilletter til nettpris eller tur-retur-billett kjøpt på bussen. 

Ts

Anonymkode: 9c391...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er det ikke noe rabatt på tur-retur på nett. Dette er en rabattype man kun får på selve bussen. Man får dog rabatt på enkelbilletter på nett, og jeg prøver å finne ut av hva som blir billigst; to enkelbilletter til nettpris eller tur-retur-billett kjøpt på bussen. 

Ts

Anonymkode: 9c391...42e

Selskapene ønsker at man kjøper billett på nett fordi det gir raskere påstigning og mindre penger for sjåførene. Det vil derfor forundre meg stort om det er billigere på bussen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...