Gå til innhold

Få flatere mage med kettlebell?


Skay

Anbefalte innlegg

Jeg er midt i en slankeprosess. Er 160cm høy og oppdaget en dag at jeg veide 58kg ... så har med litt endret kosthold klart å gått ned til 55kg, hvor 50kg er målet mitt. MEN, hva hjelper det om jeg "bare" veier 50kg, og kroppen ser ut som en potetsekk? Jeg vil jo at det skal vises på kroppen at jeg ikke veier mer enn det ser ut som. Så jeg har lest litt på nett og lærte nå nettopp om trening med kettlebell og hvor god den er til styrke og kondisjon i ett. Har veldig lyst til å prøve dette ut, er det noen som har erfaring med dette? Ser man rask framgang i form av mer markerte muskler og strammere kropp? Jeg har vært den personen som kun har fokusert kondisjon og ekstremt lite styrke, så vil anta at jeg ser rask framgang eller? Skal trene hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har lite underhudsfett kommer resultatet fort. Med meg går det 1 uke max. 

Markløft er bra trening. 

Finn tips til kettlebell på YouTube. Mye tips 😊

Anonymkode: 88f1c...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke punktslanke deg.

Anbefaler heller ikke å trene hver dag. Kroppen trenger tid til restitusjon også.

Jeg har ikke drevet så mye med kettlebell, men driver mye med styrketrening generelt. Hvis du ønsker å bygge muskler og få resultater er det viktig at du hele tiden har fremgang på trening og ikke gjør det samme hver gang. (samme vekt/reps) Det vil kanskje ha en effekt i starten siden du ikke har trent tidligere, men etterhvert vil det bare gå over i "vedlikeholdstrening"

Anbefaler deg å kjøpe en treningsdagbok evt. notere på tlf hvilke øvelser du gjør, antall reps, sett og kg slik at du hele tiden kan følge med på fremgangen din. All økning er økning, uavhengig om det er vekten, reps, eller antall sett.

Har du en del fett på kroppen vil du nok ikke få så markerte muskler med det første, men jeg syns ikke det er noe man skal henge seg opp i, så lenge du vet at du har fremgang!

Store øvelser som markløft, knebøy, utfall, hipthrust og benkpress er gode øvelser for å redusere fettmassen :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Celaeno skrev:

Du kan ikke punktslanke deg.

Anbefaler heller ikke å trene hver dag. Kroppen trenger tid til restitusjon også.

Jeg har ikke drevet så mye med kettlebell, men driver mye med styrketrening generelt. Hvis du ønsker å bygge muskler og få resultater er det viktig at du hele tiden har fremgang på trening og ikke gjør det samme hver gang. (samme vekt/reps) Det vil kanskje ha en effekt i starten siden du ikke har trent tidligere, men etterhvert vil det bare gå over i "vedlikeholdstrening"

Anbefaler deg å kjøpe en treningsdagbok evt. notere på tlf hvilke øvelser du gjør, antall reps, sett og kg slik at du hele tiden kan følge med på fremgangen din. All økning er økning, uavhengig om det er vekten, reps, eller antall sett.

Har du en del fett på kroppen vil du nok ikke få så markerte muskler med det første, men jeg syns ikke det er noe man skal henge seg opp i, så lenge du vet at du har fremgang!

Store øvelser som markløft, knebøy, utfall, hipthrust og benkpress er gode øvelser for å redusere fettmassen :)

 

 

Det var jo så godt skrevet, helt til det siste avsnittet! 😝

Man forbrenner virkelig ikke så mye av styrketrening, selv med baseøvelser, at det på noen som helst kan regnes som "øvelser for å redusere fettmassen".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening er gunstig for å forme kroppen, ja. Anbefaler å jobbe med hele kroppen, gjerne baseløft som omfatter flere muskelgrupper på en gang. Som Calaeno skrev over er knebøy, markløft, hipthrust, pull-ups og f.eks. burpees fine øvelser. Bare vær obs på teknikk, så du ikke påfører deg selv skader. Du kan gjøre disse øvelsene med kettlebells også forsåvidt. Mange veier til rom, da :) Og spis nok når du skal bygge muskler. Underskudd og for lite protein kan gjøre vondt verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pierre Gynt skrev:

Det var jo så godt skrevet, helt til det siste avsnittet! 😝

Man forbrenner virkelig ikke så mye av styrketrening, selv med baseøvelser, at det på noen som helst kan regnes som "øvelser for å redusere fettmassen".

Det var kanskje litt dårlig formulert av meg, jeg ser den.

Øvelsene jeg nevnte vil bidra til at man bygger muskler, samtidig som man reduserer fettprosenten. Som nevnt over her er de med på å aktivere flere muskler og er derfor får man mer igjen for dem enn man får ved feks isolerende øvelser som ikke involverer like mange muskler.

Jeg mener at man med et helkroppsprogram med både baseøvelser og isolerende øvelser vil komme langt hvis man virkelig går inn for det.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Celaeno skrev:

Det var kanskje litt dårlig formulert av meg, jeg ser den.

Øvelsene jeg nevnte vil bidra til at man bygger muskler, samtidig som man reduserer fettprosenten. Som nevnt over her er de med på å aktivere flere muskler og er derfor får man mer igjen for dem enn man får ved feks isolerende øvelser som ikke involverer like mange muskler.

Jeg mener at man med et helkroppsprogram med både baseøvelser og isolerende øvelser vil komme langt hvis man virkelig går inn for det.

 

Ja, enig. Og som sagt, synes jeg alt det andre du skrev, var veldig fornuftig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...