Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan illustrere det, ved å sammenlikne med situajsoner jeg så da jeg jobbet i trafikken.

Folk ser KUN på bilen som kjører foran seg, selv om det er skiltet og informert om hvor de skal kjøre. 
Kjører bilen foran feil , så følger resten på. En eller annen opplyst person følger selvfølgelig skiltene, men farlig mange følger etter den som kjører feil. 

Slik synes jeg det er i samfunnet stort sett. "Noen sa" og da er det en sannhet. "De fleste mener" ditt og datt.

Anonymkode: b6623...ac9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi 1% av verdens befolkning er smarte.

Anonymkode: d4b8b...dcb

Skrevet

Hvorfor tror du ellers religion er populært? Folk brente hekser basert på rykter for noen hundre år siden. Det har tross alt blitt litt bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ulveedderkopp skrev:

Hvorfor tror du ellers religion er populært? Folk brente hekser basert på rykter for noen hundre år siden. Det har tross alt blitt litt bedre. 

Tvert i mot, jeg mener det er mye verre nå til dags. Og det kan vi takke sosiale medier for, folk er livredde for å ikke være som alle andre.  

Anonymkode: 376bc...c2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi er flokkdyr som alltid prøver å tilpasse oss og er «ofre» for gruppedynamikk. Noen ganger fører det ut i feil beslutninger og atferd  

Anonymkode: eda98...271

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tvert i mot, jeg mener det er mye verre nå til dags. Og det kan vi takke sosiale medier for, folk er livredde for å ikke være som alle andre.  

Jeg synes nå det er verre å risikere å bli brent levende fordi nabokona hadde en skummel drøm, eller enkelt å greit bare ikke likte deg og satte ut falske rykter. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke omvendt? føler folk skal være noe spesielt? 

Skrevet (endret)

De fleste er vel slik, at dem tror at alle har den samme kunnskapen om trafikk og kjøring, som dem selv.

Når personen foran kjører i sin bil, så er nok føreren i bilen bak så tillitsfull, at en tror personen i bilen foran, følger reglene rett, så en kjører rett etter i vår egen bil. Ikke for at en er lettpåvirket, men fordi en stoler på at personen foran følger reglene. Derfor kjører en etter. Det kan jo være at føreren i bilen bak, har tankene på andre ting, og kjører så fort bilen foran kjører, grunnet forventninger og tillitt.

Endret av TrekStar
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, TrekStar skrev:

De fleste er vel slik, at dem tror at alle har den samme kunnskapen om trafikk og kjøring, som dem selv.

Når personen foran kjører i sin bil, så er nok føreren i bilen bak så tillitsfull, at en tror personen i bilen foran, følger reglene rett, så en kjører rett etter i vår egen bil. Ikke for at en er lettpåvirket, men fordi en stoler på at personen foran følger reglene. Derfor kjører en etter. Det kan jo være at føreren i bilen bak, har tankene på andre ting, og kjører så fort bilen foran kjører, grunnet forventninger og tillitt.

Dette ER å være lettpåvirkelig.

Skrevet
9 minutter siden, TrekStar skrev:

🐑

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...