Gå til innhold

Hvorfor er folk så jævla lettpåvirkelige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan illustrere det, ved å sammenlikne med situajsoner jeg så da jeg jobbet i trafikken.

Folk ser KUN på bilen som kjører foran seg, selv om det er skiltet og informert om hvor de skal kjøre. 
Kjører bilen foran feil , så følger resten på. En eller annen opplyst person følger selvfølgelig skiltene, men farlig mange følger etter den som kjører feil. 

Slik synes jeg det er i samfunnet stort sett. "Noen sa" og da er det en sannhet. "De fleste mener" ditt og datt.

Anonymkode: b6623...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi 1% av verdens befolkning er smarte.

Anonymkode: d4b8b...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du ellers religion er populært? Folk brente hekser basert på rykter for noen hundre år siden. Det har tross alt blitt litt bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ulveedderkopp skrev:

Hvorfor tror du ellers religion er populært? Folk brente hekser basert på rykter for noen hundre år siden. Det har tross alt blitt litt bedre. 

Tvert i mot, jeg mener det er mye verre nå til dags. Og det kan vi takke sosiale medier for, folk er livredde for å ikke være som alle andre.  

Anonymkode: 376bc...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi er flokkdyr som alltid prøver å tilpasse oss og er «ofre» for gruppedynamikk. Noen ganger fører det ut i feil beslutninger og atferd  

 

Anonymkode: eda98...271

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tvert i mot, jeg mener det er mye verre nå til dags. Og det kan vi takke sosiale medier for, folk er livredde for å ikke være som alle andre.  

Anonymkode: 376bc...c2e

Jeg synes nå det er verre å risikere å bli brent levende fordi nabokona hadde en skummel drøm, eller enkelt å greit bare ikke likte deg og satte ut falske rykter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tvert i mot, jeg mener det er mye verre nå til dags. Og det kan vi takke sosiale medier for, folk er livredde for å ikke være som alle andre.  

Anonymkode: 376bc...c2e

Er det ikke omvendt? føler folk skal være noe spesielt? 
 

Anonymkode: b6623...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er vel slik, at dem tror at alle har den samme kunnskapen om trafikk og kjøring, som dem selv.

Når personen foran kjører i sin bil, så er nok føreren i bilen bak så tillitsfull, at en tror personen i bilen foran, følger reglene rett, så en kjører rett etter i vår egen bil. Ikke for at en er lettpåvirket, men fordi en stoler på at personen foran følger reglene. Derfor kjører en etter. Det kan jo være at føreren i bilen bak, har tankene på andre ting, og kjører så fort bilen foran kjører, grunnet forventninger og tillitt.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TrekStar skrev:

De fleste er vel slik, at dem tror at alle har den samme kunnskapen om trafikk og kjøring, som dem selv.

Når personen foran kjører i sin bil, så er nok føreren i bilen bak så tillitsfull, at en tror personen i bilen foran, følger reglene rett, så en kjører rett etter i vår egen bil. Ikke for at en er lettpåvirket, men fordi en stoler på at personen foran følger reglene. Derfor kjører en etter. Det kan jo være at føreren i bilen bak, har tankene på andre ting, og kjører så fort bilen foran kjører, grunnet forventninger og tillitt.

Dette ER å være lettpåvirkelig.

Anonymkode: b6623...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, TrekStar skrev:

De fleste er vel slik, at dem tror at alle har den samme kunnskapen om trafikk og kjøring, som dem selv.

Når personen foran kjører i sin bil, så er nok føreren i bilen bak så tillitsfull, at en tror personen i bilen foran, følger reglene rett, så en kjører rett etter i vår egen bil. Ikke for at en er lettpåvirket, men fordi en stoler på at personen foran følger reglene. Derfor kjører en etter. Det kan jo være at føreren i bilen bak, har tankene på andre ting, og kjører så fort bilen foran kjører, grunnet forventninger og tillitt.

🐑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...