Gå til innhold

Menssmerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd å google både på engelsk og norsk, men finner faktisk ikke noe svar. Så kanskje noen her på KG vet?

Jeg sliter med moderate menssmerter, men de blir nesten uutholdelige når jeg står oppreist. Hva er årsaken til dette? Hvorfor blir de så mye verre av å stå, og roer seg med én gang jeg setter meg ned? 

Menssmerter av å stå får jeg også noen dager før mensen i det hele tatt setter i gang. Syns det er litt rart.

Håper noen vet.

Anonymkode: 4890a...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine er og verre når jeg står eller går. Best når jeg sitter og ligger. Aner ikke hvorfor da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig endometriose. Da vil vevet strekke på seg og du får vondt når du reiser deg

Anonymkode: 30fe2...489

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig endometriose. Da vil vevet strekke på seg og du får vondt når du reiser deg

Anonymkode: 30fe2...489

Virkelig? Jeg har ikke veldig mye kunnskaper om denne diagnosen, men trodde det da var snakk om ekstreme smerter og lignende? Jeg blir kvitt alt av smerter med en vanlig 200mg Ibux 🤔

Anonymkode: 4890a...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også mer smerter når jeg står og går og da særlig i ryggen og lårene. Jeg har ikke endometriose, det har vært sjekket. 

Jeg har aldri fått noen forklaring på hvorfor det er sånn. Kanskje det blir bedre når man sitter eller ligger for man slapper bedre av? 

Anonymkode: 66e1e...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke bestille time hos gynekolog å få det sjekket? Så får du tatt celleprøve med det samme.

Anonymkode: eef56...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bestille time hos gynekolog å få det sjekket? Så får du tatt celleprøve med det samme.

Anonymkode: eef56...24b

Jeg har ikke tenkt på det som så alvorlig at det må sjekkes hos gynekolog, egentlig. Trodde det var normalt at smertene ble verre av å stå? 😅 Kanskje ikke.

Anonymkode: 4890a...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bestille time hos gynekolog å få det sjekket? Så får du tatt celleprøve med det samme.

Anonymkode: eef56...24b

Trodde det bare kunne bevises med lapraskopi? 

Anonymkode: 26f3a...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...