Gå til innhold

Damene til kompiser trenger seg på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en ganske stor kompis gjeng. Noen av dem har damer, og det er helt supert. Jeg er glad at de har funnet seg noen. Det eneste problemet jeg har er at damene deres trenger seg for mye på. Nå skal jeg ikke legge all skylda på damene. Først og fremst er det dumskap fra kompisene mine sin side. 

For eksempel: gruppesamtaler. Vi har en gruppesamtale som er for kompisgjengen vår. Det skjer mye "faenskap og tull" i den. Samtidig som at vi snakker om personlige ting, som ingen andre trenger å vite. Her har jeg opp til flere ganger blitt spurt om sårbar informasjon om meg selv, av en av damene til kompisene. Jeg kjenner jeg blir fly forbanna, og sliter litt med å holde maska. 

Tillitt er noe jeg setter utrolig høyt. Jeg har stolt på gutta mine i 15 år. Så får de seg dame, så vet damene plutselig ALT om meg. Jeg skjønner at kompisene mine stoler på damene. Det kan godt være at de holder tett. MEN, jeg valgte ikke å dele dette med disse damene. Jeg har ikke et slikt forhold til damene deres. Dette er ukomfortabelt... 

Damene blir også ofte med på "guttekvelder". Det er sjeldent vi bare er oss gutta. Parene i vennegjengen planlegger også turer i lag uten oss single. Så jeg føler vi er litt utenfor. 

Noen som har vært i lignende situasjoner? Hvordan kan jeg snakke med dem om dette? Overreagerer jeg? Hva kan jeg gjøre? 

 

-TS

Anonymkode: 16ec3...8ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du bare bør få deg ei dame selv snart 😎

Anonymkode: 33fa5...eee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bare bør få deg ei dame selv snart 😎

Anonymkode: 33fa5...eee

Kanskje... Hadde dame i 7år, men det ble slutt for 2 år siden

-TS

Anonymkode: 16ec3...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje... Hadde dame i 7år, men det ble slutt for 2 år siden

-TS

Anonymkode: 16ec3...8ef

På tide med

ny 😎

Anonymkode: 33fa5...eee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For eksempel: gruppesamtaler. Vi har en gruppesamtale som er for kompisgjengen vår. Det skjer mye "faenskap og tull" i den. Samtidig som at vi snakker om personlige ting, som ingen andre trenger å vite. Her har jeg opp til flere ganger blitt spurt om sårbar informasjon om meg selv, av en av damene til kompisene.

Så noen av kameratene dine lar kjærestene få lese hva dere kompisene skriver til hverandre? Det er IKKE greit, og jeg ville sagt klart fra om dette til kameratene. 

Anonymkode: 6d425...2cb

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde si ifra til dem at det var litt dumt at de sa visse ting videre til damene deres...

Anonymkode: ccc7c...f00

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allier deg med noen av de andre single kompisene og ta det opp med resten. Godt å vite at noen er enig med deg før du gjør det. Det høres sykt kjipt ut at det har blitt sånn. Alle vennskap utvikler seg jo over tid, noe blir bedre, og andre aspekter blir dårligere. Men det er flere ting her som er over streken! Kanskje må du leve med at noen damer er med innimellom, og at parene drar på tur sammen. Men ingen har rett til å dele personlig info videre. 

Anonymkode: 3dada...be0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så noen av kameratene dine lar kjærestene få lese hva dere kompisene skriver til hverandre? Det er IKKE greit, og jeg ville sagt klart fra om dette til kameratene. 

Anonymkode: 6d425...2cb

Korrekt. Tenker det samme, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Har nevnt det tidligere, men det ble sett på som nærmest en spøk... 

-TS

Anonymkode: 16ec3...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Korrekt. Tenker det samme, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Har nevnt det tidligere, men det ble sett på som nærmest en spøk... 

-TS

Anonymkode: 16ec3...8ef

Har de latt kjærestene sine fått vite personlig informasjon om andre i kameratgjengen enn bare deg? I så fall kan du følge rådet til AB be0 her:

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allier deg med noen av de andre single kompisene og ta det opp med resten. Godt å vite at noen er enig med deg før du gjør det. Det høres sykt kjipt ut at det har blitt sånn. Alle vennskap utvikler seg jo over tid, noe blir bedre, og andre aspekter blir dårligere. Men det er flere ting her som er over streken! Kanskje må du leve med at noen damer er med innimellom, og at parene drar på tur sammen. Men ingen har rett til å dele personlig info videre. 

Anonymkode: 3dada...be0

 

Anonymkode: 6d425...2cb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...vennene dine er de som forteller personlige ting om deg til damene sine, og du virker å være sint på damene? Det er jo vennene dine som har skravlet i vei, og det er dem du må ta dette opp med.

Det at vennene dine får seg kjærester og det ikke lenger er bare "gutta"...vel, tiden går, folk blir eldre og opptatt av andre ting enn før. Når det er sagt, så synes jeg at gode vennskap skal man ta vare på. Og gode venner går ikke videre med alle slags private ting.

Anonymkode: 2ddc8...337

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S. Innrømmer at jeg er nysgjerrig på hva du mente med "mye faenskap og tull".

Anonymkode: 2ddc8...337

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allier deg med noen av de andre single kompisene og ta det opp med resten. Godt å vite at noen er enig med deg før du gjør det. Det høres sykt kjipt ut at det har blitt sånn. Alle vennskap utvikler seg jo over tid, noe blir bedre, og andre aspekter blir dårligere. Men det er flere ting her som er over streken! Kanskje må du leve med at noen damer er med innimellom, og at parene drar på tur sammen. Men ingen har rett til å dele personlig info videre. 

Anonymkode: 3dada...be0

Tusen takk for veldig godt råd! Jeg skal snakke med de andre, og høre om det er flere enn meg som føler det slik.

-TS

Anonymkode: 16ec3...8ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså...vennene dine er de som forteller personlige ting om deg til damene sine, og du virker å være sint på damene? Det er jo vennene dine som har skravlet i vei, og det er dem du må ta dette opp med.

Det at vennene dine får seg kjærester og det ikke lenger er bare "gutta"...vel, tiden går, folk blir eldre og opptatt av andre ting enn før. Når det er sagt, så synes jeg at gode vennskap skal man ta vare på. Og gode venner går ikke videre med alle slags private ting.

Anonymkode: 2ddc8...337

 

Endret av HJELP321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropp dem og hold på de single kompisene istedet :) 

Anonymkode: a2df2...9bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså...vennene dine er de som forteller personlige ting om deg til damene sine, og du virker å være sint på damene? Det er jo vennene dine som har skravlet i vei, og det er dem du må ta dette opp med.

Det at vennene dine får seg kjærester og det ikke lenger er bare "gutta"...vel, tiden går, folk blir eldre og opptatt av andre ting enn før. Når det er sagt, så synes jeg at gode vennskap skal man ta vare på. Og gode venner går ikke videre med alle slags private ting.

Anonymkode: 2ddc8...337

Jeg er ikke bare sint på damene. Er mest skuffet over kompisene mine. Men det er vanskelig å ikke bli litt irritert på damene, fordi jeg vet de kan mase seg til å få lese meldinger. Det har jeg erfart i fra tidligere forhold. Forskjellen er at jeg ikke delte sensitiv informasjon om kompisene mine. (Ex) dama ble litt sur, men det tålte hun. (Ironisk nok ble det slutt😂) Men du har nok rett. Det er kompisene som har gitt ut informasjon, ikke damene. 

Det er mye sant i det du sier. Ting forandrer seg. Kanskje det er på tide med en forandring hos meg også. 

Takk for fint svar! 

-TS

Anonymkode: 16ec3...8ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså...vennene dine er de som forteller personlige ting om deg til damene sine, og du virker å være sint på damene? Det er jo vennene dine som har skravlet i vei, og det er dem du må ta dette opp med.

Det at vennene dine får seg kjærester og det ikke lenger er bare "gutta"...vel, tiden går, folk blir eldre og opptatt av andre ting enn før. Når det er sagt, så synes jeg at gode vennskap skal man ta vare på. Og gode venner går ikke videre med alle slags private ting.

Anonymkode: 2ddc8...337

Ja, ikke sant, det blir som å fly på dama som har ligget med mannen din, når det er mannen din som har gåt og ligget med en annen dame....

Anonymkode: 56c36...99b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en ganske stor kompis gjeng. Noen av dem har damer, og det er helt supert. Jeg er glad at de har funnet seg noen. Det eneste problemet jeg har er at damene deres trenger seg for mye på. Nå skal jeg ikke legge all skylda på damene. Først og fremst er det dumskap fra kompisene mine sin side. 

For eksempel: gruppesamtaler. Vi har en gruppesamtale som er for kompisgjengen vår. Det skjer mye "faenskap og tull" i den. Samtidig som at vi snakker om personlige ting, som ingen andre trenger å vite. Her har jeg opp til flere ganger blitt spurt om sårbar informasjon om meg selv, av en av damene til kompisene. Jeg kjenner jeg blir fly forbanna, og sliter litt med å holde maska. 

Tillitt er noe jeg setter utrolig høyt. Jeg har stolt på gutta mine i 15 år. Så får de seg dame, så vet damene plutselig ALT om meg. Jeg skjønner at kompisene mine stoler på damene. Det kan godt være at de holder tett. MEN, jeg valgte ikke å dele dette med disse damene. Jeg har ikke et slikt forhold til damene deres. Dette er ukomfortabelt... 

Damene blir også ofte med på "guttekvelder". Det er sjeldent vi bare er oss gutta. Parene i vennegjengen planlegger også turer i lag uten oss single. Så jeg føler vi er litt utenfor. 

Noen som har vært i lignende situasjoner? Hvordan kan jeg snakke med dem om dette? Overreagerer jeg? Hva kan jeg gjøre? 

 

-TS

Anonymkode: 16ec3...8ef

Kompisgjenger utvikler seg alltid gjennom livet og noen ganger ser du det utvikler seg dårligere sider av kompiser. Det at ikke alt du vet om kompisene dine er noe dama di har rett til å vite er noe de kloke forstår og andre lærer av sine feil, men noen kompiser har jeg lært jeg ikke lengre kan si ting til. 

Jeg syntes du på en vennlig, men tydelig måte bør si til kompisene, som har disse damene, at selv om de har fått seg dame er det noe som heter fortrolighet, og at du forventer at det du sier til de i fortrolighet holder de til seg selv. Spør om det er slik at dersom du forteller dem ting framover, så vil de fortelle det videre. 

Jeg ville også sagt på en vennlig og tydelig måte til disse damene at du er skuffet over at de tilegner seg fortrolig informasjon og at du er skuffet om de sprer denne informasjonen.

Det at de planlegger parkvelder får du ikke gjort noe med, men det å begynne å ekskludere single venner når du blir i par er sjelden noe godt karaktertrekk. 

Anonymkode: e86d3...176

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2019 den 2.06, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for veldig godt råd! Jeg skal snakke med de andre, og høre om det er flere enn meg som føler det slik.

-TS

Anonymkode: 16ec3...8ef

Mannen min har tilsvarende gruppesamtale med sine venner, og dette ikke noe jeg leser i- det ville vært unaturlig.

Jeg synes reaksjonen din er riktig her, men om et stort flertall i gruppa deler informasjon rundt omkring så må du faktisk akseptere at de hat andre normer. Og følgelig slutte med å dele noe der.

Jeg synes også du skal si tydelig ifra og snakke med andre i gruppa om hva de synes.

Om en kjæreste dukker opp på en sosial kveld iblant må du tåle. Med mindre det åpenbart er guttekveld og de samme dukker opp gang på gang. 

Anonymkode: f0a38...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, 

Du skjønner at disse gutta som slarver med kjærestene sine, slarvet før også. 

Alt som skjer nå er at du lærer akkurat hvem som er gode kompiser og hvem du kan stole på. Det er faktisk nyttig!

Her kommer det inn med te-skje. Når noen slarver om deg, så slutter du å si ting til dem som du ikke vil skal spres videre. De lærer deg, ved å slarve, at de ikke kan stoles på med din personlige info.

Lær av det.

Anonymkode: 114c0...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dere er ganske unge? Etterhvert er det vanlig å krympe kretsen fordi man får preferanser som tilsier at ikke alle går gjennom nåløye. En blir mer kritisk til hvem man bruker tid på, og deler informasjon med.

Kanskje du er i et slikt veiskille nå?

Jeg er hun dama som får vite alt. Hans kompiser taklet det med å bruke meg som ventil til slutt. Nå var det kun jeg som er dama til noen i den «gruppa» og fått en slags godvenninnerolle. Men holder meg langt unna når de er gutta. Da får jeg melding av kompisene «takk for låne» 😂

Forskjellen i ditt tilfelle er at det er så mange.. Tydeligvis snakk om mer enn 4 damer som plutselig vet alt om deg? Da er det plutselig i det sjikte at info om deg er allemannseie.. Og det er krenkende for privatlivet.. 

Spiller ingen rolle hva andre syns er innafor. Dette handler om deg og dine grenser 🙏

Anonymkode: 5e289...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...