Gå til innhold

Selvsentrerte og bedrevitere venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvordan de kan ha så mange venner? Hvorfor tiltrekkes folk av slike mennesker? I bunn og grunn oser det jo kun usikkerhet av dem, men prøver å skjule det. Jeg synes det må være noe av det verste som finnes. Ingen ydmykhet, prøver å fremstille seg som perfekt, manipulering og tråkke ned andre mennesker.  

 

Anonymkode: f89ae...187

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I bunn og grunn oser det jo kun usikkerhet av dem, men prøver å skjule det

Er du sikker? 

Tror nok du har feil der.

Anonymkode: 183b0...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker? 

Tror nok du har feil der.

Anonymkode: 183b0...705

Jeg er ikke 100% sikker på meg selv, men jeg er åpen om det og prøver ikke skjule det med å trykke ned andre med å få de til å føle deg mindre, manipulere eller lignende. 

Men jeg merker veldig godt om personen faktisk er selvsikre eller usikre, men prøver å fremstå som selvsikre. Det er stor forskjell. 

Hva tenker du at jeg har feil på? 😊

Anonymkode: f89ae...187

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel venner som ikke har gjennomskuet dem ennå, eller som er av lignende type som dem selv. En gjeng med folk som bekrefter hverandres hang til å manipulere.

Det beste du kan gjøre er å styre unna slike folk som best du kan, og heller holde deg til de som ikke er sånn.

Anonymkode: 5658c...eac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har vel venner som ikke har gjennomskuet dem ennå, eller som er av lignende type som dem selv. En gjeng med folk som bekrefter hverandres hang til å manipulere.

Det beste du kan gjøre er å styre unna slike folk som best du kan, og heller holde deg til de som ikke er sånn.

Anonymkode: 5658c...eac

Ja, kanskje de rett og slett blir manipulert å ikke sett det enda. Jeg har jo vært der selv og vært totalt blind. Men heldigvis var det kun en venninne som var slik.

Stusser litt over at jeg kjenner flere virkelig herlige, flott mennesker, men ikke har så mange venner. Mens en som ikke behandler de rundt seg bra, har masse venner. Jeg har også sett i vennegjengen at de som er mest manipulative, som baksnakker mest osv er de som er mest "populær" selv om alle i gjengen er klar over dette.

Synes psykologien rundt dette er veldig interessant selv om jeg ikke kan eller forstår alt. Derfor interessant å høre hva andre tenker. 

TS 

Anonymkode: f89ae...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir for lite info til at jeg kan tenke noe som helst om dette. At de er manipulerende, usikre og bedrevitere er jo DITT inntrykk. Jeg kjenner jo ikke disse menneskene, men tenker at alle saker har to sider. Kanskje dømmer du dem for hardt, kanskje er de helt psyko. Har du noen eksempler? 

Anonymkode: 2903e...f83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gir for lite info til at jeg kan tenke noe som helst om dette. At de er manipulerende, usikre og bedrevitere er jo DITT inntrykk. Jeg kjenner jo ikke disse menneskene, men tenker at alle saker har to sider. Kanskje dømmer du dem for hardt, kanskje er de helt psyko. Har du noen eksempler? 

Anonymkode: 2903e...f83

Jeg tenker egentlig helt generelt på mennesker som er usikre, men prøver å fremstå som veldig sikre, kan alt, vet alt, tråkker på folk for å føle seg bedre, er nedlatende, frekke osv.

TS 

Anonymkode: f89ae...187

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker egentlig helt generelt på mennesker som er usikre, men prøver å fremstå som veldig sikre, kan alt, vet alt, tråkker på folk for å føle seg bedre, er nedlatende, frekke osv.

TS 

Anonymkode: f89ae...187

Jeg har møtt flere sånne, men har ikke noe inntrykk av at de sitter med så mange gode venner rundt seg egentlig. 

Kanskje folk er bevisste på at de helst vil holde seg på vedkommendes gode side, og derfor svelger mer enn de burde? Å være den ene som tar avstand kan ha store sosiale konsekvenser. 

Anonymkode: 2903e...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt flere sånne, men har ikke noe inntrykk av at de sitter med så mange gode venner rundt seg egentlig. 

Kanskje folk er bevisste på at de helst vil holde seg på vedkommendes gode side, og derfor svelger mer enn de burde? Å være den ene som tar avstand kan ha store sosiale konsekvenser. 

Anonymkode: 2903e...f83

Ja, kanskje det. Men da har de jo i grunn for stor makt? Det er jo slik at veldig mange mennesker sliter med dårlig selvtillit. Å være rundt slike personer kan ofte være negativt for selvtilliten. Omgås man med gode folk vil jo det være med å gi trygghet, glede og styrke deler av selvtilliten. 

TS

Anonymkode: f89ae...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...