Gå til innhold

Dere som har tatt brystreduksjon,


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var dere hoven lenge etterpå eller kunne dere se den nye størrelsen veldig kjapt etterpå?

og hvor mye fjernet dere? Hva tilsvarte det i bh-størrelse?

jeg har operert meg i dag og er utrolig spent på resultatet men må ha bandasjen på i en uke. Jeg ser jo at de har blitt mindre men veldig vanskelig å forestille seg hvordan de egentlig ser ut under bandasje og bh... 

Anonymkode: 1d831...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Var dere hoven lenge etterpå eller kunne dere se den nye størrelsen veldig kjapt etterpå?

og hvor mye fjernet dere? Hva tilsvarte det i bh-størrelse?

jeg har operert meg i dag og er utrolig spent på resultatet men må ha bandasjen på i en uke. Jeg ser jo at de har blitt mindre men veldig vanskelig å forestille seg hvordan de egentlig ser ut under bandasje og bh... 

Anonymkode: 1d831...48b

Du er så heldig, må være en så fantastisk følelse!!

Jeg har egentlig ikke så mye mer å si enn det, jeg ønsker meg reduksjon selv.

Kos deg, og god bedring! :)

Anonymkode: 67bf9...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde G-cup og fikk B-cup. Husker ikke helt hvor lang tid det tok før de var helt "grodd", men etter ca. 8 uker vil jeg tro at du ser resultatet. Jeg var og er kjempefornøyd :) 

Anonymkode: 297b2...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde G-cup og fikk B-cup. Husker ikke helt hvor lang tid det tok før de var helt "grodd", men etter ca. 8 uker vil jeg tro at du ser resultatet. Jeg var og er kjempefornøyd :) 

Anonymkode: 297b2...3b4

Hvor mye tok de fra hver pupp? Er så redd for at de har tatt for lite🙈

Anonymkode: 1d831...48b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er så heldig, må være en så fantastisk følelse!!

Jeg har egentlig ikke så mye mer å si enn det, jeg ønsker meg reduksjon selv.

Kos deg, og god bedring! :)

Anonymkode: 67bf9...6c0

Ja, jeg gleder meg veldig til å se resultatet når de er ordentlig på plass😊 

hvorfor gjør du det ikke selv? 

Anonymkode: 1d831...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye tok de fra hver pupp? Er så redd for at de har tatt for lite🙈

Anonymkode: 1d831...48b

Det hadde jeg vært redd for også, om jeg endelig fikk gjort dette.

Man skal jo helst ikke gjøre dette flere ganger...

Anonymkode: 67bf9...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg vært redd for også, om jeg endelig fikk gjort dette.

Man skal jo helst ikke gjøre dette flere ganger...

Anonymkode: 67bf9...6c0

Ja, men litt er bedre enn ingenting da og de blir jo løftet i tillegg så de vil jo stå ut istede for å henge veldig så trøster meg med at det må jo bli mye penere enn utgangspunktet uansett😉

Anonymkode: 1d831...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg gleder meg veldig til å se resultatet når de er ordentlig på plass😊 

hvorfor gjør du det ikke selv? 

Anonymkode: 1d831...48b

Mine er ikke over 800 ml i volum, bare rundt 500 eller noe, men de henger, nesten ned til navelen.

Jeg er redd de ikke oppfyller volumkravene for reduksjon.

Men jeg har lest så mange forskjellige ting om hvilke mål forskjellige klinikker bruker...

Anonymkode: 67bf9...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mindre det er helsefaglig begrunnet, så gjør dere betydelig mindre attraktiv for guttene ved ta brystreduksjon. 

Anonymkode: 21cfc...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo mindre det er helsefaglig begrunnet, så gjør dere betydelig mindre attraktiv for guttene ved ta brystreduksjon. 

Anonymkode: 21cfc...31e

Snakker vi fysisk eller psykisk helse her?

Og, snakker du for alle menn? Tror du alle menn er puppegale?

Anonymkode: 67bf9...6c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine er ikke over 800 ml i volum, bare rundt 500 eller noe, men de henger, nesten ned til navelen.

Jeg er redd de ikke oppfyller volumkravene for reduksjon.

Men jeg har lest så mange forskjellige ting om hvilke mål forskjellige klinikker bruker...

Anonymkode: 67bf9...6c0

Tror de ser på mye annet enn kun volumet. På meg kommenterte kirurgen flere ganger at jeg hadde søkk i skuldrene etter bh så det var like mye det som var det avgjørende.

Anonymkode: 1d831...48b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo mindre det er helsefaglig begrunnet, så gjør dere betydelig mindre attraktiv for guttene ved ta brystreduksjon. 

Anonymkode: 21cfc...31e

Hehe... er jo ikke for menn man gjør det akkurat😂

Anonymkode: 1d831...48b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok brystreduksjon i høst og var da en 70J i forkant. 

Våknet etter operasjonen og var meget hoven, og i min omtåkede tilstand var jeg helt sikker på at de hadde operert feil og lagt inn silikon, for puppene sto rett ut 😂Så med en gang at det var mye mindre - hadde med en sportbh i størrelse 70C som var litt romslig.

Etter fire dager kunne jeg dusje for første gang og ta av sportsbhen, og puppene så forsatt overdrevent spretne ut. Var også veldig spent da jeg tok av den store bandasjen. Fikk beskjed om at de hadde fjernet 500 og 450g. 

Det tok noe tid før hovenheten gikk ned og sårene lukket seg skikkelig. Jeg fikk også en stingreaksjon på det ene brystet som var en liten komplikasjon jeg ikke hadde fått informasjon om i forkant. Dette kom vel omtrent etter 3 uker og gjorde at jeg måtte forlenge sykemeldingen min ytterligere en uke. Så vær obs på det! Såret kom i krysset under åpnet seg og jeg plukket ut flere sting (ser ut som fiskesnøre) før det omsider grodde etter noen uker. Hvis du opplever det ville jeg tatt kontakt med stedet du opererte deg på. 

Nå har det gått litt over et halvt år, men jeg så tydelig fasongen etter omtrent 3 måneder. Nå er de vel omtrent en 70D og jeg skulle gjerne tenkt meg at de fjernet mer da jeg trolig har anlegg for å legge på meg nettopp på brysrpartiet. Skal sies at jeg fremdeles får på meg sportsbhen jeg brukte i tiden etter operasjonen. 

Arrene er over all forventing. Ikke mye bredere enn en litt tykk kulepennstrek omtrent, og de har blitt hvite og flate. Husk å tape de så lenge du bare orker! Reagerer du på tapen vil jeg anbefale å bytte til f.eks. silikontape. Vær også forsiktig med å eksponere arrene for sol da de kan få en stygg pigmentering. Jeg brukte smurte også arrene med cicaplast etter at jeg sluttet med tapen (og av og til mellom tapebytte) for å holde de litt fuktige. 

Arrene rundt brystvortene ble raskest fine hos meg, og de vises egentlig ikke veldig godt. Man ser de jo så klart, men jeg er så lettet over å ha mindre vekt der at det bryr meg lite. Samboer synes også de er veldig flotte! 

Ellers må mitt beste tips være å ta det med ro den første tiden nå, særlig om du ikke har mye smerter som jeg hadde. Hadde ikke behov for de sterke smertestillende jeg fikk av anestesilegen - det holdt med Paracet de første dagene. Unødig mye bruk av armer kan få sårene til å gro saktere, men det vet du vel. Jeg fikk også beskjed om at puppene kan endre seg mye det første året og at det er først etter omtrent et år man ser hvordan de faktisk blir. 

Lykke til med tilheling og resultatet! 😊

Anonymkode: c81d7...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan finner man ut volumet? 

Anonymkode: 32284...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror de ser på mye annet enn kun volumet. På meg kommenterte kirurgen flere ganger at jeg hadde søkk i skuldrene etter bh så det var like mye det som var det avgjørende.

Anonymkode: 1d831...48b

He he, litt vanskelig å bruke det som tegn for min del, da jeg ikke har brukt vanlig bh på mange år, kun sportsbh, nettopp fordi vanlig bh er så ubehagelig å ha på at jeg orker det ikke.. 🙈

Anonymkode: 67bf9...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som skal lurer på om dere får dette dekt, så var i hvertfall prosessen min slik:

Oppsøkte fastlege med klager over smerter i skuldre, nakke og rygg. Hun så raskt på brystene og kjente på musklene i skuldre og øvre del av rygg der hun fant flere vonde knuter og punkter. Fikk da henvisning til privatklinikk. 

Hos plastiskkirurgen kjente legen med hendene på vekten og konstaterte at de var store og tunge. Hun mente at det så ut som jeg hadde ammet åtte barn med de 😅 Hun tok også mål fra kragebeinet ned til brystvorten. Tror det var godt over 30 cm uten at jeg husker dette nøyaktig. Hun så også etter søkk etter BH og vurderte helheten. Slik jeg forsto det var det ingen mål/volum jeg måtte være innenfor. Har hørt at noen klinikker krever at man må kunne fjerne mer en et visst antall gram. 

Ikke vært redd for å si at dere faktisk sliter med genuine smerter! Jeg ble først rådet til å trene, men jeg er relativt slank og fikk heller ikke trent slik jeg ønsket da puppene var i veien. Måtte presse litt på henvisning, men dette var på grunn av min unge alder og at jeg ikke har fått barn ennå. 

Anonymkode: c81d7...e27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok brystreduksjon i høst og var da en 70J i forkant. 

Våknet etter operasjonen og var meget hoven, og i min omtåkede tilstand var jeg helt sikker på at de hadde operert feil og lagt inn silikon, for puppene sto rett ut 😂Så med en gang at det var mye mindre - hadde med en sportbh i størrelse 70C som var litt romslig.

Etter fire dager kunne jeg dusje for første gang og ta av sportsbhen, og puppene så forsatt overdrevent spretne ut. Var også veldig spent da jeg tok av den store bandasjen. Fikk beskjed om at de hadde fjernet 500 og 450g. 

Det tok noe tid før hovenheten gikk ned og sårene lukket seg skikkelig. Jeg fikk også en stingreaksjon på det ene brystet som var en liten komplikasjon jeg ikke hadde fått informasjon om i forkant. Dette kom vel omtrent etter 3 uker og gjorde at jeg måtte forlenge sykemeldingen min ytterligere en uke. Så vær obs på det! Såret kom i krysset under åpnet seg og jeg plukket ut flere sting (ser ut som fiskesnøre) før det omsider grodde etter noen uker. Hvis du opplever det ville jeg tatt kontakt med stedet du opererte deg på. 

Nå har det gått litt over et halvt år, men jeg så tydelig fasongen etter omtrent 3 måneder. Nå er de vel omtrent en 70D og jeg skulle gjerne tenkt meg at de fjernet mer da jeg trolig har anlegg for å legge på meg nettopp på brysrpartiet. Skal sies at jeg fremdeles får på meg sportsbhen jeg brukte i tiden etter operasjonen. 

Arrene er over all forventing. Ikke mye bredere enn en litt tykk kulepennstrek omtrent, og de har blitt hvite og flate. Husk å tape de så lenge du bare orker! Reagerer du på tapen vil jeg anbefale å bytte til f.eks. silikontape. Vær også forsiktig med å eksponere arrene for sol da de kan få en stygg pigmentering. Jeg brukte smurte også arrene med cicaplast etter at jeg sluttet med tapen (og av og til mellom tapebytte) for å holde de litt fuktige. 

Arrene rundt brystvortene ble raskest fine hos meg, og de vises egentlig ikke veldig godt. Man ser de jo så klart, men jeg er så lettet over å ha mindre vekt der at det bryr meg lite. Samboer synes også de er veldig flotte! 

Ellers må mitt beste tips være å ta det med ro den første tiden nå, særlig om du ikke har mye smerter som jeg hadde. Hadde ikke behov for de sterke smertestillende jeg fikk av anestesilegen - det holdt med Paracet de første dagene. Unødig mye bruk av armer kan få sårene til å gro saktere, men det vet du vel. Jeg fikk også beskjed om at puppene kan endre seg mye det første året og at det er først etter omtrent et år man ser hvordan de faktisk blir. 

Lykke til med tilheling og resultatet! 😊

Anonymkode: c81d7...e27

Tusen takk for svar, godt å høre at ting går seg til👍 

Kururgen sa til meg på forhånd at jeg kom til å bli en liten c-b cup men jeg tør ikke helt å tro på det enda. Tør ikke å tro at de ikke henger lenger heller😂

jeg var fra før e-f cup og han har ikke fjernet mer enn 240 gr på det brystet de fjernet mest. (De var litt ulike). 

Anonymkode: 1d831...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det for noen år siden og har aldri angret. Hadde E og fikk C/D. Skulle ønske de laget enda mindre. 

Jeg hadde ikke veldig enorme pupper, litt store, men mest forde de var lange. Reduksjon og løft. Husker ikke gram, kanskje rundt 3-400. Kan ikke huske de var spesielt hovne. Så resultatet etter at bandasjen var tatt av, husker det var kjip ventetid. Var så spent 😂

Anonymkode: 00d9c...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det for noen år siden og har aldri angret. Hadde E og fikk C/D. Skulle ønske de laget enda mindre. 

Jeg hadde ikke veldig enorme pupper, litt store, men mest forde de var lange. Reduksjon og løft. Husker ikke gram, kanskje rundt 3-400. Kan ikke huske de var spesielt hovne. Så resultatet etter at bandasjen var tatt av, husker det var kjip ventetid. Var så spent 😂

Anonymkode: 00d9c...106

Husker du om du syns de såg større eller mindre ut etter bandasjen ble tatt av? Tenker at det er jo en del polstring men likevel blir de jo litt flatklemt av bandasjen så vet liksom ikke helt hva jeg skal forvente...

ja, blir en lang uke...😉

Anonymkode: 1d831...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Til dere som skal lurer på om dere får dette dekt, så var i hvertfall prosessen min slik:

Oppsøkte fastlege med klager over smerter i skuldre, nakke og rygg. Hun så raskt på brystene og kjente på musklene i skuldre og øvre del av rygg der hun fant flere vonde knuter og punkter. Fikk da henvisning til privatklinikk. 

Hos plastiskkirurgen kjente legen med hendene på vekten og konstaterte at de var store og tunge. Hun mente at det så ut som jeg hadde ammet åtte barn med de 😅 Hun tok også mål fra kragebeinet ned til brystvorten. Tror det var godt over 30 cm uten at jeg husker dette nøyaktig. Hun så også etter søkk etter BH og vurderte helheten. Slik jeg forsto det var det ingen mål/volum jeg måtte være innenfor. Har hørt at noen klinikker krever at man må kunne fjerne mer en et visst antall gram. 

Ikke vært redd for å si at dere faktisk sliter med genuine smerter! Jeg ble først rådet til å trene, men jeg er relativt slank og fikk heller ikke trent slik jeg ønsket da puppene var i veien. Måtte presse litt på henvisning, men dette var på grunn av min unge alder og at jeg ikke har fått barn ennå. 

Anonymkode: c81d7...e27

Er nettopp dette jeg har lest også, som krav for å få det dekket.

Brystene må være på mer enn 800 ml pr. pupp i utgangspunktet, og det må kunne fjernes minst 500 gram fra hver, og henget må være på minst 26 cm fra krageben til brystvorte.

Når de måler fra kragebenet, hvor eksakt er det egentlig de måler fra?

Kragebenet er jo nesten vertikalt.. Mitt heng er på 28 cm, om jeg er litt raus og tar mål ganske lavt nede..

 

Anonymkode: 67bf9...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...