Gå til innhold

Irritert over magefett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ungdom som sliter ekstremt med selvtillit pga mage, høres sikkert veldig overdrevet ut, but it's just the truth. Jeg har trent i flere år, men med noen mellomrom innimellom. Jeg kan nesten ikke gå i en bukse hvor magen ikke popper ut, det samme med kjole! Jeg er 160 cm høy og veier 55 kg. Dette er da en normal vekt for både alder og høyde, jeg vil ikke slanke meg, vil bare bli kvitt magefettet noe som er umulig! Jeg stresser så forbanna mye over denne magen, ingenting hjelper! Har trent mage osv, but nada result. Sånn mage er det snakk om, noen som har tips elns?

 

image.png.a4e94b8036c68995654c8db6c6d58701.png

Anonymkode: a14ae...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magefett kommer av stress, så å stresse ned er det eneste som hjelper.

Anonymkode: 25261...e19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ungdom er det ikke gitt du er kvitt alt valpefettet enda heller 🙂

Anonymkode: 452f7...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye ferdigmat, for mye salt, kunstig sukker og tilsetningsstoffer med på å bremse fordøyelsen, og så legger det seg på magen.

Anonymkode: 88a27...b9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Magefett kommer av stress, så å stresse ned er det eneste som hjelper.

Anonymkode: 25261...e19

 

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mye ferdigmat, for mye salt, kunstig sukker og tilsetningsstoffer med på å bremse fordøyelsen, og så legger det seg på magen.

Anonymkode: 88a27...b9f

 

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er ungdom er det ikke gitt du er kvitt alt valpefettet enda heller 🙂

Anonymkode: 452f7...3c2

Signerer disse. Trening alene gjør lite for magefettet. 

Hvordan og hvor ofte trener du?

Hvordan er kosthold?

Drikker du nok vann?

Anonymkode: 74a56...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får akkurat slik mage selv. Det har ingenting å si uansett hvordan jeg trener (trente med ukentlig PT i 10 måneder) og konklusjonen for min del er at kostholdet har alllllllt å si. Magen min blir slik når jeg spiser sukker, hurtigmat, ferdigmat og halvfabrikata. Når jeg har kontroll på kostholdet er magen en helt annen og jeg kan til og med skimte de øvre magemusklene! 

Anonymkode: a2f4d...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du trener mage, bygger du opp muskulatur under fettet. Faktisk kan magen se større ut av det. Ville heller trent kardio, da det kan gjøre noe med selve fettdeponeringen og det gir heller ikke "klumpete" muskulatur. 

Anonymkode: 6855b...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kostholdet ditt TS? 

Anonymkode: a2f4d...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du trener mage, bygger du opp muskulatur under fettet. Faktisk kan magen se større ut av det. Ville heller trent kardio, da det kan gjøre noe med selve fettdeponeringen og det gir heller ikke "klumpete" muskulatur. 

Anonymkode: 6855b...8bf

ikke ts, men har trent mest lett cardio i ca ett år. kan ikke trene styrke(bare ett par lette øvelser). flere år siden jeg har vært så dvask, og med DEN magen😩😢

Anonymkode: a9f7a...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slank, menn ALT av fettet samler seg på magen! Trening har jeg gitt opp. Spiser sunt og prøver å gå en tur hver dag. Gjerne 1 time i skogen, men magefettet er håpløst å bli kvitt. Går jeg med lave bukser, så henger fettet over kanten når jeg sitter 🙄

I tenårene og i starten av 20 åra var magen flat, men ikke nå lenger. Savner min flate mage :(

Anonymkode: 679d2...3f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...