Gå til innhold

Lyve om graviditet med sæddonor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg befinner meg i andre halvdel av 30-årene, og det begynner å bli kritisk med tanke på å få barn. Jag har alltid ønsket meg barn, men har ikke hatt hell i kjærlighetslivet. 

Familie og venner er veldig i mot å få barn på egenhånd, altså inseminasjon i f.eks Danmark. Altså å gå inn for å bli alenemor. Men det er tydeligvis greit hvis man blir uplanlagt gravid eller at man ender opp som alenemor etter brudd. Problemet deres er altså å aktivt ønske å få barn alene. 

Det er ikke en ideell situasjon jeg er i, og jeg skulle jo ønske at jeg hadde en mann. Men jeg ønsker meg barn. Men jeg orker ikke å måtte forklare for alle at jeg er gravid med sæddonor. Så jeg vurderer å holde en løgn om en ond night stand, og at jeg valgte å beholde barnet. 

Jeg trenger litt innspill her. Vil det være mulig å holde denne løgnen for evig? For alle, også barnet? 

Anonymkode: 06c57...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det synes jeg virkelig ikke er riktig gjort av deg. Du må da klare å stå i mot selv om dere har forskjellige syn på saken? Det er da vel ikke slik at din familie og dine venner vil nekte å ha noe med barnet å gjøre om de vet sannheten..? Hvis det er slik, så må du jo heller vurdere om dette virkelig er mennesker du ønsker å ha i livet ditt. 

Anonymkode: bbb1c...87b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glente å legge til hvorfor jeg ikke synes det er riktig gjort: 

Barnet kommer til å ønske å vite om sitt opphav. Å vite at ens forelder har gått så langt som å få en donor fordi hun så gjerne ønsket et barn er jo enormt mye mer bekreftende enn å vite at det var et uhell ved et one night stand. I tillegg har vil barnet kunne komme til å finne sin far senere eller få medisinsk informasjon etc etc. 

Anonymkode: bbb1c...87b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt barneønske, ditt valg. Hvis du tror du klarer tilværelsen som alenemor, så klarer du å være ærlig om hvordan barnet ble til.  Jeg tør vedde på at familien din ikke bryr seg døyten om hvordan du ble gravid når graviditeten først er et faktum, barnet blir velkomment uansett. Du trenger jo ikke informere slekta på forhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Informer de først når du er gravid. Så kan de bare ha det så godt. De glemmer det nok når babyen er her og de har fått barnebarn/niese/nevø

Anonymkode: b9591...9b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da bli innmari vanskelig å holde på en sånn hemmelighet? Barn er ikke akkurat flinke til å holde slike ting hemmelig. Og du er jo nødt til å fortelle sannheten til barnet ditt, så sjansen for at han/hun plumper ut med det til besteforeldrene er temmelig høy. 

Fortell heller sannheten til foreldrene dine med en gang. Men kanskje kan det være lurt å legge frem en plan for hvordan du skal klare dette økonomisk, barnevakt hvis du må jobbe sent eller blir syk og andre slike praktiske ting. Sånn at de skjønner at du har tenkt nøye gjennom dette, og at du ikke kommer til å belaste dem med krav om barnepass i tide og utide. 

Anonymkode: 4d92c...8f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg befinner meg i andre halvdel av 30-årene, og det begynner å bli kritisk med tanke på å få barn. Jag har alltid ønsket meg barn, men har ikke hatt hell i kjærlighetslivet. 

Familie og venner er veldig i mot å få barn på egenhånd, altså inseminasjon i f.eks Danmark. Altså å gå inn for å bli alenemor. Men det er tydeligvis greit hvis man blir uplanlagt gravid eller at man ender opp som alenemor etter brudd. Problemet deres er altså å aktivt ønske å få barn alene. 

Det er ikke en ideell situasjon jeg er i, og jeg skulle jo ønske at jeg hadde en mann. Men jeg ønsker meg barn. Men jeg orker ikke å måtte forklare for alle at jeg er gravid med sæddonor. Så jeg vurderer å holde en løgn om en ond night stand, og at jeg valgte å beholde barnet. 

Jeg trenger litt innspill her. Vil det være mulig å holde denne løgnen for evig? For alle, også barnet? 

Anonymkode: 06c57...998

Du trenger ikke lyve i det hele tatt.

- Jeg er gravid med termin så-og-så.

- Oi, hvem er faren?

- Det vil jeg holde for meg selv. Jeg blir uansett alene om ansvaret og omsorgen 😊

Anonymkode: 66d0d...640

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg befinner meg i andre halvdel av 30-årene, og det begynner å bli kritisk med tanke på å få barn. Jag har alltid ønsket meg barn, men har ikke hatt hell i kjærlighetslivet. 

Familie og venner er veldig i mot å få barn på egenhånd, altså inseminasjon i f.eks Danmark. Altså å gå inn for å bli alenemor. Men det er tydeligvis greit hvis man blir uplanlagt gravid eller at man ender opp som alenemor etter brudd. Problemet deres er altså å aktivt ønske å få barn alene. 

Det er ikke en ideell situasjon jeg er i, og jeg skulle jo ønske at jeg hadde en mann. Men jeg ønsker meg barn. Men jeg orker ikke å måtte forklare for alle at jeg er gravid med sæddonor. Så jeg vurderer å holde en løgn om en ond night stand, og at jeg valgte å beholde barnet. 

Jeg trenger litt innspill her. Vil det være mulig å holde denne løgnen for evig? For alle, også barnet? 

Anonymkode: 06c57...998

Du trenger ikke nødvendigvis å lyve. Bare si at du ikke ønsker å fortelle hvem barnets far er, at han ikke er med i bildet. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glente å legge til hvorfor jeg ikke synes det er riktig gjort: 

Barnet kommer til å ønske å vite om sitt opphav. Å vite at ens forelder har gått så langt som å få en donor fordi hun så gjerne ønsket et barn er jo enormt mye mer bekreftende enn å vite at det var et uhell ved et one night stand. I tillegg har vil barnet kunne komme til å finne sin far senere eller få medisinsk informasjon etc etc. 

Anonymkode: bbb1c...87b

Barnet kan da få vite det når det er gammelt nok. Men alle andre har ikke noe med det å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, det finnes menn i din situasjon også som også ønsker barn, selv om de ikke er i et forhold og synes det er vanskelig å finne den rette mens de enda er unge. Jeg har flere attraktive kompiser i den posisjonen. En ide ville kanskje være å inngå et samarbeid med en slik mann, så ville du også hatt en far til barnet ditt som bidrar økonomisk og praktisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BellaMargitha skrev:

Ts, det finnes menn i din situasjon også som også ønsker barn, selv om de ikke er i et forhold og synes det er vanskelig å finne den rette mens de enda er unge. Jeg har flere attraktive kompiser i den posisjonen. En ide ville kanskje være å inngå et samarbeid med en slik mann, så ville du også hatt en far til barnet ditt som bidrar økonomisk og praktisk.

Helt enig! 

Jeg forstår ikke hva folk reiser til Danmark etter, når det er så mange som virkelig ønsker å bli far å velge mellom. 

Jeg har også homofile kamerater som hadde vært fantastiske fedre, og vært villige til å strekke seg langt for å få et veldig godt samarbeid med mor. 

Trygghet for barnet, og trygghet for mor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på å bruke donor og " en god venn" er at donoren fra Danmark ikke har en hel familie å ta hensyn til. Plutselig er det besteforeldrene som vil ha kontakt med barnet, man er uenig med far om konfirmasjon, hvem skal barnet tilbringe ferien med osv. Da kan man likeså godt finne seg en kjæreste. Mye lettere enn å samarbeide med en man ikke kjenner så godt.

Anonymkode: 3bea0...51c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen på å bruke donor og " en god venn" er at donoren fra Danmark ikke har en hel familie å ta hensyn til. Plutselig er det besteforeldrene som vil ha kontakt med barnet, man er uenig med far om konfirmasjon, hvem skal barnet tilbringe ferien med osv. Da kan man likeså godt finne seg en kjæreste. Mye lettere enn å samarbeide med en man ikke kjenner så godt.

Anonymkode: 3bea0...51c

Men er jo faktisk en hel del bedre for barnet å ha dette nettverket fra en far. Og når mor og far aldri har vært kjærester, men kun venner som samarbeider om et barn er det lettere å få til klare avtaler vil jeg tro enn om man er skilte foreldre med underliggende sårhet over brudd. Det å få til klare avtaler kan man få hjelp til av fvk også. Skjønner virkelig ikke at dette skal være så enormt vanskelig kontra det at barnet vinner enormt på ressursen i en far og hans familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Trolltunge skrev:

Helt enig! 

Jeg forstår ikke hva folk reiser til Danmark etter, når det er så mange som virkelig ønsker å bli far å velge mellom. 

Jeg har også homofile kamerater som hadde vært fantastiske fedre, og vært villige til å strekke seg langt for å få et veldig godt samarbeid med mor. 

Trygghet for barnet, og trygghet for mor. 

Ja ikke sant? Noe slikt hadde jeg definitivt gjort selv hadde jeg vært singel og barnløs nå. Har både homofile og heterofile barnløse kompiser som drømmer om å bli far, og de er seriøst solide menn og, med ting på stell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, BellaMargitha skrev:

Ts, det finnes menn i din situasjon også som også ønsker barn, selv om de ikke er i et forhold og synes det er vanskelig å finne den rette mens de enda er unge. Jeg har flere attraktive kompiser i den posisjonen. En ide ville kanskje være å inngå et samarbeid med en slik mann, så ville du også hatt en far til barnet ditt som bidrar økonomisk og praktisk.

Absolutt et godt forslag! Men jeg har ingen kompiser eller bekjente som ønsker barn, og jeg kan jo ikke få barn og samarbeide med en vilt fremmed om barnet. Når en far skal være inne i bildet må jeg vite at han er en god person, trygg og til å stole på. Ønsker ikke å legge ut annonse🤪

Anonymkode: 06c57...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt et godt forslag! Men jeg har ingen kompiser eller bekjente som ønsker barn, og jeg kan jo ikke få barn og samarbeide med en vilt fremmed om barnet. Når en far skal være inne i bildet må jeg vite at han er en god person, trygg og til å stole på. Ønsker ikke å legge ut annonse🤪

Anonymkode: 06c57...998

Jeg hadde hatt store problemer med å sende det elskede barnet mitt på samvær til noen jeg ikke kjente så godt. Og hva hvis det kommer ei stemor inn i bildet som ikke liker barnet? Kluss med samvær, uenighet om oppdragelse, flytting og lange reiser for barnet?

Selv er jeg i samme situasjon som deg, og vil helst til Danmark. Vil at barnet mitt skal ha stabilitet og ikke bo i en koffert.

Anonymkode: a82bd...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lyve? Og skal du lyve for barnet ditt og? Du vet at barn ikke klarer å holde på hemmeligheter?

Ærlig talt, du er en godt voksen dame, og da bør du også være voksen nok til å stå imot press fra familie og venner, du lever da livet for deg selv og ingen andre!

Anonymkode: 3f889...86f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...