Gå til innhold

Menn: Kan kvinnen ta initiativ i dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere menn om at kvinnen (også) tar initiativ til kontakt og til å møtes i dating-fasen?

Da tenker jeg ikke på 'masete' kontakt med forespørsler jevnt og trutt av typen "hva gjør du nå?" eller "når skal vi møtes neste gang" en time etter dere sist så hverandre.

Det jeg tenker på er at man bytter litt på rett og slett. Jeg kjenner alltid på at jeg har lyst til å gi ham samme innsats som han legger ned i meg. Dette for å vise at jeg også er interessert. Det vil si at nå som jeg dater en som alltid tar kontakt på kvelden for å høre hvordan dagen har vært og si god natt, så synes jeg det er hyggelig å sende ham melding og si god morgen. Han har tatt initiativ til siste date, så nå tenker jeg at jeg har lyst til å høre om han vil ta en tur på kino til uken.

Er dette hyggelig, eller synes dere at det fratar dere "mannens rolle" i det å drive relasjonen fremover?

Jeg tenker dette bør være likeverdig, men flere av mine venninner mener at jeg fremstår litt for "mannlig" og at de vil miste interessen for meg fordi jeg fremstår pågående. At de ikke må jakte og jobbe for meg. Som sagt, så er det ikke sånn at jeg er veldig på, jeg bare gir tilbake til ham det jeg føler at jeg får sånn at vi utvikler et likeverdig forhold helt fra starten av. Det er klart han fortsatt må jobbe for å få meg, men jeg synes han fortjener å få tilbake det han gir. Ikke at jeg bare skal ta imot og forvente fra ham hele tiden. Det er jo alltids usikkerhet, jakt og spenning uansett, tenker jeg.  

Så gutta; vil dere ha en likeverdig balanse, eller foretrekker dere å jakte på dama i dating-fasen?

Anonymkode: ea67a...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foretrekker å jakte. 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette hyggelig, eller synes dere at det fratar dere "mannens rolle" i det å drive relasjonen fremover?

Jeg tenker dette bør være likeverdig, men flere av mine venninner mener at jeg fremstår litt for "mannlig" og at de vil miste interessen for meg fordi jeg fremstår pågående. At de ikke må jakte og jobbe for meg.

Anonymkode: ea67a...f59

Det er alltid lurt å forholde seg til verden slik den er , ikke slik du skulle ønske at den var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mann1979 said:

Det er alltid lurt å forholde seg til verden slik den er , ikke slik du skulle ønske at den var.

Og med det mener du.....?

Anonymkode: a74db...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker dere menn om at kvinnen (også) tar initiativ til kontakt og til å møtes i dating-fasen?

Da tenker jeg ikke på 'masete' kontakt med forespørsler jevnt og trutt av typen "hva gjør du nå?" eller "når skal vi møtes neste gang" en time etter dere sist så hverandre.

Det jeg tenker på er at man bytter litt på rett og slett. Jeg kjenner alltid på at jeg har lyst til å gi ham samme innsats som han legger ned i meg. Dette for å vise at jeg også er interessert. Det vil si at nå som jeg dater en som alltid tar kontakt på kvelden for å høre hvordan dagen har vært og si god natt, så synes jeg det er hyggelig å sende ham melding og si god morgen. Han har tatt initiativ til siste date, så nå tenker jeg at jeg har lyst til å høre om han vil ta en tur på kino til uken.

Er dette hyggelig, eller synes dere at det fratar dere "mannens rolle" i det å drive relasjonen fremover?

Jeg tenker dette bør være likeverdig, men flere av mine venninner mener at jeg fremstår litt for "mannlig" og at de vil miste interessen for meg fordi jeg fremstår pågående. At de ikke må jakte og jobbe for meg. Som sagt, så er det ikke sånn at jeg er veldig på, jeg bare gir tilbake til ham det jeg føler at jeg får sånn at vi utvikler et likeverdig forhold helt fra starten av. Det er klart han fortsatt må jobbe for å få meg, men jeg synes han fortjener å få tilbake det han gir. Ikke at jeg bare skal ta imot og forvente fra ham hele tiden. Det er jo alltids usikkerhet, jakt og spenning uansett, tenker jeg.  

Så gutta; vil dere ha en likeverdig balanse, eller foretrekker dere å jakte på dama i dating-fasen?

Anonymkode: ea67a...f59

Nå er jo ikke jeg mann, men jeg har følelse av med enkelte menn, hvis vi kvinner ikke tar initiativ så blir det ingenting... Har lært at balanse er viktig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og med det mener du.....?

Anonymkode: a74db...60e

De fleste menn liker å jakte, TS skriver at "Jeg tenker at dette bør være likeverdig..."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er kvinne 

Alle er forkjellige, det finnes sikkert sjenerte menn som ikke er modig nåkk til å ta inviativ stakkars. Du må se hvilken type du tiltrekker deg.

Kansje du vil ha en liten tøffelhelt?😊❤ikke galt i det. Men de trenger å bli puchet 

 

Anonymkode: 4ac2c...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Mann1979 skrev:

Foretrekker å jakte. 

Det er alltid lurt å forholde seg til verden slik den er , ikke slik du skulle ønske at den var.

TS, her.

En pussig måte å svare på det som var et ganske så åpent spørsmål fra min side. Det handler ikke om hvordan jeg skulle ønske at verden var. Jeg spurte jo om en uhøytidelig vurdering fra menn om hva dere tenker. 

Hadde det vært meg som alltid måtte ta kontakt, og alltid måtte invitere, så hadde det kanskje gått en stund, men jeg hadde gått lei etterhvert og kuttet ut den fyren. Det hadde rett og slett gått utover min selvrespekt å stadig måtte be om oppmerksomhet fra en som ikke ga noe tilbake.

Men det er derfor det er interessant å se om vi tenker annerledes.

Anonymkode: ea67a...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg er kvinne 

Alle er forkjellige, det finnes sikkert sjenerte menn som ikke er modig nåkk til å ta inviativ stakkars. Du må se hvilken type du tiltrekker deg.

Kansje du vil ha en liten tøffelhelt?😊❤ikke galt i det. Men de trenger å bli puchet 

 

Anonymkode: 4ac2c...85b

TS, her.

En tøffelhelt? 

Det var jo en interessant tolkning. Det er ikke snakk om at jeg alltid skal ta kontakt. Det jeg spør er om en ca. 50/50 fordeling er hyggelig for menn, eller om de foretrekker å være nærmest 100% drivkraft og at det holder at vi kvinner responderer på deres initiativ. 

Jeg vil jo at han skal ta initiativ! Det jeg mener er at jeg skjønner det om han blir lei hvis han aldri får tilsvarende tilbake fra meg.

Anonymkode: ea67a...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mann1979 said:

De fleste menn liker å jakte, TS skriver at "Jeg tenker at dette bør være likeverdig..."

 

Du skrev at "det er lurt å forholde seg til verden slik den er". Mange kvinner tar/har tatt initiativ overfor menn de liker, og ofte med godt resultat. Er ikke det ok?

Anonymkode: a74db...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker damer som er likefram. Om det hun har lyst til er å be meg ut på date, så ta nå å gjør det da. 

Jeg er ikke tøffel og jeg syntes ikke det er noe pluss i margen at kvinner er passive. Liker damer med tak i. 

Noen ganger kan jeg være dum og ikke helt få med meg hvor interessert en dame er. Da er det til beste for begge at hun signaliserer interesse ved f.eks å be ut på en date. 

Anonymkode: 92d53...9d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det som helt opplagt at initiativet er noenlunde jevnt fordelt. Hvis alt initiativ kommer fra meg føles det helt feil.

Anonymkode: 02eda...551

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, frubaluba said:

Nå er jo ikke jeg mann, men jeg har følelse av med enkelte menn, hvis vi kvinner ikke tar initiativ så blir det ingenting... Har lært at balanse er viktig. 

Stemmer det, men spørsmålet er hvorfor det ikke blir noe? ;)

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

TS, her.

En pussig måte å svare på det som var et ganske så åpent spørsmål fra min side. Det handler ikke om hvordan jeg skulle ønske at verden var. Jeg spurte jo om en uhøytidelig vurdering fra menn om hva dere tenker. 

Hadde det vært meg som alltid måtte ta kontakt, og alltid måtte invitere, så hadde det kanskje gått en stund, men jeg hadde gått lei etterhvert og kuttet ut den fyren. Det hadde rett og slett gått utover min selvrespekt å stadig måtte be om oppmerksomhet fra en som ikke ga noe tilbake.

Men det er derfor det er interessant å se om vi tenker annerledes.

Anonymkode: ea67a...f59

Jeg liker å ta kontakt, fordi jeg alltid tar kontakt dersom jeg er interessert. Er jeg mindre interessert tar jeg ikke kontakt, men kan likevel møte de som tar kontakt med meg. Det er bare ikke en dame jeg er veldig interessert i, men for eksempel nok til at jeg kan ligge med henne.

Jeg "ber" ikke om oppmerksomhet, men foreslår heller ting å gjøre etc slik at vi møtes. Dersom det er et avslag skriver jeg ikke noe mer før hun evt gjør det.

1 hour ago, AnonymBruker said:

TS, her.

En tøffelhelt? 

Det var jo en interessant tolkning. Det er ikke snakk om at jeg alltid skal ta kontakt. Det jeg spør er om en ca. 50/50 fordeling er hyggelig for menn, eller om de foretrekker å være nærmest 100% drivkraft og at det holder at vi kvinner responderer på deres initiativ. 

Jeg vil jo at han skal ta initiativ! Det jeg mener er at jeg skjønner det om han blir lei hvis han aldri får tilsvarende tilbake fra meg.

Anonymkode: ea67a...f59

En tøffelhelt er en som ikke tar kontakt fordi han er feig, men som overøser deg med oppmerksomhet så snart du har vist et snev av interesse - han vet nemlig at denne muligheten ikke byr seg så ofte.

En ordentlig kar derimot vil være hyggelig men mindre interessert, han holder muligheten åpen, men vet at noe bedre kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SM30 skrev:

Stemmer det, men spørsmålet er hvorfor det ikke blir noe? ;)

 

Jeg liker å ta kontakt, fordi jeg alltid tar kontakt dersom jeg er interessert. Er jeg mindre interessert tar jeg ikke kontakt, men kan likevel møte de som tar kontakt med meg. Det er bare ikke en dame jeg er veldig interessert i, men for eksempel nok til at jeg kan ligge med henne.

Jeg "ber" ikke om oppmerksomhet, men foreslår heller ting å gjøre etc slik at vi møtes. Dersom det er et avslag skriver jeg ikke noe mer før hun evt gjør det.

En tøffelhelt er en som ikke tar kontakt fordi han er feig, men som overøser deg med oppmerksomhet så snart du har vist et snev av interesse - han vet nemlig at denne muligheten ikke byr seg så ofte.

En ordentlig kar derimot vil være hyggelig men mindre interessert, han holder muligheten åpen, men vet at noe bedre kommer.

Ts, her. Takk for svar!

Det jeg snakker om er en mann som tar kontakt. Siden vi startet å date har han tatt kontakt hver dag, og har også tatt initiativ til datene vi har hatt. Det jeg føler på er at jeg kanskje burde gi tilbake og ikke bare forvente at alt skal komme fra ham. Hadde jeg vært ham, hadde interessen min dabbet av etterhvert om det kun kom fra meg.

For eksempel, siden han tar kontakt hver kveld for å høre hvordan dagen har vært og si god natt, så har jeg begynt å sende melding om morgen for å ønske ham en fin dag. 

Når jeg skrev "be om oppmerksomhet" så mener jeg det at en part alltid sender melding for å få en reaksjon fra den andre, men at den oppmerksomheten aldri kommer uten at en har henvendt seg først. 

Anonymkode: ea67a...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, SM30 said:

En tøffelhelt er en som ikke tar kontakt fordi han er feig, men som overøser deg med oppmerksomhet så snart du har vist et snev av interesse - han vet nemlig at denne muligheten ikke byr seg så ofte.

En ordentlig kar derimot vil være hyggelig men mindre interessert, han holder muligheten åpen, men vet at noe bedre kommer.

Så rart at det da finnes mange forhold hvor hun er den som har tatt første initiativet, og han ikke er en tøffel.

Du får nøye deg med å uttale deg på egne vegne. Ikke andres.

Anonymkode: a74db...60e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo helt normalt ut og jeg setter stor pris på når jentene jeg er i forhold med tar slike initiativ. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg jente, men svarer lell. 

Når jeg har datet folk, har jeg  (eller han) stort sett tatt kontakt få timer etter date, og snakket om åssen det var. Jeg har alltid fortalt dem at jeg sier det jeg tenker, og ikke gidder sånn spill med å ta kontakt, være hard to get osv. Det har alltid vært satt pris på, og de har dermed vært ærlige tilbake. Det vil nok likevel si jeg holder LITT tilbake når jeg plutselig har lyst å sende meld hver gang jeg tenker på vedkommende. Skal jo ikke bli for intenst heller.

Hadde det vært skremmende for gutten, hadde vi ikke vært en bra match uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min erfaring er at menn som regel mister interesseren dersom man aldri tar initiativ. Jeg går for menn med big dick energy, og de er gjerne så sikre på seg selv at de ikke lar seg vippe av pinnen av å bli bedt på en date eller tre. At man ved å være litt aktiv også får luket ut de usikre taperne som tror de må jakte er bare en hyggelig bieffekt. Jeg lever også et såpass travelt liv at jeg har liten tid til å date, og da må jeg på lang sikt satse på menn som tåler å få en melding som sier at "denne uka kan jeg på onsdag, lyst til å treffes da" ellers er det ingen fremtid i det uansett. 

Anonymkode: e9025...b46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at menn som regel mister interesseren dersom man aldri tar initiativ. Jeg går for menn med big dick energy, og de er gjerne så sikre på seg selv at de ikke lar seg vippe av pinnen av å bli bedt på en date eller tre. At man ved å være litt aktiv også får luket ut de usikre taperne som tror de må jakte er bare en hyggelig bieffekt. Jeg lever også et såpass travelt liv at jeg har liten tid til å date, og da må jeg på lang sikt satse på menn som tåler å få en melding som sier at "denne uka kan jeg på onsdag, lyst til å treffes da" ellers er det ingen fremtid i det uansett. 

Anonymkode: e9025...b46

Hæ?

Anonymkode: 02eda...551

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere menn om at kvinnen (også) tar initiativ til kontakt og til å møtes i dating-fasen?

Da tenker jeg ikke på 'masete' kontakt med forespørsler jevnt og trutt av typen "hva gjør du nå?" eller "når skal vi møtes neste gang" en time etter dere sist så hverandre.

Utrolig bra når kvinner gjør dette! Tar initiativ og viser interesse. Som du sier på en naturlig måte, og ikke mye mas og stress i den første fasen iallefall. Det liker alle menn som er ute etter et fast forhold, de som bare er ute etter ligg hater sikkert dette. For de er ferdig etter første gang med sex. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært på den harde måten at en mann viser det hvis han er interessert. Har gått dårlig de få gangene jeg har turt å ta initiativ, de har avvist meg og jeg er merket for livet 😝 som kvinner flest har jeg alltid en håndfull menn etter meg, og de gir liksom aldri opp. Da er han interessert tenker jeg, ikke om han er en som venter på å bli sjekket opp. 

Anonymkode: 560c8...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...