AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1 Skrevet 15. mai 2019 Hei! Jeg er en tamilsk jente. Jeg er kun tiltrukket av lyse menn ( europeiske) men føler jeg ikke får noe respons tilbake fra dem. Det er litt trist for min del. Anonymkode: 75708...1db
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #3 Skrevet 16. mai 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg er en tamilsk jente. Jeg er kun tiltrukket av lyse menn ( europeiske) men føler jeg ikke får noe respons tilbake fra dem. Det er litt trist for min del. Anonymkode: 75708...1db Så jeg antar at du tror det er fordi du ikke er etnisk norsk med etnisk utseende at du ikke får napp? Jeg har et ikke etnisk norsk utseende og har trodd det hele livet at ingen ville ha meg på grunn av det. Men fant ut at det var mer på grunn av dårlig selvtillit og selvbilde. Og det er klart noen velger meg bort fordi de kun går for norske hvite kvinner, men jeg har nok av valgmuligheter for det, nok av menn som syns jeg er flott. Anonymkode: e42de...53d 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #4 Skrevet 16. mai 2019 Det er nok av norske menn som liker damer som deg. Men kulturen her er ikke slik at menn bare tar kontakt med damer. Uten å være kjenne dem før av. Har du prøvd dating apper. ? Anonymkode: 2c5aa...d4a 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #5 Skrevet 16. mai 2019 Det handler vel om at de er redde for kulturforskjellen Anonymkode: 175cb...1e9
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #6 Skrevet 16. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det handler vel om at de er redde for kulturforskjellen Anonymkode: 175cb...1e9 Det er veldig mange menn som er gifte med damer fra Østen. Så de er ikke redde for kulturforskjellen. Kanskje hvis damen er muslim. Anonymkode: 2c5aa...d4a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #7 Skrevet 16. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er veldig mange menn som er gifte med damer fra Østen. Så de er ikke redde for kulturforskjellen. Kanskje hvis damen er muslim. Anonymkode: 2c5aa...d4a Blir litt annerledes. Seriøst da, hvis en norsk gutt prøver seg på damer fra enkelte etniske grupper risikerer de å bli grisebanka av familien til dama. Anonymkode: 175cb...1e9 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #8 Skrevet 16. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Blir litt annerledes. Seriøst da, hvis en norsk gutt prøver seg på damer fra enkelte etniske grupper risikerer de å bli grisebanka av familien til dama. Anonymkode: 175cb...1e9 Hva er disse etniske grupper? Anonymkode: 477bb...f74
Duftavsommerregn Skrevet 16. mai 2019 #9 Skrevet 16. mai 2019 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er disse etniske grupper? De er etniske grupper der "stamme" tradisjonen står sterkt! Du finner det i store dele av den muslimske verden ja! Men også i mange andre kulturer der familien styrer det meste, og alle avvik fra dette kan bli møtt med vold mot kvinnen eller mannen som kommer inn fra hennes storfamilie. Dette er helt normalt i mange kulturer, så å snakke om "etnisitet" blir feil, det er vel mer snakk om kulturer fra forskjellige steder i verden. I Albania som faktisk ligger i Europa er det slik! Du går bare ikke bort til en kvinne der som "turist" og sjekker opp henne. Da ber du om alvorlige problemer. Et annet land som Israel kan dette også være tilfellet. Jeg nevner dette fordi jeg kjenner landet godt. Du skal trå veldig forsiktig der, om du gjør fremstøt mot en kvinne. Endret 16. mai 2019 av Duftavsommerregn 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #10 Skrevet 16. mai 2019 5 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: De er etniske grupper der "stamme" tradisjonen står sterkt! Du finner det i store dele av den muslimske verden ja! Men også i mange andre kulturer der familien styrer det meste, og alle avvik fra dette kan bli møtt med vold mot kvinnen eller mannen som kommer inn fra hennes storfamilie. Dette er helt normalt i mange kulturer, så å snakke om "etnisitet" blir feil, det er vel mer snakk om kulturer fra forskjellige steder i verden. I Albania som faktisk ligger i Europa er det slik! Du går bare ikke bort til en kvinne der som "turist" og sjekker opp henne. Da ber du om alvorlige problemer. Et annet land som Israel kan dette også være tilfellet. Jeg nevner dette fordi jeg kjenner landet godt. Du skal trå veldig forsiktig der, om du gjør fremstøt mot en kvinne. Ja bra du deler. Der man har en strengere seksual moral kan man ikke date kun for sex og tilfeldig forhold. Selv om jeg er kvinne holder jeg med dem i det. Anonymkode: 2c5aa...d4a
Duftavsommerregn Skrevet 16. mai 2019 #11 Skrevet 16. mai 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja bra du deler. Der man har en strengere seksual moral kan man ikke date kun for sex og tilfeldig forhold. Selv om jeg er kvinne holder jeg med dem i det. Helt rett! Disse kulturene har jo utviklet seg gjennom århundrer uten en "velferdsstat" som tar vare på individene. Det er storfamilien som gjør akkurat dette. De er ekstremt nøye på å passe på sine, og de gjør det med lidenskap. Jeg har ikke et negativt ord å si om det slik sett. Var jo til en viss grad slik i Norge før vi fikk en velferdsstat som var sikkerhetsnettet når et forhold går i dass. Det er lett for oss å dømme de, men tenker ikke over hvordan samfunnet fungerer i landet de lever i. Må faktisk si at jeg beundrer mange av familiene jeg kjenner fra de landene jeg nevner. Et enormt samhold, de tar vare på hverandre koste hva det koste vil. Libanon er et annet land, møtte en kvinne derfra for mange år siden da jeg tjenestegjorde der. Fikk ikke være sammen med henne uten at familien var oppassere Helt greit, det utviklet seg ikke til noe mer fordi jeg reiste videre til oppdrag i andre land. Men du verden så interessant det var å få innblikk i deres kultur. Det jeg ikke likte var at mennene ikke var underlagt samme kontroll for å si det slik. Selv om foreldrene var streng den veien også. Endret 16. mai 2019 av Duftavsommerregn 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #12 Skrevet 16. mai 2019 6 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Helt rett! Disse kulturene har jo utviklet seg gjennom århundrer uten en "velferdsstat" som tar vare på individene. Det er storfamilien som gjør akkurat dette. De er ekstremt nøye på å passe på sine, og de gjør det med lidenskap. Jeg har ikke et negativt ord å si om det slik sett. Var jo til en viss grad slik i Norge før vi fikk en velferdsstat som var sikkerhetsnettet når et forhold går i dass. Det er lett for oss å dømme de, men tenker ikke over hvordan samfunnet fungerer i landet de lever i. Må faktisk si at jeg beundrer mange av familiene jeg kjenner fra de landene jeg nevner. Et enormt samhold, de tar vare på hverandre koste hva det koste vil. Libanon er et annet land, møtte en kvinne derfra for mange år siden da jeg tjenestegjorde der. Fikk ikke være sammen med henne uten at familien var oppassere Helt greit, det utviklet seg ikke til noe mer fordi jeg reiste videre til oppdrag i andre land. Men du verden så interessant det var å få innblikk i deres kultur. Det jeg ikke likte var at mennene ikke var underlagt samme kontroll for å si det slik. Selv om foreldrene var streng den veien også. Jeg også respekterer og beundrer mennesker fra disse kulturene. Deres familiesamhold er sterke og de har mange vakre kvinner.. Men menn har naturlig mere frihet og ikke like mye å tape på som kvinner om de skeier ut. Kvinner har fra naturens side mye mer å beskytte enn menn har. Bl.a tapt ære/rykte og uønsket graviditet. Ingen kvinne ønsker å bli stemplet som løsaktig og upålitelig hvis det foringer hennes sjanse på ekteskapsmarked. Men det skulle vel ikke være helt umulig for en vestlig mann å få en dame fra den kulturen om du ønsker det hvis du blir godt kjent med familien ? Anonymkode: 2c5aa...d4a
Duftavsommerregn Skrevet 16. mai 2019 #13 Skrevet 16. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg også respekterer og beundrer mennesker fra disse kulturene. Deres familiesamhold er sterke og de har mange vakre kvinner.. Men menn har naturlig mere frihet og ikke like mye å tape på som kvinner om de skeier ut. Kvinner har fra naturens side mye mer å beskytte enn menn har. Bl.a tapt ære/rykte og uønsket graviditet. Ingen kvinne ønsker å bli stemplet som løsaktig og upålitelig hvis det foringer hennes sjanse på ekteskapsmarked. Men det skulle vel ikke være helt umulig for en vestlig mann å få en dame fra den kulturen om du ønsker det hvis du blir godt kjent med familien ? Det er mulig ja! Men ikke om man er pågående og idiot. Kjenner flere fra tjeneste i Libanon som fant seg kone og lever sammen med de enda. De gikk forsiktig frem, respekterte kulturen og fulgte spillereglene. Da fikk de innpass og fysisk kontakt med kvinnen etter ekteskap var inngått. Det samme fra Israel faktisk. Albania likeså, men der er det enda strengere. Du bør kjenne noen fra landet som kan gå god for deg, så møte kvinnen som er interessert under familien sin tilsyn og godkjennelse. Tar du da ansvar for henne og familien aksepterer det? Da er man i mål. Men man bør behandle henne med respekt og kjærlighet,ellers kan man raskt få familien på nakken For å si det slik, det er bare ikke å tulle med. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #14 Skrevet 16. mai 2019 2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Det er mulig ja! Men ikke om man er pågående og idiot. Kjenner flere fra tjeneste i Libanon som fant seg kone og lever sammen med de enda. De gikk forsiktig frem, respekterte kulturen og fulgte spillereglene. Da fikk de innpass og fysisk kontakt med kvinnen etter ekteskap var inngått. Det samme fra Israel faktisk. Albania likeså, men der er det enda strengere. Du bør kjenne noen fra landet som kan gå god for deg, så møte kvinnen som er interessert under familien sin tilsyn og godkjennelse. Tar du da ansvar for henne og familien aksepterer det? Da er man i mål. Men man bør behandle henne med respekt og kjærlighet,ellers kan man raskt få familien på nakken For å si det slik, det er bare ikke å tulle med. Takk for svar. Ja det handler om at mannen viser at han har karakter og er til å stole på ! Jeg liker det. Og foretrekker det fremfor den bruk og kast mentaliteten vi har her i Norge. Anonymkode: 2c5aa...d4a
Duftavsommerregn Skrevet 16. mai 2019 #15 Skrevet 16. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Ja det handler om at mannen viser at han har karakter og er til å stole på ! Jeg liker det. Og foretrekker det fremfor den bruk og kast mentaliteten vi har her i Norge. Ja helt klart! Slik ser jeg på det også, mye med de kulturene jeg respekterer og har sans for. De landene jeg har nevnt har heller ikke den forestillingen at du gifter deg med hele "familien" bare at du tar vare på kvinnen du faktisk gifter deg med. Mange av de jeg kjenner som er gift med kvinner fra disse landene som stadig reiser på ferie til disse familiene mange mange år etter de tjenestegjorde der ( Libanon). Når det er sagt så er ikke den samme sosiale kontrollen like sterk når det gjelder menn fra disse kulturene. Men det er som kvinne like viktig at man respekterer kulturen som man har "giftet" seg inn i. Ellers vil det aldri fungere. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå